Reklama

Reklama

Rodina Collinsových bojuje s podivným prokletím, které je po celé generace pronásleduje. Rozhodnou se přestěhovat z Anglie do Ameriky, kde chtějí začít nový život. O dvacet let později je jejich syn Barnabas mocným mužem, který vystavěl velké město a vybudoval panství Collinwood. Jeho báječný život končí v okamžiku, kdy zlomil srdce krásné čarodějce Angelique. Ta proklela jeho rod, zabila Barnabasovu lásku a jeho samotného proměnila v upíra. Poté jej nechala zaživa pohřbít v rakvi, kde byl uvězněn téměř dvě stě let. Když se konečně probudí, najde venku velmi odlišný svět roku 1972 a ve svém kdysi velkolepém sídle poslední zbytky rodu Collinsových. Barnabas je odhodlán vrátit své rodině zašlou slávu, kterou však maří při každé příležitosti jeho bývalá milenka. (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 357)

Tyler 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že ačkoliv v posledních letech tvorbu Tima Burtona obcházím obloukem a od Sweeney Todda jsem žádný z jeho filmů neviděl, přičemž nemám chuť na tom něco měnit, "Dark Shadows" se mi líbily... Filmu dle mého výrazně pomáhá, že se odehrává v 70. letech minulého století, které měly styl samy o sobě, natož pokud do nich zasadíte typicky burtonovsky ujeté postavy. Scénář "Temných stínů" sice v mnoha ohledech pokulhává, zejména v práci s milostnou linkou mezi Barnabášem a Vicky, kdy se dlouho nic neděje, načež znenadání Vicky osudově padne upírovi k nohám - ale není třeba se tím příliš trápit, ona stejně Vicky/Josette nemá moc co nabídnout. Mnohem zajímavěji působí zbylé osazenstvo panství, prim samozřejmě hraje skoro k nepoznání nalíčený Johnny Depp a čarodějná Eva Green (která vypadá skvěle i jako blondýna!), jejich společné scény mají potřebnou energii a oba herci v nich sympaticky a zcela v rámci příběhu přehrávají, čímž jen posilují hravost celých "Temných stínů". Jsou to totiž hlavně drobné detaily, vtípky a černohumorné scénky, ne soudržnost celého filmu, které vyzdvihují "Temné stíny" ke čtyřhvězdičkovému hodnocení. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Co se Vám na tom zase páni odborníci nelíbí, co? Pokaždé, když jdu na jeho film, tak je mi jasné, že to bude neortodoxní příběh...a ono tomu opět tak je. Někdy točí film, aby si nějakou škváru vydělal, jako třeba Planeta opic. No a někdy si prostě a jednoduše splní jeden z řady snů, které se mu v portfóliu stále sčítají. A co, že film stál 150 milionů dolarů, když to zamáznul pan produkční Johnny Depp, který ještě má tak potřebu řešit peníze. Mně se Temné stíny moc líbili. Bylo v nich přesně to, co jsem si přál...a co, že to všecko bylo hrozně vokaté. Postavy neměly chybu, herci je zahráli naprosto fantasticky, hudba mě také neuvěřitelně bavila, atmosféra byla opět parádně kouzelná a příběh byl přesně takový, jaký bych od Tima očekával. Ani, co se týče vizualizace, nemám výhrady. Já fakt nevidím jediný závažnější problém. U Tima se mi ještě líbí i to, že do filmu zve buď známé, ale jedinečné tváře nebo neokoukané a originální herce. A ani tady nezklamal. Všecko na tom filmu mi nádherně sedlo. A i když nebyl nijak zvlášť originální a některé scény bych klidně i vynechal, já jsem se u něj bavil. A když už nic jiného, tak Eva Green každýmu chlapovi musela udělat obrovskou radost. ()

Reklama

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Režisér Tim Burton a herec Johnny Depp mi už nejeden krát pripravili silný, strhujúci, fascinujúci divácky zážitok. "Nožnicovoruký Edward", "Ospalá diera", "Charlie a továreň na čokoládu", "Sweeney Todd" to sú tituly, ktoré sa mi asi nikdy neomrzia . Ich dlhoročná spolupráca je dokonalou symbiózou, ktorá vždy bravúrne funguje. Tak tomu je aj v prípade nevšedného vampire snímku "Temné tiene". Jedinečná režisérska poetika Tima Burtona a bezhraničná herecká genialita Johnnyho Deppa ma znova uchvátila a plne pohltila. ***** ()

Don Jebal 

všechny recenze uživatele

Rozpočet: 150 000 000 $ Otvárací Víkend: 29 685 274 $ (v 3 755 Kinách) Tržby USA: 79 727 149 $ Tržby Tržby ČR: 390 669 $ Tržby SR: 145 418 $ Celosvetovo: 236 527 149 $ Na Temné tiene som šiel len preto,lebo Diktátor sa nepremietal.Aj keď reakcie okolia neboli práve najlepšie,rozhodol som sa že to hlavne kvôli Burtonovi skúsim.Prvých 20 minút ok,zoznamovanie s postavami a navodzovanie atmosféry.Ale potom,jedna veľká nesúroda fraška ktorá iba miestami rozosmeje ,dialógy postáv boli zbytočné,do tmy volajúce a stále sa opakovali.SPOILER!Asi 6 alebo 7 krát,tam medzi sebou Johnny a Eva riešili a pýtali sa navzájom prečo Eva Johnnyho Barnabáša zakliala a prečo mu zničila život a podobné sračky,ktoré sa divák dozvedel hneď na začiatku a neboli potrebné pre zvyšný príbeh.Vizuál je krásny,Eva Green sexi a asi 5 krát sa zasmejete.Na to scenár je slabý,dialógy zbytočné a dej naťahovaní a predvídaťelný.Od Burton už nechcem nič vidieť a radšej zostanem pri starých dobrých klasikách z ranných 90.rokov. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Příčinou přeplácanosti, kterou lze ignorovat nejdéle do finále ve stylu „neboť nevíme, jak to elegantně utnout, raději všechno podpálíme“, není nadbytek postav. Jít jenom o komické figurky, jejichž výstřední chování bude generovat doprovodné vtipy, nechť jich je třeba dvakrát tolik. Problém spočívá ve snaze nabídnout každé z postav důstojný prostor, ve stručnosti objasnit, v čem tkví její problém a jak jej hodlá řešit. I to by se jistě dalo na ploše dvou hodin vyřešit. Se scénářem, který jednotlivé dějové linie prováže a odůvodní například, proč titulková sekvence (která by dle mého konzervativního přístupu měla být směrodatná) slibuje, že budeme do tajemství rodů Collinsů zasvěcováni nezúčastněným pohledem návštěvnice zvnějšku, ačkoli se hlavní hvězdou večera vzápětí stává pobledlý elegán. ___ Cíle protagonisty i ostatních víceméně jenom tušíme, než aby byly zřejmé z toho, co ony bytosti konají. Každou chvíli je kladen důraz na jiný motiv, čemu se podřizuje jednání postav. Barnabáš zřejmě prahne po pomstě, proč na ni ale na chvíli nezapomenout, když se nabízí možnost obohatit film pár lascivními záběry Evy Green, přesněji jejích nohou a jejího výstřihu. Podle stejné logiky – máme atrakci, teď ještě vymyslet, jak ji napasovat do děje – byly do Temných stínů včleněni duchové, zelené zvratky, Chevrolet Impala nebo Alice Cooper. Vše jakoby v autonomních epizodkách, bez vnitřního řádu, bez organičtější provázanosti. ___ Vinou vyprávěcí nesevřenosti jsou dobré dvě třetiny filmu akorát vyčkáváním, kdy se věci konečně dají do pohybu. Tvůrci nedokáži skrýt, že předlohou byla dvanáct set epizod trvající mýdlová opera, tedy dílko z televizního žánru, jehož modem operandi je nekonečné rozřeďování ničeho. ___ Burton pravděpodobně chtěl na plátně oživit dobu svého dětství tak, jak ji optikou outsiderského dítěte sám vnímal. Tím by byla objasněná tabuizace bezpochyby pozoruhodného politického kontextu, protože v deseti letech vás víc zajímá Scooby-Doo než bombardování Kambodže. Není to ale omluva pro degradaci goticky přestylizovaného vizuálu ve snadno obchodovatelnou značku. Hlavně, ať to vypadá „burtonovsky“ a ať to kamera v dějově nepodstatných, ale barevně vyladěných záběrech hezky prodává. Výborně prodejným produktem je rovněž nalíčený, nepřirozené pohyby vykonávající Depp. Netřeba, aby jeho upíra charakterizovaly jiná gesta a jiné grimasy než několik tuctů filmových upírů před ním nebo aby trousil opravdu vtipné hlášky, úplně postačí vymyslet dostatek situací, v nichž bude působit jako ryba vylitá z akvária, což je další z Burtonových mechanicky opakovaných trademarků. ___ Nepatřičnost se bohužel netýká jenom situací, v nichž se ocitá Barnabáš. Scény vhodné pro seriózní gotický horor, případně veletragickou romanci dělají společnost scénám hraničícím s exploatačním brakem nebo parodií. Někdy se přechod od komického k vážnému dokonce odehraje v rámce jedné scény (posezení s hipíky). Nejistota, co přijde v příštím záběru, nachází paralelu v nejistotě, jak vlastně vnímat Barnabáše (jít ještě hloub, jde o odraz nejistoty celospolečenské, charakteristické pro léta sedmdesátá stejně jako pro dnešek). Chvíli je to legrační panák, následně se zachová jako regulérní hororové monstrum, s nimž při nejlepší vůli nelze sympatizovat. ___ Temné stíny díky/kvůli tomu neodpovídají pohádkovému rozdělení rolí na dobré a zlé. Nejde už přitom o burtonovsky převrácený fantasy svět, kde dobrými jsou ti tradičně zlí. Matoucí skutečnost, že dobro ani zlo nemá jasné vymezení a stálou podobu, je projevem nedostatečné autorské kontroly. Nad filmem, který by bez uspěchaného konce možná obstál jako seriálový pilot, ale sám o sobě jen lákavým povrchem odvádí pozornost od kostry vyprávění, jejímž jediným smyslem není nic víc než tu pohlednou kůži nést na trh. 60% Zajímavé komentáře: NinadeL, Vitason, ScarPoul () (méně) (více)

Galerie (123)

Zajímavosti (48)

  • Když se Barnabas (Johnny Depp) vrátí do svého domu a představuje se Elizabeth (Michelle Pfeiffer), řekne, že nikdy nezemřel. Avšak v rozhovoru s Angelique (Eva Green) říká: „Zdá se, že i po smrti mám slabost pro živé maso.“ (Timy68)
  • Aby maskér Joel Harlow vytvořil křídově bílou pleť Barnabase Collinse (Johnny Depp), musel nanést herci na pleť několik vrstev speciálního líčidla. (R´Hell)
  • Ve scéně, která se odehrává na večírku, se objeví i slavný americký rockový zpěvák Alice Cooper, který mimo jiné hraje v rockové kapele Hollywood Vampires spolu s hlavní hvězdou filmu Johnny Deppem (Barnabas). (ČSFD)

Související novinky

Rychlík Flash má režiséra

Rychlík Flash má režiséra

08.10.2015

Nejrychlejší superhrdina světa si momentálně užívá hodně seriálové slávy. Flash s tváří Granta Gustina je podobně populární jako Arrow (tihle dva se i pravidelně potkávají), už brzy nás ale čeká… (více)

Eva Green znovu u Burtona

Eva Green znovu u Burtona

29.07.2014

Francouzská herečka Eva Green letos dráždí diváky hned v pěti projektech: V mysteriózním seriálu Penny Dreadful, v akčňáku 300: Vzestup říše, ve westernu Salvation, v dramatu White Bird in a Blizzard… (více)

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Reklama

Reklama