poster

VALL-I

  • USA

    WALL-E

  • USA

    WALL•E

  • Slovensko

    Wall-E

Animovaný / Dobrodružný / Rodinný / Sci-Fi

USA, 2008, 98 min

Režie:

Andrew Stanton

Předloha:

Andrew Stanton (povídka), Pete Docter (povídka)

Kamera:

Jeremy Lasky

Hudba:

Thomas Newman
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cervenak
    ****

    Príliš mravoučné (inokedy decentný Pixar do nás tú eko-agitku hádže lopatou) a pre bežného stredoeurópskeho smrteľníka príliš sci-fi (dospelí diváci okolo mňa naháňačky robotov statočne odzívali), i tempo sa miestami citeľne zadrháva, ale inak... pohoda. U mňa čistých 7/10, no sympaťákovi Wall-Emu to rád zaokrúhlim nahor. Musím však dodať, že Panda ma bavila viac. Omnoho viac.(18.8.2008)

  • KarelR
    ****

    Rozhodně romance roku, ale to roubování linky s "káráním" moderní společnosti (ač je docela vtipné a děsivě trefné) si mohli Pixaři schovat do jiného filmu.(14.8.2008)

  • Radek99
    ****

    Neskutečně propracované vizuálno s postapokalyptickým nádechem, to je můj převládající dojem z tohoto počítačem animovaného filmu. 3D pohádka inspirovaná Kubrickovou 2001 Vesmírnou odyseou a robotem číslo 5, který se také stal po zásahu blesku skoročlověkem, má silně ekologický podtext a protikonzumní zacílení. Tedy na animovanou pohádku pro děti hodně netradiční ideologická výzbroj. Co zarazí ještě více, je fakt, že tenhle animovaný film je více než mírně depresivní... Jestliže se studio Pixar vyvíjelo, tak tímhle filmem dospělo - a dospěly i jeho filmy. Enviromentální směřování je asi tím nejdůležitějším axiomem, na kterém by lidstvo mělo stavět svou budoucnost. WALL-E to učí waltdisneyovské diváky... Podobné filmy: Číslo 9, Roboti(10.11.2008)

  • Bluntman
    *****

    WALL-E. Dokonal-E. Poslední filmy Pixaru už ani nepotřebovaly diváka (konzumenta) k tomu, aby byly zhlédnuty (zkonzumovány), protože se zabalily do úhledného balíčku a nezapomněly se ještě k tomu ohodnotit (ať již je to rozhovor dvou staříků o starých dobrých dobách a kluk na kole v ÚŽASŇÁKOVÝCH či jihnoucí Anton Ego v RATATOUILLE); ošklivost se vynahrazovala opojnou krásou (např. Rémy vynořující se ze stoky zíral na romantickou Paříž) a jednoduchý příběh s mravním ponaučením na bázi "neboď egoista a sobec, mysli i na druhé" se na rodinný film natahoval a vyprávění uměle povyšovalo (mýtizace cesty Marlina za Nemem slovestností v HLEDÁ SE NEMO)._____ VALL-I se těchto neduhů zbavuje a je tak nejdospělejším, možná i nejlepším filmem studia Pixar (na takové prohlášení mi ale chybí větší časový odstup). Zbavuje se i neduhů jiných animáků posledních let, a tak se nesetkáváme s komickou vedlejší postavičkou (švába za takovou nelze považovat a porouchaní roboti v akčním finále zatávají obdobnou funkci jako znetvořené hračky v PŘÍBĚHU HRAČEK či akvarijní rybky u zubaře v HLEDÁ SE NEMO), muzikálové či zpívané pasáže zde jsou prostřednictvím intertextových vložek směrem k HERRO, DOLLY!._____ VALL-I je depresivní animák s ryze filmovým snímáním, který hlediskové záběry využívá k větší procítěnosti a za jehož výpravu by se nemusela stydět jakákoliv apokalyptická filmová sci-fi, zvukové efekty jsou naprosto precizní a nepřekvapí, že je za ně zodpovědný Ben Burtt. Úvodní scéna zaujme tím, jak ladně se nediegetická hudba stane diegetickou a co se týče hudby, pracuje se na několika úrovních - Newmanova vhodně podkreslující dění na pláně, písně z HELLO, DOLLY! "zvněšňující" myšlenky postav a ryze parodická (Straussovo "Tak pravil Zarathustra" z 2001: VESMÍRNÉ ODYSSEY)._____ Je sice pravda, že akční finále mírně drhne (ovšem pouze napoprvé) a že úvodní originální cca. půlhodina beze slov, pouze s jednou reklamou ala BLADE RUNNER, je lepší než zbytek, ale... Stejně jako předchozí Pixarovky, i takhle je tematizací jejich vztahu s Disneym. Přetechnizovaná a odlidštěná posádka Axiomu, jejíž postavení se nezpochybňuje, totiž narazí na robůtka s osobností, poučeného starými filmy a vypravěčskými postupy (stylizace VALL-I do grotesky ala Charlie Chaplin, muzikálové vsuvky), který je zachrání a ukáže jim cestu. I ono enviromentální poselství (až na jednu scénu s kapitánem o uvědomění) není nucené a nepřijde mi nikterak pokrytecké kritizovat konzumní styl života, protože je to alespoň podvratné a takhle to může vyslechnout spousta lidí. Nejsem pokrytec, který VALL-I - kritiku konzumerizmu - označuje za pokrytecké dílo natočené za velkou spoustu peněz, kdy další se ještě vrazily do reklamy, přičemž onanuji nad SPEED RACEREM (viz Cival). P.S. Plakal jsem.(30.7.2008)

  • B!shop
    ****

    Tak nastesti to nebyla takova picovina, jak jsem se obaval, ale zase to neni ani zadna velka pecka. Pribeh je totiz dost jednoduchej, sice jsou tu fajn napady jako liny lidi, planeta plna odpadku a podobne, ale co si budem povidat, je to jen patnactiminutova groteska o dovadeni dvou robotu roztazena na 90 minut. Coz by zas tak nevadilo, obcas je to vtipny a oba roboti jsou sympaticky. Jenze problem je, ze obcas je nejakej gag zbytecne natazenej a pak to pusobi lehce stereotypne a obcas by to fakt chtelo, aby nekdo promluvil. Jinak co se tyce ozvuceni, k tomu vyhrady nemam, ale tentokrat me moc nebrala animace, skoro mi to prislo jako krok zpet po perfektni animaci v Ratatouille. Samozrejme se najdou vyjimky, vesmir a Slunce jsou udelany perfektne, ale pak tu jsou taky vyjimky na druhou stranu, lidi jsou udelany naprosto priserne a silene odflakly, jak kdyby se nemohli rozhodnout, jesli z nich udelaj karikatury nebo je udelaj realisticky a vysledek jsou stovky stejnejch sisek. Celkove jsem sice necekal, ze se budu docela slusne bavit u prihod pipajici robota, takze v tom me film mile prekvapil, ale na druhou stranu, Pixar ma daleko na vic.(2.1.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace