Reklama

Reklama

Ulovit miliardáře

  • angličtina Catch the Billionaire (více)
Trailer
Česko, 2009, 90 min

Předloha:

Martin Nezval (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Matonoha, Ester Janečková, Jiří Mádl, Kateřina Pechová, David Štěpán, Josef Carda, Milan Šteindler, Radomil Uhlíř, Miroslav Etzler, Tomáš Vorel ml. (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Miliardáře touží ulovit každý i každá. Policisté, novináři, politici, umělci, dámy i chlápci od náboženství. Na úspěšného podnikatele Patrika Grossmanna je navlečena vykonstruovaná reportáž. Atmosféra zhoustne natolik, že si do něho může každý kopnout, a tím demonstrovat svou morálnost. I jeho přítelkyně, televizní rosnička, cítí, že by její kariéra mohla být ohrožena. Zdálo by se, že musí přijít nezastavitelný pád, když se v marihuanovém opojení dostaví spásný nápad… Podstatnější než příběh je odhalování vztahů a mechanismů, na nichž funguje informační společnost. Diktatury nepoužívaly Public Relations, ale propagandu. O propagandě věděl každý, ale nikdo ji nevěřil. O Public Relations neví nikdo, ale věří mu každý. Zkrátka být dnes miliardářem, není nic záviděníhodného… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (493)

Karlos80 odpad!

všechny recenze uživatele

Primitivní, hloupé, trapné, vulgární, a opravdu úděsně natočené a ztvárněné, jak jsem viděl přehrávajicího a děsně nesympatického, navíc nezdravě machrujícího Mádla a ostatní (novodobé rádoby-umělce), musel jsem to v tom momentu přepnou, ne na tohle fakt nemám nervy a už vůbec ne na naše další bulvární celebřitky. Proti téhle naší prý údajně satiristické ultra-sračce o stavu naší společnosti, politiky, reklamy atd, je jakýkoliv starý béčkový film, '70 trash, uměleckým dílem. Vorle, Vorle, to si se zas jednou vyznamenal, ty bys měl spíš preparovat ptacto než dál něco točit. Ztráta času, v zájmu sebezáchovy se od tohodle držte dál, tohle mohl sponzorovat opravdu jen naprostej magor, nejspíš někdo z těch lidí, co se zde na ně nesla kritika (viz třeba židé, kteří pro lepší efekt v tom ještě v převážné většině i hráli), ale podle mně Vorel a spol nemají právo vůbec co kritizovat. Každý inteligentní člověk přece dnes už ví co se tu děje a kdo tu tahá za nitky, kdyby to bylo alepsoň podáno trochu jinou formou a s úplně jinými lidmi, tihle v žádném případě nebyli ti praví. To se radši podívám na dokumenty od Moora či Josepha:-). Ddt: Jeden z nejzažidovanějších českých filmů všech dob! ()

Sobis87 odpad!

všechny recenze uživatele

Americký režisér Oliver Stone si pro to, jak ostře ve svých filmech kritizoval západní společnost, vysloužil přezdívku „černé svědomí Ameriky“. Po zhlédnutí nového českého filmu Ulovit Miliardáře se mi zdá, že i jeho tvůrce Tomáš Vorel by rád slyšel, jak filmoví kritici, média i běžní diváci mluví o něm jako o černém svědomí české společnosti. Film Ulovit miliardáře měl totiž být drzou (jak je film prezentován na plakátu) satirou, která se snaží kritizovat snad všechno a všechny. Pokud má ale satira komickým způsobem kritizovat nedostatky a záporné jevy, režisér Vorel selhal jak v komice, tak především i v té kritice, neboť pohledem, který prostřednictvím filmu zaujímá vůči společnosti, sám představuje některé její neduhy. Postavy jsou zde jen karikaturami a pokud za pojmem karikatura vidíme zkratkovité vykreslení přehánějící nápadné znaky a vlastnosti za účelem zesměšnění, Vorel se při vykreslování postav řídil převážně předsudky, a tak všichni Romové v tomto filmu kradou, blonďatá přítelkyně hlavní postavy je neskutečně pitomá, židé jsou chamtiví, policisté jsou zkorumpovaní a šňupají zabavený kokain, novináři přetvářejí skutečnost k obrazu svému a i ten miliardář si myslí, že všechno se dá koupit. Tomáš Vorel se ukázal být krátkozrakým pozorovatelem a povrchním kritikem, který se snaží každého očernit, ale místo toho, aby útočil správnými argumenty, se pouze vybíjí na jednorozměrných postavách, kterým se neobtěžoval nadělit jiné než ty negativní vlastnosti. Jakoby malíř tvořící karikatury na Karlově mostě namaloval z člověka s velkým nosem a hustým obočím jen ten srandovní nos spolu s obočím a zbytek úplně ignoroval, neboť na tom už není nic legračního. Co se týče hereckého ansámblu, tak tam to není o nic lepší. Tenká hranice mezi seriózním projevem a divadelním přehráváním byla tentokrát úplně zbořena a to, co většina herců předvádí, je hnus, s prominutím. Vorel si zaslouží maximálně tak pochvalu za snahu udělat film vizuálně zajímavým, což se mu daří jen někdy a většinu záběrů ničí tím, že se všichni herci dívají přímo do kamery. Jo a Witchův hudební doprovod je naprostá blitka, která mnohdy nekoresponduje s děním na plátně. Jednoduše řečeno je tenhle film prohrou na celé čáře a zároveň těžká podpásovka pro diváky se vkusem. 15% ()

Reklama

ORIN odpad!

všechny recenze uživatele

Filmová satira, reflekce a výpověď, smutné podobenství či podtitul drzá komedie. Všechny tyto přídomky, které jsou oficiálně s tímto filmem spojovány, mají odkazovat k soudobému stavu české společnosti. Jaký ale Vorlův Miliardář ve skutečnosti je? Na jednoduchou otázku jednoduchá odpověď. Je špatný. Na jakýkoli prvek, jakýkoli aspekt si jen vzpomenete. Dokonce i termín "špatný" by byl pro tenhle neuvěřitelně sračkoidní paskvil obrovskou pochvalou. Ve výsledku je to jen ubohá, o současnosti nevypovídající (žádná reflexe doby, ale jen její stupidní příznak - nova, aha! x prima, blesk) sponzorská lifestylová "reklama" na IT (Apple Computer, Inc.), autoprůmysl (Land Rover, Jaguar, BMW), průmysl potravinářský (Mattoni, Tesco Stores ČR a.s.) či současnou pražskou architekturu (Tančící dům); "reklama" navíc podaná způsobem, že by si toho všimla i devadesátiletá téměř slepá stařenka. [==] Fascinující je na Vorlově obludnosti (nehledě na naprosto otřesné postsynchrony) také způsob zobrazení postavy miliardáře (Grossmanna). V obecné rovině si jej Vorel nejspíše představuje jako člověka s mobilním číslem na ministra (čehokoli), premiéra nebo prezidenta. Po ruce má občas tým jednoho bodyguarda, automobil si řídí sám, po údajné agresi na představitele rasové menšiny a následné mediální prezentaci ztratí minimálně polovinu své moci a vlivu, ve vybavení domácnosti mu samozřejmě nesmí chybět plazmová TV a blondýna. [==] Tomáš Matonoha na oficiálních stránkách snímek komentuje slovy: „Smutné podobenství o tom, kam jsme to po dvaceti letech svobody dotáhli.“ Smutné je na Ulovit miliardáře snad pouze fakt, ze v Česku podobné filmy stále a stále vznikají. P.S. Vorle, nech se vyšetřit, přestaň točit a po zbytek života běž radši skotačit do lesa, díky. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

V podstatě to není o moc slabší než Cesta z města. Herecké výkony, kamera i "propracovanost" a "myšlenková konzistentnost" scénáře je asi tak na stejné úrovni. Proč tohle dostává odpady a takto sem tam i pět hvězdiček příliš nechápu, ale asi nejpravděpodobnějším vysvětlením bude fakt, že Cesta z města zkrátka rezonuje jakýmsi "poselstvím", zatímco tohle může rezonovat tak leda u skalních masochistů... ()

paascha odpad!

všechny recenze uživatele

Nestává se mi tak často, že film nedokoukám, ale tady jsem měl problém hned po pár minutách. Nakonec jsem to vzdal po cca čtvrthodině. Kdybych si lépe četl titulky, nemuselo se to stát. Věděl bych, že to spáchal Vorel, tzn. je to sračka. Věděl bych, že sestava figur, co se tam honí z rohu do rohu je kombinace toho "nejlepšího" z líhně zatuchlého Sklepa a always trapného Brna. A věděl bych, že tam hraje Ester Janečková a Jirka Mádl, blé. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (9)

  • Tvůrci filmu v souvislosti s vytvořením hudby stejně jako u snímku Gympl (2007) oslovili DJ Wiche. Opakoval se současně i nápad s bezplatnou publikací soundtracku. (FFilipCZ)
  • Ačkoliv film koprodukovala televize Prima, tak studio a redakce fiktivní TV ONE byly natáčeny v prostorách TV NOVA a jejich dekoracích. (Bernyz)
  • Vrtulník, kterým odváží policie Grossmanna (Tomáš Matonoha) od hranic, je Robinson R44. (Cheeker)

Reklama

Reklama