Režie:
José PadilhaKamera:
Lula CarvalhoHudba:
Pedro BromfmanHrají:
Joel Kinnaman, Gary Oldman, Abbie Cornish, Michael Keaton, Jay Baruchel, Aimee Garcia, Jennifer Ehle, Samuel L. Jackson, Jackie Earle Haley (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V roce 2028 je nadnárodní konglomerát OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Ale v jistém momentě přijde ke zlomu. Alex Murphy (Joel Kinnaman) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do chvíle, kdy utrpí rozsáhlé zranění. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost - zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu zrodí RoboCop - napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost. (Forum Film CZ)
(více)Diskuze
Jo, mám v pláne, ale tento týždeň sa chem venovať Sonovi :-) Cez leto sa k tomu však na 100% dostanem :-)
Neviem, Tarkovský pre teba asi príliš nebude, to sú VEĽMI náročné filmy. Ale možno ma prekvapíš. Len by som nezačínal Stalkerom, ale nevyber si ako prvý ani jeden z tách jeho najdlhších filmov (Rubľev a spol.). Možno skús radšej Ivanovo detstvo alebo Zrkadlo. Ale späť k RoboCopovi a téme náročných filmov :-)
na příspěvěk reagoval misterz
Určite to napravím, len mám z toho také zlé spomienky z detstva, že moje podvedomie mi to bráni, ale budem sa ho snažiť prekonať :). A ty si už pozri Fontánu, zaujímal by ma tvoj názor.
na příspěvěk reagoval Madsbender
TAk to ano. Inak o Stalkerovi som uz vela pocul, laka ma, ale vyplasila ma ta nalepka "poeticky" :)
na příspěvěk reagoval Madsbender, sniper18
No tak to dúfam napravíš, pretože to je Kubrickovo majstrovské dielo, ktoré posunulo víziu dystopickej sci-fi niekde úplne inde :-) Tak temné, zvrátené, drsné, napínavé, zverské... a pritom nakoniec divák zistí, že- Aha, to ti nemôžem povedať keď si to nedopozeral. Napraviť, on sa ten príbeh potom poriadne zvrtne. Prvá časť je len zoznámením s postavami a tým, aké sú. Potom prichádza na radu niečo iné.
na příspěvěk reagoval sniper18
Ja zase Solaris (ak myslis ten s Clunyjom) za narocny nepovazujem. Skor za stelesnenie filmovej nudy so zaverom, ktory sa chce tvarit hrozne vypointovane :) Skor ten Mechanicky pomaranc, to je pecka :)
na příspěvěk reagoval Madsbender, sniper18
eXistenz alebo Dotyk zla je dráma? Mechanický pomaranč má mysteriózny alebo psychologický rozsah? To sme teda dopadli....
Takže už nie len dráma, ale aj mysteriózne alebo psychologické filmy? Za chvíľu tam pribudnú aj historické a vojnové? Potom životopisné a kriminálne?
Tak ten som ešte nevidel, preto ma nenapadne :). Alebo lepšie povedané, kedysi som ho pozeral, ale v polovici som ho vypol, lebo mi to prišlo ako hrozná blbosť. Ale to som bol ešte len decko, pre ktorého boli vrcholom sveta filmu veľkofilmy s hromadou efektov, takže preto. Inak podobne to bolo aj s Lost highway, prvýkrát ma to hrozne nebavilo a po rokoch znovu som už premýšľal nad plným počtom.
na příspěvěk reagoval Madsbender
Jak jsem čekal samí dramata s mysteriózním nebo psychologickým rozsahem.
na příspěvěk reagoval Madsbender
Napríklad Solaris a Stalker, prvé filmy, ktoré ma napadnú, keď počujem pojem náročný film.
na příspěvěk reagoval Madsbender, misterz
Lost Highway, Stoker, eXistenZ, Dotyk zla... Tie filmy sú všetko, len nie to, čo vravíš ty - teda uťahaná dráma.
Jednoduché. Pretože to vidím v komentároch, tu konkrétne v diskusii a s viacerymi som sa bavil aj cez poštu. Plus samozrejme myslím aj ľudí mimo ČSFD :-) A potom už stačí si len prečítať názory aj na iných fórach, pozrieť sa na medzinárodné weby a aký-taký prehľad máš.
Jak víš, že fanouškové originálu jsou nenároční a že na remake nadávají jen kvůli akci? Ten film má hromadu jiných chyb.
na příspěvěk reagoval Madsbender
Ja som netvrdil, že Atlas mrakov je originálny, alebo inteligentný, len, že sa mi páčil. A inak považujem za obrovský rozdiel, keď je film neoriginálny a keď je už vykrádačka. Pri Atlase mrakov som síce nemal pocit originality, ale zároveň ma pri ňom nenapadali iné filmy a ich konkrétne scény, ktoré sa v nich použili, čo je pravý opak pri Počiatku, kde všetko, čo pôsobilo výnimočne som už predtým videl.
Pociatok, Atlas mrakov a Dokonaly trik su vyborne filmy, kazdy z nich vynika v niecom inom. Je mi jedno aku nalepku maju, ci pre narocneho alebo blockbuster, alebo.... Co sa mna tyka, taketo skatulkovanie je blbost, dobry film spravidla nie je "cistokrvny", ale obsahuje trochu z kazdeho. To je ako keby som po niekom chcel, aby mi povedal, kedy presne skoncil stredovek :)
na příspěvěk reagoval sniper18
Tak jinak co je podle vás film pro náročenější??? ... Určitě to nebude akčňák ... určitě to nebude komedie... Jsem si jistý, že to bude drama...
Atlas mrakov je tiež vykrádačka, dokonca omnoho jednoduchšia a primitívnejšia než sa zdá. Tento filmársky koncept bol po prvý krát použitý už v roku 1916, takže sa nazdávam, že je to omnoho neoriginálnejší film. Ktorý je navyše, narozdiel od Nolana, adaptáciou knihy, ktorej kvalít rozhodne nedosiahol. A mnohých unudil, než skončil. Zato Počiatok vyvolal boom - všetci si teraz chcú natočiť svoj film na tento spôsob. To však ešte neznamená, že je to náročný film, ale viac menej zrovnateľný zo všetkými Nolanovmi majstrštykmi.
na příspěvěk reagoval sniper18
Skôr by som ich označil za kvalitnejšie blockbustery, určite nie za priamo náročné filmy. A pritom taký Atlas mrakov sa mi veľmi páčil, Počiatok je mi už viac menej ukradnutý, keďže v rámci témy patrí medzi tie jednoduchšie filmy a navyše je to prakticky len vykrádačka.
na příspěvěk reagoval Madsbender, misterz
No, ale Dokonalý trik nie je tým, čo ty vravíš, teda nudnou drámou, ale naopak vypointovaným mysterióznym filmom s výraznými sci-fi prvkami. Či sa ti film páči alebo nie, či ťa nudí alebo nie, to nie je ešte známkou jeho diváckej náročnosti. Je to len generalizovanie (čo je vec, ktorú nemám rád).
Ale je to lepšie ako keby si povedal, ako niektoré indivíduá, že "všetky najlepšie hodnotené filmy sú vlastne najhoršie" :-D Čo je reálny názor mnohých. Ach, ono je to v mnohých prípadoch pravda... a v mnohých nie. Lenže je to neuveriteľná generalizácia a tí ľudia vôbec nechápu, že to môže byť len ich osobný názor a nie neotrasiteľná pravda. A hlavne nechápu že neexistuje film, ktorý by sa podľa železného pravidla páčil každému. Vždy bude niekto nespokojný, niekto veľmi nespokojný, a niekto nespokojný natoľko, že vrazí odpad a komentár vulgárnejší (ale zďaleka nie tak vtipný a zaujímavý) ako verbal.
Naopak film pro "náročeného diváka" je většinou nějaké nudné drama s naprostým minimem akce a vtipu... Mně osobně přišel náročenější třeba Atlas mraků nebo Inception ... jsou to filmy, kde se člověk musí zamyslet atd... a je tam i akce takže to nenudí, ale teď mi tady všichni napíšete, že je to jen chytřejší film. Zase pro změnu Dokonalý trik mě naprosto nudil a asi jsem to hype kolem něj nějak nepochopil ostatně jako celý film.
na příspěvěk reagoval Madsbender, sniper18
Tak to už je otázka osobných preferencií. Ja som bol u Temného rytiera rozhodne spokojnejší (čo sa podpísalo aj na tom, že som ho videl už asi 11-krát a istý čas mi zdobil aj topku), ale zasa mi s odstupom príde, že som nového RoboCopa trochu podhodnotil (dal som také mierne lepšie 3*, 60%).