Reklama

Reklama

Rodina Collinsových bojuje s podivným prokletím, které je po celé generace pronásleduje. Rozhodnou se přestěhovat z Anglie do Ameriky, kde chtějí začít nový život. O dvacet let později je jejich syn Barnabas mocným mužem, který vystavěl velké město a vybudoval panství Collinwood. Jeho báječný život končí v okamžiku, kdy zlomil srdce krásné čarodějce Angelique. Ta proklela jeho rod, zabila Barnabasovu lásku a jeho samotného proměnila v upíra. Poté jej nechala zaživa pohřbít v rakvi, kde byl uvězněn téměř dvě stě let. Když se konečně probudí, najde venku velmi odlišný svět roku 1972 a ve svém kdysi velkolepém sídle poslední zbytky rodu Collinsových. Barnabas je odhodlán vrátit své rodině zašlou slávu, kterou však maří při každé příležitosti jeho bývalá milenka. (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 357)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem, že ta nuda na začátku byla schválně, aby to pak dostalo ty správný grády, ale ten kýbl další nudy, co následoval, byl k posrání. Takový paskvil! Šlendrián scénáristický, ta šmíra upatlaná, prach a bída. Hnus. Co k sakru tam dělaly všechny ty postavy? Motaly se, motaly. Ale málo! Dramatično se jim polámalo. Strýko Fester se snažil, ale málo! Čarodějné nalíčení se polámalo. Vlkodlačí týnejdžerka - mám fakt problém to vůbec vyslovit - a všude kolem samá deus ex machina. Ten scénárista se snad z těch Adamsovic spratků na prázdninách v Bradavicích asi úplně pomátl. Nic nefungovalo. Strašně se to vleklo a kde mělo být nějaké drama, stalo se jen velké zív. Nepochopeno. Vůbec. Pracuji na důsledném zapomenutí. Snad ne druhý díl? To je vtip. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Příčinou přeplácanosti, kterou lze ignorovat nejdéle do finále ve stylu „neboť nevíme, jak to elegantně utnout, raději všechno podpálíme“, není nadbytek postav. Jít jenom o komické figurky, jejichž výstřední chování bude generovat doprovodné vtipy, nechť jich je třeba dvakrát tolik. Problém spočívá ve snaze nabídnout každé z postav důstojný prostor, ve stručnosti objasnit, v čem tkví její problém a jak jej hodlá řešit. I to by se jistě dalo na ploše dvou hodin vyřešit. Se scénářem, který jednotlivé dějové linie prováže a odůvodní například, proč titulková sekvence (která by dle mého konzervativního přístupu měla být směrodatná) slibuje, že budeme do tajemství rodů Collinsů zasvěcováni nezúčastněným pohledem návštěvnice zvnějšku, ačkoli se hlavní hvězdou večera vzápětí stává pobledlý elegán. ___ Cíle protagonisty i ostatních víceméně jenom tušíme, než aby byly zřejmé z toho, co ony bytosti konají. Každou chvíli je kladen důraz na jiný motiv, čemu se podřizuje jednání postav. Barnabáš zřejmě prahne po pomstě, proč na ni ale na chvíli nezapomenout, když se nabízí možnost obohatit film pár lascivními záběry Evy Green, přesněji jejích nohou a jejího výstřihu. Podle stejné logiky – máme atrakci, teď ještě vymyslet, jak ji napasovat do děje – byly do Temných stínů včleněni duchové, zelené zvratky, Chevrolet Impala nebo Alice Cooper. Vše jakoby v autonomních epizodkách, bez vnitřního řádu, bez organičtější provázanosti. ___ Vinou vyprávěcí nesevřenosti jsou dobré dvě třetiny filmu akorát vyčkáváním, kdy se věci konečně dají do pohybu. Tvůrci nedokáži skrýt, že předlohou byla dvanáct set epizod trvající mýdlová opera, tedy dílko z televizního žánru, jehož modem operandi je nekonečné rozřeďování ničeho. ___ Burton pravděpodobně chtěl na plátně oživit dobu svého dětství tak, jak ji optikou outsiderského dítěte sám vnímal. Tím by byla objasněná tabuizace bezpochyby pozoruhodného politického kontextu, protože v deseti letech vás víc zajímá Scooby-Doo než bombardování Kambodže. Není to ale omluva pro degradaci goticky přestylizovaného vizuálu ve snadno obchodovatelnou značku. Hlavně, ať to vypadá „burtonovsky“ a ať to kamera v dějově nepodstatných, ale barevně vyladěných záběrech hezky prodává. Výborně prodejným produktem je rovněž nalíčený, nepřirozené pohyby vykonávající Depp. Netřeba, aby jeho upíra charakterizovaly jiná gesta a jiné grimasy než několik tuctů filmových upírů před ním nebo aby trousil opravdu vtipné hlášky, úplně postačí vymyslet dostatek situací, v nichž bude působit jako ryba vylitá z akvária, což je další z Burtonových mechanicky opakovaných trademarků. ___ Nepatřičnost se bohužel netýká jenom situací, v nichž se ocitá Barnabáš. Scény vhodné pro seriózní gotický horor, případně veletragickou romanci dělají společnost scénám hraničícím s exploatačním brakem nebo parodií. Někdy se přechod od komického k vážnému dokonce odehraje v rámce jedné scény (posezení s hipíky). Nejistota, co přijde v příštím záběru, nachází paralelu v nejistotě, jak vlastně vnímat Barnabáše (jít ještě hloub, jde o odraz nejistoty celospolečenské, charakteristické pro léta sedmdesátá stejně jako pro dnešek). Chvíli je to legrační panák, následně se zachová jako regulérní hororové monstrum, s nimž při nejlepší vůli nelze sympatizovat. ___ Temné stíny díky/kvůli tomu neodpovídají pohádkovému rozdělení rolí na dobré a zlé. Nejde už přitom o burtonovsky převrácený fantasy svět, kde dobrými jsou ti tradičně zlí. Matoucí skutečnost, že dobro ani zlo nemá jasné vymezení a stálou podobu, je projevem nedostatečné autorské kontroly. Nad filmem, který by bez uspěchaného konce možná obstál jako seriálový pilot, ale sám o sobě jen lákavým povrchem odvádí pozornost od kostry vyprávění, jejímž jediným smyslem není nic víc než tu pohlednou kůži nést na trh. 60% Zajímavé komentáře: NinadeL, Vitason, ScarPoul () (méně) (více)

Reklama

Hild 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejhorších filmů Tima Burtona, jaký jsem viděla. Na to, že je film natočen podle sitcomu, zde humor prakticky žádný není a vážná rovina taky příliš nefunguje, celý film je strašně jednoduchý a nezáživný, což je hrozná škoda, protože tam byl velký potenciál. Dialogy úplně o ničem a skvělé herecké obsazení to nezachránilo. První půlhodina byla ale docela v pohodě (pořád je to Burton, na jehož vizuál se hezky dívá), jenže s přibývajícími minutami se film stával méně a méně snesitelnějším a o závěrečné čtvrthodině raději ani nemluvím. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mě překvapil, jak krásně balancuje mezi komedií a v některých pasážích poměrně temnou fantasy podívanou. Jistě, pokud si při filmu vzpomenete na tohle video, tak se jen tak nepřestanete smát, ale možná vás dokonalá Eva Green přivede na zcela jiné myšlenky…. Dark Shadows rozhodně není "Best of Burton" a ani se k tomu neblíží, ale rozhodně to neurazí, sem tam i slušně pobaví (McDonald, sex mezi Johnnym a Evou) a rozhodně zabaví na celé dvě hodiny. A to není zas tak málo… Jo, a abych nezapomněl, Michelle Pfeiffer nám ukazuje, jak se stárne s grácií. 80 %. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Stará známá parta opět pohromadě a připravili si pro nás remake jakéhosi starého seriálu, kterému však Burton, jak u něj zvykem, vtisknul punc své trochy výstřednosti. Tentokrát se však bohužel nejedná o nic světoborného. Problém ale nevidím v Deppovi, u kterého jsem špatný výkon ještě neviděl, ale spíš obecná nezajímavost námětu na celovečerák. Občas mě něčím zabavil, ale občas jsem se zas nudil. Je to divné, ale to by nevadilo, kdyby to bylo trošku zábavnější a kdyby to prostě a jednoduše odsýpalo...55% ()

Galerie (123)

Zajímavosti (48)

  • Ve scéně, kdy se Barnabas (Johnny Depp) pokouší od Carolyn (Chloë Grace Moretz) zjistit informace o Vicky (Bella Heathcote), snaží se dokázat svoji znalost moderní hudby recitováním Shakespeara: „I'm picker, I'm grinner. I'm lover and I'm sinner. I play my music in the sun...“ Tuto větu ale slavný umělec zřejmě nikdy nenapsal a její původ tak je spíše z písně „The Joker“ od rockové skupiny Steve Miller Band z roku 1973. Film se přitom odehrává v roce 1972. (bali97)
  • Ve chvíli, kdy se Michelle Pfeiffer (Elizabeth Collins Stoddard) dozvěděla, že Tim Burton chystá filmovou adaptaci seriálu Dark Shadows (od r. 1966), okamžitě mu zavolala, jestli by pro ni neměl nějakou roli. (R´Hell)

Související novinky

Rychlík Flash má režiséra

Rychlík Flash má režiséra

08.10.2015

Nejrychlejší superhrdina světa si momentálně užívá hodně seriálové slávy. Flash s tváří Granta Gustina je podobně populární jako Arrow (tihle dva se i pravidelně potkávají), už brzy nás ale čeká… (více)

Eva Green znovu u Burtona

Eva Green znovu u Burtona

29.07.2014

Francouzská herečka Eva Green letos dráždí diváky hned v pěti projektech: V mysteriózním seriálu Penny Dreadful, v akčňáku 300: Vzestup říše, ve westernu Salvation, v dramatu White Bird in a Blizzard… (více)

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Reklama

Reklama