Režie:
Matt ReevesKamera:
Greig FraserHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Kodi Smit-McPhee, Chloë Grace Moretz, Elias Koteas, Richard Jenkins, Sasha Barrese, Cara Buono, Juliet Lopez, Dylan Kenin, Dylan Minnette, Chris Browning (více)Obsahy(4)
Osamělý, šikanovaný kluk se spřátelí s upíří dívkou, která žije v utajení se svým strážcem... Dvanáctiletý Owen (Kodi Smit-McPhee), kterého tři spolužáci ve škole terorizují, se cítí osamělý a vyděděný. Doma sní o těžko uskutečnitelné pomstě. Do sousedství se právě přistěhovala stejně stará Abby (Chloë Grace Moretz) spolu se starším mužem, možná otcem (Richard Jenkins). Abby, také osamělá a vyděděná, naváže přátelství s Owenem. Vídají se však jenom v noci a když ne, domlouvají se přes zeď za pomoci morseovky. Chlapec se jí svěří se svým problémem ve škole a Abby mu radí, aby se nenechal šikanovat a bojoval. Owen brzy zjistí, že Abby není obyčejná dívka, ale staletá bytost, udržovaná při životě lidskou krví. Tu jí obstarává její strážce a v jejich okolí přibývají záhadné vraždy. Policie má jisté podezření a Owen cítí k Abby střídavě lásku i strach... (JOJ Cinema)
(více)Videa (4)
Recenze (408)
Matt Reeves by možno pozdvihol úroveň tejto upírskej série a mnoho divákov by mu bolo vďačných, ale dosiahnuť úroveň originálu bolo trošku mimo jeho dosah. Vo svojom debute síce predviedol obdivuhodný feeling pre efekty, vizuálne spracovanie a prácu kamery, čo nakoniec potvrdil aj tu, ale to rozhodne nestačí. To, čo preslávilo švédsku predlohu je neopakovateľná atmosféra príbehu, ktorej stredobodom je úprimná detská láska v horrorovom šate. Krehkosť a jednoduchosť detského sveta strieda mnoho krvilačných scén, ktorých vzájomné dopĺňanie vyvrcholí v nezabudnuteľnom závere. Jediný problém je, že stále hovorím o origináli, čo nakoniec aj dokazuje slabšie stránky tohto remakeu. Detskí herci v záporných roliach boli skvelí, ústredný dvojzáprach však trošku zaostával. Nečudujem sa vyšším hodnoteniam od divákov, ktorí nemali možnosť zhliadnuť švédsky skvost, ale takisto ani nehovorím, že tento film bol úplne zbytočný. Jednoducho je to remake a potvrdil už zaužívané pravidlo poklesu kvality remakeov oproti originálom. 65%. ()
Moje chůva upírka, kterou na Disney Channel nenajdete.. S remaky a jejich předlohami je to s jako králičím bobkem a Ferrero Rocher. Pokud budete jíst celý život jen to první, po druhém se vám stýskat nebude. Pokud však budete nejdřív mlsat ty italské koule, ohrnete nad králíkovým výstupem už z principu nos a i kdyby vám chutnal, stejně to nepřiznáte.. Řemeslně na úrovni, citlivě podané (líbilo se mi, že nebyl v rámci jinakosti světa dospělých ukázán obličej Owenovy matky, podobně jako v Tom a Jerry jsou zobrazeny jen nohy černošské paničky) a hlavně - Reeves nemá nejmenší problém s budováním hororové atmosféry a o to mi jde v tomhle žánru především. Nehledě na to, že konečně přišla zpoza velké louže upírská romance (byť ne autorská), ve které se nepije krev v prvé řadě divákovi. A mimochodem, Chloë Grace Moretz, jako malá vampýrka, které chytře zastavili růst ve dvanácti, aby při první menstruaci nepodlehla sebekanibalismu, podává na dítě neskutečný výkon. Dakoto, je čas jít do důchodu.. ()
Amerika má svůj specifický filmový jazyk a pokouší–li se převyprávět příběhy zrozené v jiných koutech světa, většinou do nedopadne dobře. A to i v případech, kdy se opravdu hodně snaží a vaří přesně podle původní receptury. Platí to bohužel i pro Reeveseův remake. A že se snažil opravdu fest. Téměř z 90 procent zcela totožný děj, poskládaný ze zcela totožných scén a možná i úplně stejně pojatých záběrů. A přece to nefunguje. Americká verze zcela postrádá onu magickou atmosféru, která mě tak dostala u originálu. Místo dechberoucí, mrazivě melancholie, která je současně děsivá i dojímavá, vznikla jen uondaná nuda. A pokud je něco oproti originálu jinak, pak bohužel k horšímu. Pokud se někdo rozhoduje, kterou verzi nechat vejít, pak ve shodě s názvem filmu doporučím, ať nechá vejít tu pravou. ()
I když to podle mého hodnocení tak nevypadá, tenhle snímek mě překvapil. Originál jsem viděl a proto ani tomuto remaku nebudu vyčítat, že tempo je zde minimální. Co mi ale vadilo (kromě samotného faktu, že Američané holt musí udělat remake snad ke všemu) byl fakt, že zkrátka tady nebyla ta pravá atmosféra. Holt Švédové jsou Švédové a v tomhle oni umí chodit. A i když jsou zde skvělí herci (Chloe je příslibem do budoucna, stejně jako Kodi), vynikající režie a perfektní hudba, Let Me In je stále v mých očích ten chudý bratranec z třetího kolena, oproti originálu. Myslel jsem, že to bude horší, ale na takových 60 % to vidím bez problému, ale upřímně pochybuju, že bych tohle někdy potřeboval vidět, zato originál si pustím rád. ()
Při kopírování REC do Quarantine se i přes zachování technických standardů někde vytratila skoro všechna atmosféra, kopírování Låt den rätte komma in dopadlo lépe. Původní švédský snímek nemám příliš v živé paměti, takže jsem se u sledování Let Me In nenudil a při hodnocení přehlédnu, že je to film zcela zbytečný, což je jednoznačně jeho největší zápor. Chloe Moretz není špatná, původní představitelka Abby / Eli se však k dané roli hodila víc. Matt Reeves se za odvedenou práci stydět nemusí, každopádně bych od něj býval raději viděl cokoli jiného, třeba druhý Cloverfield. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (26)
- Vrece na odpadky, ktoré nosí na hlave herec Richard Jenkins vo vraždiacich scénkach, bol jeho nápad. (odmocnina)
- K réžii anglickej verzii bol pôvodne prizvaný režisér pôvodnej švédskej verzie Tomas Alfredson, ale odmietol. (Arsenal83)
- Neprirodzené alebo až nadprirodzené pohyby Chloë Grace Moretz boli vytvorené rovnakou technikou, aká bola použitá vo filme Nočná mora v Elm Street (1984). (Arsenal83)
Reklama