Reklama

Reklama

Hra o trůny - Série 8

(série)
Trailer
USA / Velká Británie, 2019, 7 h 8 min (Minutáž: 54–82 min)

Předloha:

George R.R. Martin (kniha)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Peter Dinklage, Lena Headey, Kit Harington, Emilia Clarke, Sophie Turner, Maisie Williams, Nikolaj Coster-Waldau, John Bradley, Alfie Allen, Rory McCann (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Daenerys představí svým věrným plán na osvobození celého kontinentu. Tyrion motivuje Jona k další akci. Jon s pokorou přijímá svou roli. V Drači jámě se rozhodne o vládě nad Westeroskými královstvími. Hrdinové ságy jdou vstříc svým dalším osudům. (DavidWark)

Videa (17)

Trailer

Recenze (223)

Nach 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

George Martin je jen jeden. A ten ač píše pomalu, je geniálnější, než všichni scénáristé tuto sérií píšící. Oproti chladné logice, pomalému vyprávění, tu máme akčňák plný náhodných záchran na poslední chvíli a morálky, která vítězí nad realitou. Postavy mění pečlivé budování své charakteristiky za epizodu a ti, co by měli být již dávno pod drnem, zde nejsou již nijak posouváni dál. To je v přesném protikladu prvních šesti sérií. A to je důvod pádu poslední série z pěti hvězd na "pouhé" čtyři. Ano, je to stále skvělé, zaslouží si to pozornost, epičnost bitev zde je na televizi nevídaná. Počítačové efekty hyperrealistické, herci výborní. Přesto scénář nedokáže tu osudovost a jedinečnost prodat. Tam, kde mají jasně zvítězit bílí chodci, je kvůli náhodě děj násilně sveden na jinou kolej, která od třetího dílu znamená úpadek celé série. Tam, kde byla řada otázek, je najednou ticho bez odpovědí. Tam, kde měli mnozí umřít, život zabíjí pětihvězdičkovou kvalitu. Taková je hold cena poslední série. Cena, která je svým způsobem symbolická, protože na kvalitě seriálu zobrazuje to, co seriál sám ukazoval. Bizarnosti reality. Odplatu dobra zlem a prohru morálky před těmi, kteří její limity dokáží pro své cíle porušit. Je to stále ten seriál, jaký jsem si kdysi zamiloval. Jen již maličko více černobílý. A proto se nedivím těm, co na něj nadávají. Sám jsem při sledování se do jejich tábora přidal. Přesto ale zvedám palec nahoru. Díky Bohům, že jde o závěr. 80% ()

predators 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Naprosto úžasný závěr! Také jste měli ten pocit, když někdo říká, že se mu vybavil jeho život...no, tady se mi vybavily životy těch, co přežili a dokonce i těch, co takové štěstí neměli. Jejich začátky, kdy jsme je poznávali, cestovali s nimi po Západozemí (no a co, že někdy užívali teleporty), radovali se s nimi, ale také jsme s nimi nasazovali svůj krk. Pak je tu poslední díl a vy si říkáte, že cesta Daneris byla zbytečná, ale kdo byl matka draků? Nebo snad byla zbytečná její smrt? Ale co Jon jako právoplatný dědic trůnu? Přesto nyní "pouze" jeden z Freefolks. Jakými útrapami si prošla Sansa poté, co byla tou naivní holčičkou toužící po princi. Tyrion a mnozí další, kteří ze svých rodů zůstali ti jediní přeživší. Ti, kteří se nesmazatelným písmem zapsali do dějin říše. A další a další....když si vybavím cestu, kterou jsme s postavami urazili, jedná se o něco neskutečného. Ale to vám patrně dojde až poté, co se zavřou brány Castle Black, až tehdy si uvědomíte, že vám něco chybí, byť by to bylo jen shledání se svým psem. Ano, je to cesta plná paradoxů, neočekávaných zvratů, ale i magie a draků. Postavy, příběh, emoce...to jsou devizy GOT. Něco podobného se jen tak nevidí a já jsem rád, že jsem mohl být u toho až do konce! ()

Reklama

KlárkaS 

všechny recenze uživatele

Je to takový celý, no, prostě "meh". Člověk už asi prostě začne být tak nějak totálně apatickej, protože ho ten prvotní hněv a totální znechucení a bolest zad z neustálýho kroucení hlavou nad tou debilností při předchozích dílech totálně vyčerpalo, tak proč to dál prožívat... Je to prostě škoda, investovat 8 let života do parádního seriálu, prožívat každé malé nebo velké vítězství, prohru, setkání, smrt, zmrtvýchvstání, brečet nebo lapat po dechu během předposledních epizod všech předchozích řad, skákat na gauči a řvát na celej barák "ouuuu shiiiiit" při největších zvratech... už to tam není. A během týhle série to mělo být co zdvojnásobený, ale sakra zestonásobený! Vždyť se loučíme s největšíma hrdinama posledních let. Jenže ti ale v posledních dílech otočili charakterově o 180 stupňů, začli se chovat absolutně nelogicky, a jedna z nejlepších postav ever nedokáže ani říct nic jinýho než "you are my queen" Takže hněv a zklamání postupně odchází, a člověk necejtí prostě vůbec nic. chce se mi z toho brečet, ale pak si vzpomenu, že už je mi to vlastně všechno jedno:( ()

SamVimes

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Snad není třeba diskutovat o nevídaných produkčních kvalitách osmé řady Hry o trůny, o opulentních kulisách i kostýmech, podmanivém soundtracku, filmových tricích a fantastické kameře, zejména v samotném finále. O čem diskutovat asi musíme, jsou scénáře. V prvních řadách byla Hra o trůny stejně jako její knižní předloha převážně tažená postavami. Proto její postavy působí tak živě a trojrozměrně, proto se celý příběh neustále košatil a bobtnal do šířky a proto má George R.R. Martin takové problémy, dostat postavy tam, kde by je v zápletce potřeboval. Tímto stylem mohl seriál skončit jedině za dalších patnáct sérií anebo kdykoliv, ovšem náhle a bez katarzí, bez rozumných uzavření rozběhnutých dějových linek. Ani jedno z toho není použitelné řešení. Benioff s Weissem se před dvěma sezónami rozhodli zamířit ke konci a nechali si to na třináct epizod. Aby to zvládli, museli zmíněné vyprávění tažené postavami nahradit vyprávěním taženým zápletkou. Místo toho, aby nechali figurky pobíhat volně po šachovnici, začali jimi tahat zpátky k sobě a směrem ke důležitým dějovým bodům. Je pravda, že času zbylo opravdu málo a třeba alespoň několik epizod navíc by seriálu prospělo. I tak ale letos tvůrci se zkratkou pracují převážně obratně a kromě zásadních událostí nechávají postavy i vydechnout a užít si spoustu malých charakterních momentů, neobvyklých setkání nebo „nepodstatných“ dialogových výměn. Na pár místech ta zkratka byla až příliš velká, něco se opravdu dalo vymyslet (nebo vysvětlit) lépe. Nicméně mě mrzí, že tentokrát internet trůnovskou mánii obrátil k soutěžení o co nejhorší nadávky showrunnerům, k úsměvným peticím a okázalému chlubení se nepochopením charakterů postav, když mluví o neopodstatněných rozhodnutích, ke konstruování chatrných alternativních řešení, ke kritice za úplně všechno, od údajné předvídatelnost i nepředvídatelnosti přes zkratkovitost a nudu až po plivání na fanoušky a fan service. Mrzí mě to, protože tvůrci totiž dokázali zhmotnit všechny ty věci, které se v začátcích jen naznačovaly, a my ani nedoufali, že je reálně uvidíme (a nebudou jen zmařeny další náhlou událostí, jež děj dál rozkošatí), dokázali dodat epické bitvy, ždímat emoce z úmrtí, zrad, shledání i loučení. A dokázali dát skoro všem postavám tak kvalitní a smysluplné konce, v jaké jsem ani nedoufal. Všech šest epizod jsem si strašně užil a tvůrcům za tuhle evidentně nevděčnou práci děkuji. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nakonec ok. Po tom, co Hra o trůny po 8 letech skončila touto sérii, slyšel jsem ze všech stran zhnusení a potápění celého seriálu z důvodu neuspokojivého konce. Já byl relativně spokojen. Obří bitva s nemrtvými měla emocionální náboj a dobře vypadala. Daenerysino řešení bylo trochu kostrbaté ale také mi tam zapadalo a s většinou osudů zásadních postav jsem byl také spokojen. Mohlo to skončit na tisíc způsobů a žádný by se nezavděčil všem. Já jsem byl spokojen a těch cca 80 hodin, které jsem se seriálem strávil nelituji a na konci jsem cítil mírný smutek z loučení s něčím velkým a nenapodobitelným. ()

Galerie (225)

Zajímavosti (48)

  • K příležitosti premiéry 8. série si výrobci sušenek Oreo připravili limitovanou edici a ve spolupráci s HBO vytvořila Oreo s fontem Hry o trůny. (Duoscop)
  • Epizoda v mnohém odkazuje na 1. sérii (2011). Například scéna, v níž do Zimohradu v osmé řadě přijíždějí s armádou Jon Sníh (Kit Harington) a Daenerys (Emilia Clarke), připomíná podobnou scénu v epizodě Zima se blíží (2011), v níž tehdejší král Robert Baratheon přijíždí se svojí družinou na Zimohrad. Obě scény doprovází i stejná hudba. Scéna, v níž vidíme malého chlapce, jak se prodírá zástupy lidí a vyleze na strom, aby se podíval na přijíždějící vojsko, rovněž připomíná podobnou scénu z epizody Zima se blíží, v níž si podobnou cestičku mezi davem hledá Arya, aby se podívala na krále Roberta. (Duoscop)

Reklama

Reklama