Režie:
Roland EmmerichKamera:
Ueli SteigerHrají:
Matthew Broderick, Jean Reno, Maria Pitillo, Hank Azaria, Kevin Dunn, Michael Lerner, Harry Shearer, Arabella Field, Doug Savant, Malcolm Danare (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ve Francouzské Polynésii došlo vinou pokusných jaderných explozí k silnému ozáření. Po nějaké době je napaden japonský tanker neznámým obrovským netvorem. Mezitím je mladý americký biolog Niko Tatopoulos, expert v oboru vlivu radioaktivního záření na živé organismy, povolán ministerstvem vnitra k naléhavému úkolu. V Panamě byly totiž objeveny obrovské stopy neznámého veleještěra. O případ napadené lodi se začne zajímat záhadný Francouz Philipp Roaché, který tvrdí, že zastupuje pojišťovnu. Niko si myslí, že jde o nový druh živočicha, který vznikl mutací, a jeho vyjádření se dostane i na televizní obrazovky, kde ho zahlédne bývalá snoubenka, snaživá reportérka Audrey. Vypukne panika, obrovský, téměř stometrový netvor vstoupí do ulic New Yorku a ukryje se v metru. Na Nikův návrh je navezena na blízké náměstí obrovská hromada ryb, která netvora přiláká. Audrey, která Nika vyhledá, se zmocní tajných záznamů a sestříhá z nich reportáž, kterou se pokusí proslavit. Na scéně se opět objeví Roaché. Ve skutečnosti je agentem francouzské tajné služby a má za úkol Godzillu zabít. Uvnitř slavné Madison Square Garden čeká muže děsivé překvapení v podobě téměř dvou set vajec, z nichž se začínají líhnout malé Godzilly. Niko se pokusí upozornit na nebezpečí, které hrozí lidstvu, a snaží se s agentem, Audrey a kameramanem Victorem uniknout hladovým mláďatům. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (774)
Je to veľmi dobrý katastrofický sci-fi film od Rolanda Emmericha. Má výborný príbeh o obrovskom zmutovanom tvorovi, Godzille, ktorá po dlhej plavbe oceánom narazí až na New York, kde chce založiť potomstvo a tak po nej ide nielen armáda, ale aj odvážny vedec a agent francúzskej tajnej služby. Spracovanie je celkom dobré, po bezproblémovom zoznamovacom úvode už príde Godzilla na Manhattan, kde sa stále niečo deje, dlhú časť so samotnou Godzillou strieda podobne zaujímavá fáza s mláďatami a nechýba ani veľkolepý akčný záver. Celý čas je to príjemná zábava bez slabých miest. Akcie je tu dosť a páči sa mi. Scény s Godzillou sú veľkolepé, s rozsiahlou deštruckiou, dostatkom explózií a s množstvom nasadenej bojovej techniky a časť s mláďatami je zase zábavná naháňačka na štadióne. Ani sa nedá vybrať to najlepšie, pri každej akcii sa je rozhodne na čo pozerať. Herecké obsadenie je vydarené, Matthew Broderick a Jean Reno, príjemná Maria Pitillo a viacero zaujímavých vedľajších postáv. Réžia a technická stránka sú výborné, to boly ešte časy, keď bol Emmerich vo vrcholnej forme. Godzilla je jeden z najzábavnejších blockbusterov, ktorý baví aj po rokoch. No Deň nezávislosti je predsa len lepší. Objektívna kvalita filmu- 74%, film sa páči mne na 77%. ()
Hollywoodsky uletený dinosaurí komplot obalený v emmerichovskom kabáte bez tvorcovskej originality, naplnený odpustiteľnými vizuálnymi či obsahovými chybičkami, ktorý je ale na druhej strane tak zábavný a uvoľňujúci, že nejde nepriasť blahom :-) Emmerich nie je režisér, ktorý by vedel akčné segmenty nejak príťažlivo ,,naštylizovať" (2012 o konci sveta je výnimka), no Godzilla patrí v jeho béčkovej tvorbe medzi tie vydarenejšie kúsky. A nech mi nikto netvrdí, že sa pritom nudil :) Americká "no sense" zábava pre celú rodinu. ()
Tak na jednu slušnou podívanou to stačí. Trochu to připomene Jurský park, ale jen okrajově - na Jurský park to moc nemá. Film má výborný příběh, který sice mohl být lepší, film nemůže ani nudit, je zde dost akce, kdy Godzilla ničí město a uniká. Konec filmu byl ale přehnaný, kdy tam byly i Godzillí mládata + trapné scény k tomu. Hudba průměr. Film mi asi nejlépe nesedl, celkem to šlo, ale chybělo toho dost, na jedno podívaní to bohatě stačí - divák se pobaví. Nic víc ale. Proto film hodnotím jen na 57% = *** ()
"Jsme v jeho tlamě. Jedete špatným směrem." Přerostlé ztopořené ještěrky nemám příliš v lásce a jejich neustálým remakům příliš nerozumím, ale nemám nic proti tomu občas vypnout mozek a nechat si projít hlavou nějaký ten vizuální výplach. V tomto případě se to přiměřeně povedlo, neboť jsem se s klidem francouzského pojišťováka díval Godzille přímo do očí, nenechal jsem se od ní zašlápnout, jezdil jsem na jejím ocase a kdybych dostal z režie povolení, tak bych jí porazil na ippon. Zkrátka jsem se s tím vším vcelku vyrovnal, ale na druhou stranu musím vyjádřit zklamání z toho, že ulice Nového Jorku nejsou přizpůsobeny na pohyb Godzilly a hlavně mě zklamalo, že se neobjevila žádná neziskovka, která by se postavila za práva ohroženého zvířete a dostala by dotace na začlenění tohoto migranta do společnosti. Pryč s xenofobií a rasismem. Přivítejme mezi sebou ještěrky, které přišly obohatit naši společnost a ony nás potom možná nesežerou. ()
Zpočátku svěží podíváná, která však postupem času ztrácí na atraktivitě a veškerý její půvab se ztrácí v monotónosti a nudě, která pramení ze zbytečného prodlužování některých situací. Naštěstí chytá film druhý dech ve chvíli, kdy na scénu nastupují mláďátka (což je ostatně nejlepší moment snímku)... ()
Galerie (74)
Photo © 1998 Tristar Pictures
Zajímavosti (58)
- K výstavbě filmových kulis bylo použito 35 tun železa. A spotřebovalo se tolik barvy, že by stačila na natření celého mostu Golden Gate. (Karlos80)
- Během prvního týdne vydělal snímek prodejem VHS přes 8 milionů amerických dolarů, což bylo více, než kolik během svého prvního týdne vydělal Titanic (1997). Za televizní práva v USA zaplatila stanice NBC 25 milionů. (fiLLthe3DD)
- Režisér Roland Emmerich se podělil o svůj nejtrapnější zážitek: „Byl jsem v Japonsku, abych předvedl majitelům autorských práv svou novou Godzillu. Než jsem odprezentoval, přivedli mě ke studiu Toho a tam stála její socha mající kolem krku nápis ‚Pane Emmerichu, jsem připravena na Vaše tzv. natáčení.‘“ (Karlos80)
Reklama