Režie:
Fred CavayéKamera:
Alain DuplantierHrají:
Vincent Lindon, Diane Kruger, Lancelot Roch, Olivier Marchal, Liliane Rovère, Olivier Perrier, Ivan Franěk, Moussa Maaskri, Marc Robert, Vincent Dubois (více)Obsahy(2)
Lisa Auclertová (Diane Krugerová) pracuje ako novinárka, jej manžel Julien (Vincent Lindon) je profesor literatúry. Spolu so svojím šesťročným synom Oscarom (Lancelot Roch) vedú pokojný a harmonický rodinný život. Všetko sa zmení vo chvíli, keď im do bytu vtrhne polícia a Lisu zatkne. Novinárku obžalujú z vraždy jej nadriadenej a odsúdia na niekoľkoročný trest. Hoci Lisa neustále opakuje, že je nevinná, dôkazy svedčia proti nej – odtlačky prstov na vražednej zbrani, krv obete na jej kabáte a ostrá hádka s obeťou tesne pred jej smrťou. Julien je však skalopevne presvedčený o nevine svojej manželky a nemieni sa vzdať. Rozhodne sa, že podnikne mimoriadne riskantnú akciu, len aby Lisu očistil a oslobodil. (TV JOJ)
(více)Recenze (208)
Je možné, že remake "The Next Three Days" vnímam kvalitatívne vyššie, nakoľko som ho videl ako prvý, pričom tento originál mi neprišiel tak záživne podaný. Ono, pri týchto dvoch filmoch je to čisto o atmosfére, respektíve sympatiách hercov. Ktorí Vás zaujmú viac, to spracovanie aj viac doceníte. ()
Niekde medzi kinom a televíziou. Nižší rozpočet ale nemusí hneď znamenať nevýhodu, aj keď ide o útekový triler, sľubujúci vysoké napätie. Tvorcom sa vydaril pomerne originálny scenár, ktorý diváka vtiahne do deja a drží hlavným postavám palce až do konca. Americký remake je lepší, ale to je spôsobené hlavne vyšším rozpočtom. Režisér sa nebojí ukázať Diane vo väznici aj úplne bez make upu, inak je samozrejme vždy nádherná a sympatická:). ()
Když jsem v své době viděl Haggisovi "Tři dny ke svobodě" byl jsem překvapen, jak se z tak omílané zápletky jako vysvobodit svou milovanou z vězení dá natočit výborná a napínavá podívaná. Netušil jsem však, že byla inspirace čerpána z tohoto méně známého - a více komornějšího - francouzského snímku. Přesto mi však americká verze sedí více a i přes o půl hodiny delší stopáž mi přišel snímek daleko svižnější a poutavější. ()
Francúzky film na základe ktorého vznikol americký remake s R. Crowom sa nemá za čo hanbiť, pretože P. Haggis urobil takmer identickú kópiu a pozmenil iba detaily. „Francúzka“ herecká dvojka s D. Kruger bola dokonca o niečo presvedčivejšia, hlavne V. Lindonovi som toho učiteľa veril viac. Predsa len Crowe, vzhľadom na jeho predchádzajúce filmy, v sebe stále nesie kúsok tvrdého chlapa, i keď ho maskoval dobre. Film má dobré tempo, je napínavý, Klaus Badelt zložil kvalitný hudobný doprovod, ale pár minút navyše by bodlo. Originál i remake – približne rovnaká kvalita. 80%. ()
Výtečná nejen kriminálka klasického francouzského střihu, ale také drama o spravedlnosti, křivdě, právu na sebeobranu, a to třeba i proti státní moci. To všechno na podkladu intenzívní ne příliš romanticky podávané lásky a skvěle vykresleného vztahu otce a syna. Vincent Lindon je stejně uvěřitelný, jako dějové zvraty, které jsou vedeny přes bizarní náhody, ale ani na chvíli nepůsobí nepravděpdobně. ()
Galerie (20)
Photo © Benelux Film Distribution
Zajímavosti (12)
- Všechny scény se natáčely chronologicky, protože režisér cítil, že je to důležiré pro herce a pro vývoj jejich postav. (HappySmile)
- 150 dětí se zúčastnilo konkurzu na roli malého Oscara. Režisér Fred Cavayé chtěl původně pětiletého chlapce, ale zjistil, že tak bude nemožné film natočit, protože takto staré dítě by mohlo legálně pracovat jen 2 hodiny denně. A tak byl vybrán šestiletý stydlivý chlapec Lancelot Roch, a to díky své podobě s Diane Kruger. (HappySmile)
- Skladatel Klaus Badelt se k projektu připojil až v pozdějším stádiu. Prohlédl si film spolu s režisérem, aby zjistili, kde je potřeba vložit hudbu. Badelt shledal, že film funguje dost dobře i bez hudby, Cavayé však usoudil, že Badeltova práce, která byla nahrána v londýnských studiích Abbey Road, zvyšuje intenzitu a emoce ve scénách a dává jim novou hloubku. (HappySmile)
Reklama