Reklama

Reklama

Pro dospívající dívku může být život osamělým místem. Román americké autorky Alicie Erianové Arabka (2005, česky 2007) vypráví o třináctileté Džazaiře, která na matčino přání odchází ke svému rozvedenému otci na předměstí texaského Houstonu. Striktní rodič, pocházející z Libanonu, má své představy o výchově dospívajících dívek a rozhodně mezi ně nepatří nic, co by se týkalo sexu. Zmatená Džazaira se potácí mezi vlastní probouzející se ženskostí, pozorností černého spolužáka a zájmem souseda, který jako rezervista čeká na povolávací rozkaz a v manželství si zjevně moc neužije. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (107)

Dale 

všechny recenze uživatele

Už počas filmu som si uvedomil, že mi to miestami pripomína American Beauty a až na konci som zbadal, že to má na svedomí Alan Ball. Veľká škoda je, že tá podobnosť bola len občas a niekedy to pripomínalo skôr telenovelu. Väčšina postáv sa často chovala tak nezmyselne, že som nevedel, o čo im vlastne ide. Pôsobili na mňa príliš umelo a nevierihodne, nikdy som nevedel, ako v danej situácii tá ktorá postava zareaguje, čo pokladám za veľkú chybu scenáristu, ktorý to žiaľ tentoraz prepískol. Už len hlavná hrdinka - občas sa zdá, že jej ide len o to, aby ju sused riadne pretiahol a potom je z toho celá preč a hrá sa na dobré malé dievčatko. Takisto sused, občas vyzerá ako milý ujo odvedľa a hneď na to ako úchylák, čo má rad dievčatká. A o podarených rodičoch ani nehovorím, ťažko povedať, či im ide o dobro ich dcéry, alebo im je ukradnutá. Veľmi zvláštny film, ktorým chcel Ball možno šokovať (lebo iný zmysel som v ňom nenašiel), no výsledný dojem je taký nemastný-neslaný... ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Nadržaná trinástka je dosť kontroverzná téma, našťastie aj pre ukľudnenie diváka ju hraje o dosť staršia herečka a explicitné zábery sú úplne vynechané. Aj bez nich je vo filme sexu viac ako dosť, až sa väčšina toho nedá uveriť alebo sa nedá uveriť ten vek. No film má svoje vlastné pravidlá, je to trochu úlet, a tak sa mladé dievča objavujúce sexualitu nespráva podľa predstáv spoločnosti, ani podľa predstáv dospelých alebo tunajších diskutérov. Okrem toho film zvládol riešiť obdivuhodné množstvo ďalších veľkých tém ako rasizmus medzi nebelochmi, domáce násilie alebo vojna v zálive. A možno ako scenáristická recesia aj posúdenie, kto je väčší americký vlastenec na základe toho, či má vyvesenú americkú vlajku na vlastnom stožiari trvalo, teda s nočným osvetlením. Myslíte, že najväčší vlastenec bol biely? –—–– Znakem inteligence je schopnost udržet v hlavě dvě protichůdné myšlenky naráz. ()

Reklama

Hannibal92 

všechny recenze uživatele

Neviděli jste film? Zvažte přečtení mého komentáře, mohli by jste přijít o část příběhu!! Opravdu ta podoba s American Beauti je obrovská a myslím že kdyby se jí trochu ubralo, rozhdoně by to filmu neuškodilo. Scéna kdy se Jasira přišla omluvit kamarádovi ze školy, mě docela dostala "Tak jsi s ním udělala rozhovor, to mě nebere" "A co by tě teda bralo?" "Nic už je pozdě...........nebo už vím, vyspi se semnou" No teda jako sice jsem něco podobného čekal, ale že to na ní takhle vyhodí a ona mu ještě kývne to jsem teda nečekal. Nadržený přítel, ještě nadrženejší soused a dceruška svého rasistického, vlasteneckého, libanonského tatíčka, který chce mít svojí dcerušku dokonalou a udělal by pro to cokoliv (což se mu ne zrovna daří), si to všechno náramě užívá, i když se občas tváří že nechce, že se jí to nelíbí, nebo dokonce jako telátko, který vůbec neví o co jde. Jak už tady někdo psal, tak jediná rozumná a "normální"(otázka je co je dneska normální) rodina se zdají manželé od vedle, hlavně tedy těhotná manželka, která se snaží "nevinnou" holčičku ochránit před zlem, které na ní číhá hlavně od souseda. Na film se rozhodně koukat dalo a asi kromě té podoby s American Beauti a trochu moc nadrženou třinácti letou Jasirou, nic vytknout nemůžu. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Vítejte v pekle amerického předměstí, které vás zaručeně šokuje. Příběh o třináctileté arabské dívce objevující svou sexualitu je plný nelednoznačných postav, je sexuálně velmi otevřený a zabývá s takovými tématy, jako je pedofílie, zneužívání, dospívání v disfunkční rodině a rasismus. Tento pohled do pokřiveného zrcadla amerického předměstí rozhodně není příjemný, film samotný, ač poněkud hůře stravitelný než taková Amercká krása od stejného scénáristy, je to velmi kvalitní, a to především díky hereckým výkonům a dobře napsanému scénáři, který sice pojímá více témat, než je nutné, díky čemuž je pro rozvíjení jednotlivých motivů méně prostoru, vyhrocené situace jsou v něm ale ztvárněny bravurně. 85% ()

jhrasko 

všechny recenze uživatele

Hľadám nejaký 2 * komentár a nič nevidím. Zo všetkých hodnotení sú 3 2*, inak všetko nad. Som presvedčený, že krátke komentáre sú účinnejšie (vďaka Roberte), ale tu to proste inak nejde (prepáč Roberte). Čo sa nám pán Ball, scenárista fenomenálnej Americkej krásy, snaží povedať ? Ďalšia otázka - čo a akým sposobom ? Americká krása je len jedna a na jej úspechu a výnimočnosti má zásadný podiel pán Mendes na stoličke režiséra a jeho oko. Pretože hoc má scenár Nothing is private potenciál AK, musel by byť, podľa mňa, uchopený úplne inak...toto bude fakt dlhé...13ročná Jasira chtiac nechtiac funguje medzi šialenou matkou a až psychopatickým otcom ako zvláštny katalyzátor frustrácií a dogmat ich oboch. V satelitne posobiacom mestečku, kde sa usadil jej otec, nájde viacej vzrušenia všetkého druhu a tu sledujeme zopár mesiacov jej života. Odpanenie, opakované (nechcené i ponúknuté oholenie), niekoľko faciek, neskutočne veľa orgazmov (lucky her). Pán Ball nemal moc šťastia v rozhodovaní, čomu dať prednosť a /ne/vedome do toho zatiahol i nás. Neviete, či sa máte smiať, či máte byť znechutení, či máte Jasiru ľutovať, či to myslí autor vážne alebo si z Vás robí srandu. Čo v AK fungovalo, a že tu boli všetky tieto roviny, tu sa rozpadá práve v tieni svojho predchodcu, na ktorého tak výrazne titul odkazuje - hudba T.Newmana je identická, kamera snímajúca prostredie, kde sa príbeh odohráva taktiež. Summer Bishil je heavenly creature, dokonalá vo svojej zmätenosti, dostatočne rajcovná, ale stále - je život 13ročných takýto ? Čím to je ? Prostredím, z ktorého pochádza, matkou ktorá nevie čo so sebou, bigotným otcom (mimochodom skvele zahraným S.Headleym) ?? A tu mi napadá ďalšia vec, film sa tak naliehavo chce dotýkať témy odlišností národov, v tejto dobe, prečo teda "provokuje" jednostrannosťou, prečo otec nemá jediné pozitívum? Takmer všetkým postavám chýba prepracovanosť, a tak ako najdoveryhodnejšia ostáva postava Aaarona Eckharta, ktorý ale nedostáva dostatok priestoru ( ČO JE ale z podstaty jeho "miesta na slnku" DOBRE kvoli nevyrovnanosti a zmätenosti scenára a dramaturgie). A Toni Collette s postavou, ktorá nám hovorí čo? Že i vo svete divností existujú proste čisté duše, ktoré chcú mať istotu, že si nebudú musieť nikdy v živote nič vyčítať? Jasné, ale nech nie sú tak biele. Fakt nevyužitý potenciál že až...takže moje sumárum: príliš zmätku na jeden film, som zvyknutý na iné divnosti, mám pre ne pochopenie a viem si ich užiť ( napr. Happiness), ale myslím si, že pán Ball mal prenechať réžiu niekomu inému a mohol som hviezdičkovať úplne inak. Vo všetkej tejto zmätenosti ale verím v svetlé filmové zajtrajšky (čo je očividne i prípad autorov, ten záver je gýčovina sama). Prepáč Toni, prvá 2 Tvojej filmografie ! PS: A ak chceme byť "politickí", prečo nie sposobom, akým nám to predkladá film The Visitor. Všetky výhrady, ktoré som našiel v komentároch k tomuto filmu mi prídu po tejto 2hodinovej skúsenosti neadekvátne ! ()

Galerie (42)

Reklama

Reklama