Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

cab 

všechny recenze uživatele

Na ceske pomery velmi povedene rodinne cernohumorne drama ve stylu starsiho Ene Bene, ale urcite vyzralejsi a divacky pritazlivejsi, protoze vylet z Rakovniku do Noveho Mesta nad Vahom nabizi spoustu nevyrceneho mezi rodinnymi prislusniky. Uvolnene a prirozene herectvi podtrhuje skvely dojem z filmu. 75% ()

cross 

všechny recenze uživatele

Od Ene Bene určitě velký krok správným směrem, ale jinak standardně zábavná komedie s vynikajícími hereckými výkony a slušně pojatým stylem realizace (hudba, kamera..). Dal bych i vyšší hodnocení, ale na snímcích Alice Nellis mi něco hrozně vadí - možná styl vyprávění, možná drobnosti ve scénáři... Každopádně se tak pro mě stávají rutinní záležitostí, mezi žánry, nemastné neslané. A Výlet, který je sice mnohem chutnější než Ene Bene, se tohoto pravidla zatím striktně drží. ()

Reklama

Pierre 

všechny recenze uživatele

Výlet je film který mně už od začátku vůbec nebavil, ale pořád jsem doufám, že spatřím něco vyjímečného. Nestalo se. 100 minut sledovat jaké má jedna desně nepříjemná rodina děsné nezajímavé problémy, opravdu není moc záživné. Jako ze života mi to nepřipadalo. Ta druhá hvězda je především za Janžurovou, která to naštěstí trochu zachraňuje. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byl hodně nudnej výlet. Na těch několik málo podařenejch vtipů připadá zhruba stejnej počet vyloženě trapnejch momentů. Ale zvládnul jsem to dokoukat na jeden zátah. I když u toho natahovanýho a překombinovanýho závěru už jsem jenom odpočítával minuty do konce. Jinak celkem slušně zahráli Bareš s Janžurovou. Naopak dcery Janžurový moc hereckýho talentu nepodědily. Obzvlášť ta tlustá. A opravdu nepochopim, jak může někdo natočit takovou blbost, že slovenský celníci dokážou z malýho techničáku vyčíst, kdy bylo auto na emisích. 35% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Cesta k vsypu, celkem podle Besipu, při které se někdy až moc na sílu tmelí, dělí a zjevují pravdy, takže až se nakonec do ovzduší rozptýlí (zbylý) popel, vzduch bude de facto čistější.. Přiměřeně hořké, dobře zahrané, inteligentně napsané (vyjma trapné scény s celníky či pasáže ze změněného Nového Mesta, jenž zbytečně naruší do té doby fungující úzce sevřené schéma rodinné degustace čistého vína). Anglicko-jazyčná hudba mi přišla jako rušivý element a zbytečná úlitba festivalovým ambicím.. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Film získal v říjnu roku 2002 cenu na MFF ve španělském San Sebastianu. Cenu v kategorii A pro nejlepší mladé režiséry získala a osobně převzala Alice Nellis. (hippyman)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)
  • Iva Janžurová dlouho odmítala hrát v tomto filmu spolu se svými dcerami (Theodora Remundová, Sabina Remundová), protože se bála toho, že by její dcery byly nařčený z toho, že si je jejich matka prosadila do filmu. S rolí souhlasila až poté, co ji režisérka Alice Nellis přemluvila s tím, že ve filmu potřebuje využít jejich reálného rodiného vztahu. (Chevees)

Reklama

Reklama