Reklama

Reklama

Rodina Collinsových bojuje s podivným prokletím, které je po celé generace pronásleduje. Rozhodnou se přestěhovat z Anglie do Ameriky, kde chtějí začít nový život. O dvacet let později je jejich syn Barnabas mocným mužem, který vystavěl velké město a vybudoval panství Collinwood. Jeho báječný život končí v okamžiku, kdy zlomil srdce krásné čarodějce Angelique. Ta proklela jeho rod, zabila Barnabasovu lásku a jeho samotného proměnila v upíra. Poté jej nechala zaživa pohřbít v rakvi, kde byl uvězněn téměř dvě stě let. Když se konečně probudí, najde venku velmi odlišný svět roku 1972 a ve svém kdysi velkolepém sídle poslední zbytky rodu Collinsových. Barnabas je odhodlán vrátit své rodině zašlou slávu, kterou však maří při každé příležitosti jeho bývalá milenka. (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 357)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pamatuju doby, kdy mě Tim Burton dokázal chytit za srdce a očarovat filmem, který měl jen zlomek rozpočtu Temných stínů. Něco je zkrátka špatně, jakkoliv americké studio poskytlo známému režisérovi exkluzivní podmínky a na plátně se vyskytuje množství špičkových hvězd včetně Burtonových oblíbenců Johnnyho Deppa a expartnerky Heleny Bonham Carter. Potenciál by tu byl, ale s výjimkou sex-appealem nabité Evy Green nic nefunguje tak, jak bych si představoval. Mimochodem, řadím se k těm mužům, kteří by na pozici hlavního hrdiny dali bez váhání přednost démonické čarodějce před nanicovatou Bellou. Celkový dojem: 55 %. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

S klidným svědomím můžu říct, že Temné stíny patří mezi filmy, které se mi od Tima Burtona líbily nejvíce. Možná dokonce se jedná o film, který se mi líbil úplně nejvíc. A je mi jedno, že to má tak málo procent:) Obsazení výborné, Eva Green je dokonalá, humorná stránka použita velmi vyváženě, aniž by působila trapně, spíše naopak, na mě působila až roztomile. A soundtrack skvělý, od Moody Blues až po Alice Coopera. V jakém jiném filmu uvidíte Johnnyho Deppa coby letitého upíra, který si čistí zuby před zrcadlem, v němž se dívá na svůj neviditelný odraz, dává si jointa uprostřed lesa s partou hippiesáků, poslouchá pecku Paranoid od Black Sabbath a dostane se na soukromou párty, kde vystupuje Alice Cooper? Jedině ve filmu Tima Burtona:) I really, really like this. Vlastně, když nad tím přemýšlím, se mi Temné stíny líbily mnohem více, než většina Burtonových filmů, které disponují lepším hodnocením. "Viděl jsi snad kdy takový majestát?" - "Každý den.", "David věří, že jeho matka trpí čímsi jako cyklickou nesmrtelností, neskutečné vskutku." :) ()

Reklama

Davies182 

všechny recenze uživatele

Těch 105 mega z rozpočtu je patrných v každém záběru. Stylizace, dechberoucí atmosféra, kulisy, efekty, kostýmy... úchvatné. Je to, jako by se člověk koukal na animák - tolik barviček a piplátek se dá vidět snad opravdu jen v PIXARovských veledílech. A ve filmografii Tima Burtona. Pak už je jedno, že celý děj je v podstatě o ničem, protože celé ty dvě hodiny jsou nabité na první pohled patrnou elektrizující životností, která prýští z plátna každou vteřinu. Tak pozor, abyste náhodou nemrkli. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Je hrozná smůla, že ve chvíli, kdy většině diváků došla s Timem Burtonem trpělivost, přišly právě Dark Shadows. Mistra podivína mám totiž rád a příběh Barnabase Collinse mi přijde lepší než rychle vyprchávající Alenka i burtonovštější než hodně vydařený Sweeney Todd. Na Collinwoodu se totiž děje spousta vylomenin, u kterých žasnu nad režisérovou fantazií nebo se jen těžko bráním smíchu. Johnny Depp funguje jako netypický hlavní hrdina bez mrknutí oka a zbytek filmu si pro sebe i na menším prostoru krade pubertální princezna Chloe Moretz. Na vlnách Elfmanova soundtracku jsem tak doplul až na 90% s menší rezervou pro odstup a další projekci, která o pár let později potvrdila, že na rozbouřených útesech tehdy uvízla vzácně nedoceněná podívaná. ()

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem neviděl žádný novější film Tima Burtona, tak jsem risknul kontroverzně hodnocené Temné stíny. Myslím, že hlavním problémem filmu je to, že Johnny Depp zde vypadá jako debil. Jelikož je to ústřední postava, která myslím nemá na první pohled vypadat jako debil, je to problém opravdu velký. Deppovi to však nelze dávat za vinu - hraje jak nejlíp to jde. Co je to ale platné, když ho jeho maska přehrává. ... Kdo rozhodně nevypadá jako debil, je Michelle Pfeiffer, mému oku nejvíce lahodící ženská postava. Také je to jediná žena ve filmu, která působí skutečně důstojným dojmem. Ostatní ženy jsou loutkové postavičky; hlavně tedy ty dvě, které se pořád motají kolem Johnnyho Deppa. Je to hodná loutka a zlá loutka. Hodná je překousnutelná, ta zlá je zcela nevydýchatelná. (Proč Johnny Depp se zlou loutkou provádí sex, místo aby jí hned ze startu uštědřil pořádnou ránu pazourou, je mi záhadou.) Pak je tu ještě holčička z Kick-Ass, která ujde, a ze všech loutek působí nejlidštěji. ... Pročítal jsem si některé komentáře, a chtěl bych se vyjádřit k postřehům, které se nalézají ve dvou z nich. Tak tedy: "Demoliční soulož" je bez skurpulí obšlehnutá z jedné pozdní epizody seriálu Buffy the Vampire Slayer. Proti tamnímu demoličnímu sexu je ovšem ten burtonovský pouhým čajíčkem. Zatímco v Buffy má tato scéna alegorický význam, v Temných stínech nemá význam prakticky žádný. Zbytečná, čistě pro efekt zařazená scéna, která dělá z Deppovy postavy debila nejen od pohledu a z Burtona pak zmateného kleptomana. ... Pak je tu "WTF moment" vyvraždění mírumilovných hipíků, zmíněný v jiném, sympaticky působícím komentáři. K tomu se dostanu hned jak si pokecáme o Alici. (A nemyslím tím teď Burtonovu Alice in Wonderland. Tu a Ďábelského holiče jsem si raději nechal ujít.) Tak tedy: V roce 1972 nebylo v rockové Americe nic, co by bylo více in, než právě Alice Cooper. Tamní budoucí sedmdesátková rocková monstra měla na kontě buďto teprve debutová alba (Aerosmith, Blue Öyster Cult) nebo ještě ani nevznikla (např. budoucí úspěšní Cooperovi epigoni KISS se tehdy jmenovali Wicked Lester, a o nějakých maskách ještě ani nepřemýšleli). Alice měl v té době na kontě už tři velké albové trháky (Love It to Death, Killer a School's Out) a čtvrtý (Billion Dollar Babies, z něhož zde zazní hit "No More Mr. Nice Guy") byl v přípravě. Mládež (zastoupená zde holčičkou z Kick-Ass) jej milovala, umělci (např. Salvador Dali) ho uznávali, a nechali se jím inspirovat (David Bowie, později KISS a mnoho dalších). Je lehce pochopitelné, proč Tim Burton svůj mládežnický idol zatáhl do filmu, který je zřejmě filmovým zpracováním jeho oblíbeného seriálu z dětství. I když je samozřejmě trochu bizarní, že tu čtyřiašedesátiletý Alice hraje sám sebe ve věku 24 let. (Dobrý je moment, kdy Deppova postava - Barnabas Collins - říká: "Myslím, že jsem kdysi znal jednu Alici Cooperovou...". Jak známo, zpěvák Alice Cooper je reinkarnací čarodějnice stejného jména, která byla upálena v 18. století, z něhož pochází i Barnabas.) A nyní se konečně dostáváme k vraždění hipíků. Hnutí a myšlenky květinové generace 60. let, z jejichž psychedelického kvasu vzešlo tolik revolučního v mnoha uměleckých a společenských sférách, se stále tvrději střetávalo s realitou, a ideály hippies už do 70. let, plných terorismu, sériových zabijáků, zbrojení a masových vražd, příliš nepasují. Mládež si žádá nových, zábavnějších, temnějších a šokantnějších idolů, což reinkarnovaná/ý Alice se svou umrlčí maskou a jedinečným spojením rocku a divadla dokonale naplňuje. A není sám. Po něm přicházejí další, kteří místo mírumilovného filozofování o bratrství a míru, nabízejí vstup do horrorových fantazií a krvavě romantických mystérií. Jak zpívají Blue Öyster Cult: "Tohle není léto lásky." A byl to právě Alice Cooper, kdo řekl: "Byli jsme dýkou vraženou do srdce generace dětí květin." Nahlíženo v širších souvislostech má tedy (mimo záběr se odehrávající) vyvraždění skupinky hippies dvousetletou upírskou kreaturou symbolizovat výše nastíněné (pop)kulturní změny, a onen "WTF moment" tak získává své opodstatnění. ... I když se Temné stíny díky podobným jednotlivostem mohou jevit zajímavě (a vizuálně typicky burtonovský úvod rozhodně navnadí), ztroskotávají na tom, že jde o takovou strašnou zplácaninu všeho možného, co se Burtonovi zrovna zdálo dobré do nich narvat, že i kdyby to nějaký zanícenec všechno hloubkově analyzoval a obhájil, pořád to nebude fungovat jako celek. A i kdyby náhodou ano, tak ten naprosto uncool namaskovaný Barnabas to nakonec stejně pošle do háje. Řeknu to naplno, protože mi to beztak celou dobu bliká v hlavě: Takhle nějak vypadal můj spolužák, čistý outsider, jemuž se říkalo Blázen Miki. (Ta podoba mě praštila do očí hned jak jsem v TV náhodně zhlédl ukázky z filmu.) Měl jsem Mikiho docela rád. Než se dal k jehovistům, dokázal říct i několik souvislých slov o rockové muzice, kterou jsme oba poslouchali. Ale žádný idol paní a dívek to rozhodně nebyl, a jako důstojné horrorové monstrum by neobstál ani omylem. Tím větší obdiv zaslouží Johnny Depp, který zde navzdory svému handicapu (Mikiho maska) udělal při ztvárnění Barnabase maximum. () (méně) (více)

Galerie (123)

Zajímavosti (48)

  • Studio Warner Bros. koupilo práva na remake seriálu Dark Shadows (od r. 1966) již v roce 2007, ale záhy byl Hollywood paralyzován stávkou scenáristů, která projekt na několik let zastavila. (DivX)
  • Johnny Depp (Barnabas) se podílel na produkci snímku prostřednictvím své společnosti Infinitum Nihil. (DivX)
  • Ve chvíli, kdy se Michelle Pfeiffer (Elizabeth Collins Stoddard) dozvěděla, že Tim Burton chystá filmovou adaptaci seriálu Dark Shadows (od r. 1966), okamžitě mu zavolala, jestli by pro ni neměl nějakou roli. (R´Hell)

Související novinky

Rychlík Flash má režiséra

Rychlík Flash má režiséra

08.10.2015

Nejrychlejší superhrdina světa si momentálně užívá hodně seriálové slávy. Flash s tváří Granta Gustina je podobně populární jako Arrow (tihle dva se i pravidelně potkávají), už brzy nás ale čeká… (více)

Eva Green znovu u Burtona

Eva Green znovu u Burtona

29.07.2014

Francouzská herečka Eva Green letos dráždí diváky hned v pěti projektech: V mysteriózním seriálu Penny Dreadful, v akčňáku 300: Vzestup říše, ve westernu Salvation, v dramatu White Bird in a Blizzard… (více)

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Reklama

Reklama