poster

Věc: Počátek

  • USA

    The Thing

  • Slovensko

    Vec

  • Slovensko

    Vec: Počiatok

Horor / Sci-Fi / Mysteriózní / Thriller

USA / Kanada, 2011, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • BadoXXII
    **

    Na originál sa to pravdaže kvalitou a ani atmosférou ani zdaleka nechytá. Carpenterov opus magnum je jedným z najdesivejších hororov vôbec. S perfektnou hudbou od Boha filmovej hudby Morriconeho, parádnymi hnusnymi trikmi a pocitom neistoty na každom kroku. Nový remake pravdaže nemal žiadnu šancu svojho predchodcu prekonať, dokonca sa mu ani kvalitou priblížiť. Jediné, čo mohol dosiahnuť bola obstojná hororová zábava s odkazmi na originál (pre pamatníkov) alebo novým hororovým dobrodružstvom s tematikou z r. 1982 pre dnešnú mládež. Darí sa to tak z polovice. Pochválil by som občas citeľnú atmosféru (ale o stálom pocite neistoty/strachu sa hovoriť nedá) a niektoré podarené hororové momenty. Triky však nepotešili, miestami tie predigitalizované monštrá úplne zabíjajú atmosféru. Scenár občas tiež pôsobí veľmi divne + veľmi slabý úvod a finále (oproti originálu). Potešila však scéna pri záverečných titulkách, ktorá pekne nadviaže na Carpentera. Jedno pozretie sa dá bez problémov vydržať.(6.12.2011)

  • Bloody13
    ***

    Když pominu úvodní a závěrečné minuty, tak tenhle prequel ke kultovnímu sci-fi hororu si slovíčko remake zaslouží víc, než třeba předělávka Hills Have Eyes. Po celou dobu mi režisér cpal jednu Carpenterovu provařenou scénu za druhou, až jsem se začal obávat toho, že to i skončí identicky jako předchůdce. Máme tu tedy spalování zbytků monster ve sněhu, identifikace krevních vzorků vystřídala prohlídka plomb a nesmí chybět ani husky. Snímek si udržuje docela pěknou atmosféru plnou nejistoty a strachu, herecké obsazení mi tentokrát nevadilo. Spíš mi překážela ta digitalizace oněch slizkých potvor. Sice jejich zpracování nevypadalo věru zle, ale v tomhle ohledu Bottinova maskérská práce u originálu se ukázala jako nepostradatelnou. Nestárne, léty spíše zraje jako víno, a je hlavně živější. Nakouknutí do vesmírného plavidla mimozemšťana bylo fajn, ale rychle ubývající budget zkrátka nezapře. Naproti tomu poslední záběry s norskou helikoptérou vyvolají nefalšovanou nostalgii, a ještě skvěle naváže na Carpentera. Nakonec tedy můžeme být rádi za to, jak to vlastně dopadlo. Mohlo být mnohem hůř.(26.11.2011)

  • tron
    ***

    Spoilery. U mňa veľká spokojnosť, takmer by som dal až 80%, ale ku koncu už je to trochu nuda, tak dávam "len" 70%. Najväčšou prednosťou scenára je, že dokáže prekvapiť. Pritom jeden by si povedal, že práveže nedokáže, nakoľko ide o prequel filmu, vďaka ktorému "vieme", ako základňa s Nórmi dopadla. Ale vedeli ste, že medzi drsnými Nórmi boli aj Američania? A dokonca žena?? A že nie všetci museli zákonite zomrieť, hoci v "dvojke" sa neobjavili??? Veru tak, mňa bavilo, ako to scenárista šikovne zamotal. Potešil ma tiež Joel Edgetron ako dôstojný predchodca Kurta Russella, triky, masky a gore sú nečakane desivé a správneho fanúšika hororov poteší aj kvalitná snežná atmosféra. Zmutovaný palec hore!(5.2.2017)

  • POMO
    ***

    Aj v celkom dobrom filme často vidíme nevyužitý potenciál, to magické „niečo“ v pozadí, či už nápad, myšlienku či náznak, z ktorého by sa dal vytvoriť nezabudnuteľný majsterštyk - keby jeho tvorca uchopil správne podstatu príbehu, vykašľal sa na všetky klišé a osvedčené vzorce, a išiel si svojou cestou. Presne taký nevyužitý potenciál by som dnes cítlil z Heijningenovho filmu, keby ho pred ním dokonale nevyužil Carpenter. Jeho verzia bola komornou drámou, skrz plýživý strach z neidentifikovateľného zla vyexponovanou do desivého hororu. Heijningenova digitálna freak-show nie je ani komorná a nie je ani drámou, je doslovnejšia, rýchlejšia, epickejšia a klišoidnejšia. Napriek tomu na mňa fungovala slušne, jednak vďaka geniálnej myšlienke, ktorú do mojich nočných môr zakorenil v detstve Carpenter, a tiež vďaka zopár novým nápadom, ktoré ju z pozície parazitujúceho plagiátora dostali do roly dôstojnej filmárskej prehry. Za jeden z tých nápadov považujem emancipačnú zmenu hlavnej postavy z osemdesiatkového akčného hrdinu (Kurt Russell) v inteligentnú ženu, dentistku Mary Elizabeth Ripleyovú. A ďakujem za záverečné titulky ;-)(20.11.2011)

  • Gilmour93
    ***

    Některé věci by měly zkrátka zůstat u ledu... Holanďan s těžko zapamatovatelným příjmením snad až příliš snaživě prokazuje striktním dodržováním provázanosti úctu Tesařově věci a sám si tak svazuje vlastní ruce. Možná byla i chyba vydat se cestou o něco větší akčnosti (např. naprosto zbytečná scéna u startující mimozemské bárky) a když se tak nad tím zamyslíte, Věc v časové souslednosti natolik ztrácí životní aktivitu, že v případném sequelu by se už nejspíš jen schovala někam do kouta, kde by v klidu pod plechovkou s hruškovým džemem sešla věkem. O původní atmosféře paranoii a herecké osobnosti typu pána Krkonoš Russella si taky autor mohl jenom nechat zdát a tak jediné, čím snímek z roku 1982 předčil, jsou (pochopitelně) triky, kdy replikace chtivý Předmět vypadá jako něco mezi vetřelcem a Adélou, co si ještě nedala poslední chod dne. Mít však Carpenter ve své době podobné možnosti, platila by pro tento prequel první věta mého komentáře.. Jinak co se týká plombového testu, v domově důchodců mezi skleničkami s protézami by byla americká paleontoložka namydlená - pokud by však nezačala na podlaze zakopávat o titanové kloubní náhrady..(6.1.2012)

  • - Do role Sandera byl původně obsazen Dennis Storhøi. První týden se dokonce zúčastnil natáčení a nafilmoval několik scén, protože byl ale mimo kontrolu a často opilý, byl produkcí vyhozen a nahrazen Ulrichem Thomsenem. Se Storhøiem byla natočena například scéna vstupu do jeskyně, která byla nakonec ve filmu ponechána s tím, že byl jeho obličej digitálně zaměněn za obličej Thomsenův. (oje)

  • - Postava Kate Lloydové (Mary E. Winstead) je svou povahou i podobou něčím mezi zástupkyní velitele Ellen Ripleyovou (Sigourney Weaver) z filmu Vetřelec (1979) a zdravotnicí Scarlet Levyovou (Rose Byrne) ze snímku 28 týdnů poté (2007). (anuki)

  • - Spoiler: Ve filmu je pochopitelně spousty odkazů na předchozí snímek (1982). Jsou jimi: aljašský malamut utíkající před vrtulníkem Bell 206 JetRanger, dva Norové, bedna s termickými granáty AN-M14, zničená stanice, sekera zaseknutá do dveří, zmrzlý sebevrah, prasklý blok ledu, spálená dvojhlavá mrtvola a mimozemská loď s otevřeným poklopem. (S.U.E.S.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace