Reklama

Reklama

Rodina Collinsových bojuje s podivným prokletím, které je po celé generace pronásleduje. Rozhodnou se přestěhovat z Anglie do Ameriky, kde chtějí začít nový život. O dvacet let později je jejich syn Barnabas mocným mužem, který vystavěl velké město a vybudoval panství Collinwood. Jeho báječný život končí v okamžiku, kdy zlomil srdce krásné čarodějce Angelique. Ta proklela jeho rod, zabila Barnabasovu lásku a jeho samotného proměnila v upíra. Poté jej nechala zaživa pohřbít v rakvi, kde byl uvězněn téměř dvě stě let. Když se konečně probudí, najde venku velmi odlišný svět roku 1972 a ve svém kdysi velkolepém sídle poslední zbytky rodu Collinsových. Barnabas je odhodlán vrátit své rodině zašlou slávu, kterou však maří při každé příležitosti jeho bývalá milenka. (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 357)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,KDYŽ TĚ NEMŮŽU MÍT...ZNIČÍM TEBE A CELOU TVOU RODINU“...... /// Jmenuje se Barnabáš Collins a byl odsouzen k temnotě. Navěky. Teď je zpátky, aby vybojoval bitvu za rodinnej podnik, za lásku.... a Tim Burton recykluje, recykluje a recykluje a vono – podle vočekávání – nic. Snad ani ta temná není tak temná. Chápu, že to má bejt jakási pocta (jakýmu si) seriálu. Příběh se hezky rozběhne, jeden čeká, jak vyběhne nad průměr, čeká, čeká – a zase nic. Ani ten humor není co bejval. Snad jen ,,TA“ Alice. (Nebo ty spoďáry...). Takže co? Poplatnost době mě nebere, seriál neznám, spoustu fórů jsem nepobral (jako že mi nepřišly ftipný...), výborný obsazení nemá co hrát.... naštěstí Eva Green má solidně našlápnuto stát se (doufám) stabilním přírůstkem v Burtonově panoptiku a třeba si Alice Cooper zvedne prodejnost svých nočních můr. Rutinní robota. Fanda ani fanda nemaj důvod k oslavě. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Protože mám nakoukáno. 2.) Chcu (konečně) vidět pořádnej sex. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ** AKCE * NAPĚTÍ * ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Tentokrát se ve svém muzeu ztratil sám Tim Burton. Burtonova fantasy o čarodějnici, tak mocné, že nejprve musí dělat uklízečku, aby pak mohla obchodovat s rybami, a která ve svém okolí dokáže svést prakticky cokoliv. Proto se asi zamiluje do toho nejméně přitažlivého muže na světě a miluje ho i po 200 letech. V mezidobí jen nejspíš obchoduje s těmi rybami. On jí nechce, ale spí s ní a nenávist vyjadřuje jen slovně, protože nemůže hýbat silně nalíčeným obličejem - s tímhle nedostatkem má ale zřejmě problém většina osazenstva. Jakmile z děje vypadnou opilé eskapády jedné z postav, jde to s příběhem z kopce a Eva Green to na svých bujných ňadrech celé sama neutáhne. Poslední třetina je prakticky snahou o vybruslení ze scénáristické polízanice, kdy sice každý vyjeví své tajemství, ale v tak prapodivné koláži, že to předešlým zážitkům urazí hlavu a zbude tu jen zmateně pobíhající pata. Jsou stíny a STÍNY, zatímco Burton se těch svých už zřejmě dávno zbavil, servíruje divákům nové chmury, z nichž se noční můry teprve zrodí. Na konci jsem se skutečně cítil tak, jakoby mi někdo ukradl Vánoce. Love This! NEVER! ()

Reklama

viperblade 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mě překvapil, jak krásně balancuje mezi komedií a v některých pasážích poměrně temnou fantasy podívanou. Jistě, pokud si při filmu vzpomenete na tohle video, tak se jen tak nepřestanete smát, ale možná vás dokonalá Eva Green přivede na zcela jiné myšlenky…. Dark Shadows rozhodně není "Best of Burton" a ani se k tomu neblíží, ale rozhodně to neurazí, sem tam i slušně pobaví (McDonald, sex mezi Johnnym a Evou) a rozhodně zabaví na celé dvě hodiny. A to není zas tak málo… Jo, a abych nezapomněl, Michelle Pfeiffer nám ukazuje, jak se stárne s grácií. 80 %. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Příčinou přeplácanosti, kterou lze ignorovat nejdéle do finále ve stylu „neboť nevíme, jak to elegantně utnout, raději všechno podpálíme“, není nadbytek postav. Jít jenom o komické figurky, jejichž výstřední chování bude generovat doprovodné vtipy, nechť jich je třeba dvakrát tolik. Problém spočívá ve snaze nabídnout každé z postav důstojný prostor, ve stručnosti objasnit, v čem tkví její problém a jak jej hodlá řešit. I to by se jistě dalo na ploše dvou hodin vyřešit. Se scénářem, který jednotlivé dějové linie prováže a odůvodní například, proč titulková sekvence (která by dle mého konzervativního přístupu měla být směrodatná) slibuje, že budeme do tajemství rodů Collinsů zasvěcováni nezúčastněným pohledem návštěvnice zvnějšku, ačkoli se hlavní hvězdou večera vzápětí stává pobledlý elegán. ___ Cíle protagonisty i ostatních víceméně jenom tušíme, než aby byly zřejmé z toho, co ony bytosti konají. Každou chvíli je kladen důraz na jiný motiv, čemu se podřizuje jednání postav. Barnabáš zřejmě prahne po pomstě, proč na ni ale na chvíli nezapomenout, když se nabízí možnost obohatit film pár lascivními záběry Evy Green, přesněji jejích nohou a jejího výstřihu. Podle stejné logiky – máme atrakci, teď ještě vymyslet, jak ji napasovat do děje – byly do Temných stínů včleněni duchové, zelené zvratky, Chevrolet Impala nebo Alice Cooper. Vše jakoby v autonomních epizodkách, bez vnitřního řádu, bez organičtější provázanosti. ___ Vinou vyprávěcí nesevřenosti jsou dobré dvě třetiny filmu akorát vyčkáváním, kdy se věci konečně dají do pohybu. Tvůrci nedokáži skrýt, že předlohou byla dvanáct set epizod trvající mýdlová opera, tedy dílko z televizního žánru, jehož modem operandi je nekonečné rozřeďování ničeho. ___ Burton pravděpodobně chtěl na plátně oživit dobu svého dětství tak, jak ji optikou outsiderského dítěte sám vnímal. Tím by byla objasněná tabuizace bezpochyby pozoruhodného politického kontextu, protože v deseti letech vás víc zajímá Scooby-Doo než bombardování Kambodže. Není to ale omluva pro degradaci goticky přestylizovaného vizuálu ve snadno obchodovatelnou značku. Hlavně, ať to vypadá „burtonovsky“ a ať to kamera v dějově nepodstatných, ale barevně vyladěných záběrech hezky prodává. Výborně prodejným produktem je rovněž nalíčený, nepřirozené pohyby vykonávající Depp. Netřeba, aby jeho upíra charakterizovaly jiná gesta a jiné grimasy než několik tuctů filmových upírů před ním nebo aby trousil opravdu vtipné hlášky, úplně postačí vymyslet dostatek situací, v nichž bude působit jako ryba vylitá z akvária, což je další z Burtonových mechanicky opakovaných trademarků. ___ Nepatřičnost se bohužel netýká jenom situací, v nichž se ocitá Barnabáš. Scény vhodné pro seriózní gotický horor, případně veletragickou romanci dělají společnost scénám hraničícím s exploatačním brakem nebo parodií. Někdy se přechod od komického k vážnému dokonce odehraje v rámce jedné scény (posezení s hipíky). Nejistota, co přijde v příštím záběru, nachází paralelu v nejistotě, jak vlastně vnímat Barnabáše (jít ještě hloub, jde o odraz nejistoty celospolečenské, charakteristické pro léta sedmdesátá stejně jako pro dnešek). Chvíli je to legrační panák, následně se zachová jako regulérní hororové monstrum, s nimž při nejlepší vůli nelze sympatizovat. ___ Temné stíny díky/kvůli tomu neodpovídají pohádkovému rozdělení rolí na dobré a zlé. Nejde už přitom o burtonovsky převrácený fantasy svět, kde dobrými jsou ti tradičně zlí. Matoucí skutečnost, že dobro ani zlo nemá jasné vymezení a stálou podobu, je projevem nedostatečné autorské kontroly. Nad filmem, který by bez uspěchaného konce možná obstál jako seriálový pilot, ale sám o sobě jen lákavým povrchem odvádí pozornost od kostry vyprávění, jejímž jediným smyslem není nic víc než tu pohlednou kůži nést na trh. 60% Zajímavé komentáře: NinadeL, Vitason, ScarPoul () (méně) (více)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Gratuluju Timu Burtonovi, že se mu opět podařilo natočit špatný film. Tentokrát se fakt snažil, co mu síly stačily. Kdepak temnota. Pod povrchem opět otravně rozjuchaná a rádoby stylová srágora v hlavní roli s omejkapovaným Džonym a v záloze s hereckou elitou, která pod Burtonovým vedením nemá co hrát. Paskvil, jehož jediným pozitivem je vcelku příjemný soundtrack. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (48)

  • Ve scéně, kdy se Barnabas (Johnny Depp) pokouší od Carolyn (Chloë Grace Moretz) zjistit informace o Vicky (Bella Heathcote), snaží se dokázat svoji znalost moderní hudby recitováním Shakespeara: „I'm picker, I'm grinner. I'm lover and I'm sinner. I play my music in the sun...“ Tuto větu ale slavný umělec zřejmě nikdy nenapsal a její původ tak je spíše z písně „The Joker“ od rockové skupiny Steve Miller Band z roku 1973. Film se přitom odehrává v roce 1972. (bali97)
  • Snímek byl do kin distribuován pod krycím názvem Night Moves. (R´Hell)

Související novinky

Rychlík Flash má režiséra

Rychlík Flash má režiséra

08.10.2015

Nejrychlejší superhrdina světa si momentálně užívá hodně seriálové slávy. Flash s tváří Granta Gustina je podobně populární jako Arrow (tihle dva se i pravidelně potkávají), už brzy nás ale čeká… (více)

Eva Green znovu u Burtona

Eva Green znovu u Burtona

29.07.2014

Francouzská herečka Eva Green letos dráždí diváky hned v pěti projektech: V mysteriózním seriálu Penny Dreadful, v akčňáku 300: Vzestup říše, ve westernu Salvation, v dramatu White Bird in a Blizzard… (více)

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Reklama

Reklama