Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudebně soutěžní pořad ČST Bratislava věnovaný populární hudbě. Snaha vyhovět co nejširšímu okruhu zájemců o populární hudbu vedla k rozdělení písní do tří soutěžních kategorií. Písničky pro všechny reprezentovaly střední proud. Rytmus mladých patřil hudbě oblíbené u nejmladších posluchačů a kategorie Z klubového pódia se orientovala na hudbu menšinových žánrů a na začínající interprety. Jednotlivé skladby byly vybírány podle textové a hudební kvality. V úvahu se však bralo i udržení rovnocenného poměru českých a slovenských skladeb, pokud odpovídaly zařazení do dané kategorie, vyjadřovaly cítění publika, ale i to, jaký nápad v sobě přinášely pro vizuální ztvárnění. Ročně dostalo svou televizní podobu kolem sedmdesáti písniček. (mibara)

(více)

Recenze (25)

cariada 

všechny recenze uživatele

dívím se jak malý to má hodnocní. Tohle je hudební klasika všech tv pořadů. Prakticky asi jediný pořad kde se mohl za minulého režimu občas pouštět i rock a metal v tv. Jako dítě jsem si nenechal utéct žádný díl (měl-li jsem možnost se dívat). Jinak ano Čt si drží náký klipy v archivu a nesmyslně za ně chce hafo peněz.. Na štěstí Stv je rozumnější a tak kdo má možnost sledovat novou hudební retro tv Muzika CS tak si může připomenout klipy z Trianglu, které začali ted docela hodně dávat. Opravdu se u toho krásně vzpomíná. (8.11.2010) ()

Honza__St. 

všechny recenze uživatele

Kultovní slovenská hitparáda 80. (i 90.) let. Začala v lednu 1984 (nikoliv 1983, v tomto mají v Noci v archíve chybu), jako docela "chudej příbuznej" Hitšarády nebo 5xP, s tím, že se natáčela ve studiu s publikem, všechny písně byly pouhá vystoupení, a původní moderátoři také nebyli nic moc. Ovšem nejspíš od počátku upoutala zájem již zmíněným dělením do kategorií, kde jedna představovala spíš okrajovější žánry, druhá střední proud, a třetí vyloženě diskotékovky (později i heavy metal). Během roku tvůrci pochopili, že vizuální stránka je neméně důležitá, proto jednotlivá vystoupení vznikala postupně v podobě víc a víc bližší klipům, až se na začátku roku 1985 skutečně začaly natáčet klipy. Teprve v tuto chvíli postupně vzniká kult. Také se objevují jedni z nejúspěšnějších moderátorů - Tatiana "Láska z pasáže" Kulíšková a Pavol Juráň. Klipy byly nejprve výhradně studiové, ovšem leckteré si svým ztvárněním rychle získávaly popularitu (př. "Zalúbil sa chlapec"). Výjimečně už v roce 1985 vzniká i pár exteriérových klipů, počínaje rokem 1986 jich už je znatelně větší počet. A ty studiové jsou víc a víc propracovanější, často doplňované o klasicky či počítačově animované efekty (patrně ve stylu Musikladen Eurotops). Do toho se také od počátku roku 1986 objevují i klipy převzaté (např. hned ve druhém kole roku klip Michala Davida "Děti ráje", natočený Supraphonem). Triangel se tedy ke konci 80. let stal hitparádovým kultem číslo 1, a přežil i konkurenční Hitšarádu a 5xP. Navíc až teprve v tuto chvíli se objevuje snad nejúspěšnější ze všech moderátorů - Dano Junas. Přes všechny klady však nejde nevidět odvrácenou stranu Trianglu - vzhledem k počtu měsíčně točených klipů se ani nejde divit, že se ještě pořád tvůrci nezbavili pozůstatků z počátečních dob, a tak nemalá část klipů byly pouhopouhé pódiovky ve studiu s logem pořadu na pozadí, s komparsem či bez, u nichž se o kvalitě nedá mluvit. V lepším případě byly tyto klipy aspoň doplněny o nějaký efekt. Ani tato vada na kráse však nezabránila tomu, aby si Triangel udržel status kultu až do konce 80. let, hravě se přehoupl přes převrat, a udával tón ještě podstatnou část devadesátých let. ()

Reklama

anderson 

všechny recenze uživatele

TECHNICKÁ POZNÁMKA: Podľa faktov z relácie NOC V ARCHÍVE sa relácia Triangel začala vysielať v roku 1983 a jej prvými moderátormi boli dva ozajstné "zjavy" BOREK DLOUHÝ a SASKIA ŠAJDÍKOVÁ. V roku 1985 začala reláciu moderovať moja platonická "láska z pasáže" TATIANA KULÍŠKOVÁ a do našej porevolučnej prítomnosti (relácia prežila aj november) ju "doklepal" DANO JUNAS. A niekde na nete som videl zúfalé diskusie o tom, že ČT dnes trezoruje videoklipy českých interpretov z rokov 80-tych. Nuž :-) ... ČT je asi len skúpa zaplatiť STV, ktorá jediná má na tieto klipy práva. Mám samozrejme na mysli iba klipy ktoré vznikli práve pre reláciu TRIANGEL a platila ich slovenská produkcia. Takže tak. (21.9.2010) ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

V osemdesiatých rokoch minulého storočia, v Československej socialistickej republike, bola hudobná relácia "Triangel" sondou, prierezom videoklipov umiernených tuzemských kapiel a spevákov, ktoré prešli sitom kultúrnej cenzúry. Elán, Habera a jeho Team, Olympic, Miro Žbirka, Peter Nagy, Tublatanka, Gombitová, Hammel, Bartošová a podobní politicky nezávadní interpreti. Mnohým z nich si už dnes ani na meno nespomeniem. Občas sa tam objavilo aj niečo zaujímavé, ale to bolo len výnimočne. Pamätám si napríklad na klipy skupín Pražský výběr, Ocean, Stromboli, Arakain, Banket... Po roku 1989, s príchodom aktuálnych svetových hitparád, ktoré začali ponúkať nové komerčné televízie, táto relácia nenápadne zmizla z obrazoviek. * ()

Galerie (1)

Zajímavosti (2)

  • Hudobníci si silu formátu hudobného programu uvedomovali, preto sa často uchyľovali k podvádzaniu. Niektorí interpreti prišli na to, že korešpondenčné lístky sú lacné, tak si hlasy začali posielať sami. Podvod pri sčítavaní hlasov odhalili veľmi rýchlo, keďže všetky korešpondenčné lístky boli písané jednou rukou. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama