poster

Věc: Počátek

  • USA

    The Thing

  • Slovensko

    Vec

  • Slovensko

    Vec: Počiatok

Horor / Sci-Fi / Mysteriózní / Thriller

USA / Kanada, 2011, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kiddo
    *

    Docela by mě zajímal myšlenkový proces, který vedl režiséra k tomu, že jeden z nejtestosteronovějších filmů všech dob předělal tak, že z Kurta Russella udělal růžolící nevýraznou panenku, která snad ještě ani nemá postgraduál. Go, tým vagína! Tip amatérům: že si naše podělaná doba žádá genderově vyvážené obsazení, je smutný fakt, s kterým bohužel moc nenaděláme. Představuje to ale zajímavou výzvu, kterou nelze ignorovat, pokud není zrovna cílem tupá únavná nuda typu Vetřelec vs. Predátor: s ženskou akční postavou je nutné pracovat jinak než s mužskou, poněvadž stupidní drsnou pózu a lá Vasqézová nikdo nežere a myslet si, že žena a muž jsou v akční roli jednoduše zaměnitelní, vede k nudě a bezvýraznosti (garantuju: kdyby hlavní postavou byl kterýkoli z těch breiviků, atmosféra by byla úplně někde jinde). Snad jediný opravdový úspěch na tomhle poli je Ellen Ripleyová a tenhle zanícený hemeroid na tom nic nezměnil; prequel Věci je příšerně, opakuji, PŘÍŠERNĚ zrežírovaný a teď ani nemám na mysli to, že režisér jakožto údajný fanoušek by jaksi neměl přehlížet zcela očividné kiksy v návaznosti. Snad tucet postav od sebe není naprosto nijak odlišitelný. Orientace v prostoru je zcela nezvládnutá a spíš než dojmem známého místa působí stanice jako právě objevovaná ruina. Napětí je budováno lekačkami. Triky jsou a) špatné b) dávající možnost si vše, dlouze a do detailů prohlédnout, takže si člověk připadá, jako by sledoval div ne pornografický fanfic (bez atmosféry, samozřejmě). Nakonec jedinou zapamatováníhodnou věcí je, že mizerná ústní hygiena vám zachrání život. Můj zubař nebude mít radost, až mu to vylepím na dveře. PS: K logice děje viz flanker 27.(21.11.2011)

  • obitus
    ***

    Carpimu to samozřejmě nesahá ani po stín culíku na patách ošoupaných tenisek, ale v rámci současných horrorů jde o vysoký nadprůměr. Autoři dokazují, že mají původní Věc nakoukanou a moc rádi ji citují, aby toto dohnali k vrcholu v naprosto geniálních závěrečných titulcích, za které jim ve stoje tleskám. K samotnému příběhu a jeho zpracování mám samozřejmě haldu připomínek, od zbytečné (ale krásné) ženské v titulní roli, přes stejně zbytečné finále v talíři až po triky, které by v souboji s těmi z osmdesátek dostali KO v prvním kole. Přesto jde o dobrou podívanou, která mimochodem odpoví na nejzásadnější otázku Carpiho originálu.(19.1.2012)

  • petero
    ****

    Regulérny prequel ku Carpenterovej perfektnej Veci, ozrejmujúci čo sa to vlastne prihodilo na nórskej stanici. Objavenie UFA, mimozemšťana, ľadová kryha, vznik dvojhlavej príšery, sekera a diera v stene a perfektné prepojenie na záver s kultovou klasikou, pričom zachováva podobné postupy, ako vedec zisťujúci čo Vec dokáže, následný test ale samozrejme iný ako v pôvodnej verzii (rozhodne nápaditý, no oveľa viac neistý) a samozrejme používanie plameňometov a granátov.(27.11.2011)

  • Morien
    odpad!

    OK, takže hned po první scéně se dá začít psát mnohastránkový (a možná to jednou fakt udělám, zatím třeba nemám téma na magisterskou diplomku) elaborát na téma, že kinematografie už není, co bývala, a co všechno ti sráči dneska dělají špatně. Omluvte vulgarismy, ale jsem z toho už zoufalá. Rozdíl mezi intrem "Věci: The Original Masterpiece" a "Věci: The Pathetic Try To Make A Cool Movie About Weird Stuff And Snow" se má tak, že v tomto prequelu mají filmaři dost peněz na počítačovou animaci a akční scény, místo aby se jejich pozornost věnovala chytrému scénáři, budování atmosféry nebo alespoň výrazným tvářím pro z podstaty vyvražďovaček ploché role. Zvláště co se týče toho scénáře, tak si filmaři asi představují obsah filmu jako Hurvínek válku nebo vážně nevím. Posuny v ději se odehrávají dialogem místo činů, a ty dialogy ještě vypadají, jako by je někdo postižený syndromem vyhoření vypotil v těžké hodince a nikdo další to po něm ani nepřečetl. Nikdy se nepřestanu divit, jak se něco takového vůbec může dít v procesu výroby filmu, který prochází tolika rozličnými fázemi. Nejdřív to autor scénáře musí napsat, potom to čte někdo z produkce, dramaturg, režisér, kameraman, herci a další přidružení profesionálové, a v žádné instanci se to neodhalí? A nebo je odpovědí to, že scénář nikdy nikdo nečte a proto takový film většinou vypadá, tak jak vypadá? Nadbytek postav je celkem směšný, včetně jejich chování a reagování na situace. Vzhled základny, jako takový pěkný domeček někde na předměstí, včetně záclonek a vší možné podobné parády. A ještě různé další stupidní věci, ale teď už jsem docela rozčílená, takže opouštím dráhu pseudoargumentů a dostávám se na pole prachsprostých emocí. Jsem totiž velmi velmi velmi rozhněvaná na filmy s ženskou hrdinkou, která vypadá takhle a chová se takhle, protože to vytváří maximálně negativní obraz jakéhokoliv dalšího možného filmu s ženou v hlavní úloze. A když pomineme to, jak byla napsána, tak odteď nemám ráda tuhle herečku, která vypadá, že neumí vyjádřit ani nejzákladnější emoce, a její výraz se prakticky nezmění od začátku do konce filmu, a ještě ani nemá jiskru. Co se týče kamery, nebyl tam jediný hezký obrázek. A ještě jednou se musím vrátit k věci scénáře: K základním dovednostem scenáristy by mělo patřit vyfabulovat příběh tak, aby seděl na určitou kostru, například ehm, no já nevím, třeba když už existuje film, ve kterém je řečeno, co vše se na norské základně stalo, tak aby to i odpovídalo, třeba pes, nebo pojízdná vozítka s mrtvým tělem u kráteru s obří mimozemskou lodí, nebo případně i živá ženská, která přesně ví, co se tam všechno stalo. No a mezi další základní schopnosti scenáristy by také mělo patřit to, že když například existuje film, ve kterém bylo řečeno, co vše se na norské základně stalo, tak vyfabuluje příběh sequelu tak, aby to nejenže navazovalo, ale aby také existoval důvod, proč se na takový film vůbec dívat, tzn. přijít s překvapivou interpretací indicií, které zůstaly po původní Věci. Protože ve chvíli, kdy veškerý obsah filmu jde shrnout do několika krátkých vět a navíc všechny tyto věty už byly řečeny v rámci jiného (a v tomto případě i mnohem lepšího) filmu, je už možno jenom klesnout na kolena, plakat a rvát si vlasy. Já bych to udělala, jenomže mám příliš ráda své vlasy.(17.2.2013)

  • zelvopyr
    *

    Když se jde na archeologickou výpravu, například hledat Hammunaptru, a ve výbavě chybí dláta a štětečky, ale zato nechybí kulomet a spousta střelných zbraní, těším se na skvělou komedii. Když čtu knihu, kde si speleolog zcela automaticky balí na cestu do jeskynního systému kromě lan, karabin a baterky taky granátomet a spoustu dalšího střeliva, čekám buď prima legraci, nebo strašnou sračku. Když drsní Norové na antarktické základně porušují mezinárodní smlouvy a mají zbraně... ale ne jen pistolky, taky lovecké pušky, bedny granátů a několik funkčních sad plamenometů... tak si říkám, že je tu někdo debil. Zaprvé já, že na to koukám. Zadruhé autoři, že to je myšleno jako horror a ne parodie na něj. No a v podobně vypointovaném rozboru mohu projít logiku děje (#$%#$%!!!), věrohodnost motivace postav, násilné odfajfknutí si politické korektnosti tím, že do Antarktidy narveme černocha, "elegantní" způsob, jak z toho udělat americký film, i když je kompars norský, wtf digitální pavouky s přilepenou hlavou -- to jako seriozně? .... No fakt jsem si nemyslel, že to nebude mít ani zbla atmosféry (až na ledové pláně), fantazie, vnitřní soudržnosti, napětí...(31.12.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace