Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Může být nevěra základem šťastného manželství? Šarmantní bonviván Rudolf je o tom přesvědčen: „Ženská má mít pocit, že o chlapa musí bojovat, musí se snažit, aby si ho udržela. A hlavně, ženská se nesmí nudit!” Rudolf s úspěchem uplatňuje svou divokou teorii v každodenní praxi a to s neutuchajícím elánem, který je u čerstvého šedesátníka záviděníhodný. O to víc pak nechápe naivitu svého nesnesitelně korektního zetě Ondřeje, který pro samé svědomité plnění povinností nevnímá, jak nebezpečně se jeho žena Alice začíná nudit. Milující tatínek a kamarádský tchán Rudolf proto nabídne Ondřejovi několik prověřených rad, jak vnést do skomírajícího manželství potřebný vzruch. Koneckonců jde o rodinné štěstí jeho jediné dcery... Z nudného slušňáka Ondřeje se pak díky románku s krásnou Šarlotou skutečně stává sebevědomý pán tvorstva, obletovaný milenkou a obdivovaný vlastní manželkou. Situace je to sice krásná, ale dlouhodobě neudržitelná. Už proto, že skutečnými pány tvorstva jsou pochopitelně ženy. Ondřeje čeká smršť komediálních situací, kterým čelí s odzbrojující kombinací typicky mužských vlastností - hravou vynalézavostí a nezničitelnou nadějí, že všechno dobře dopadne. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (1 191)

Pilda17 

všechny recenze uživatele

Slabší děj a chabý příběh, ale na český styl dobrá komedie. Samozřejmě jsem viděl lepší, ale komedie na tohle téma neomrzí. Pár slušných momentů a pár po dějové i komediální stránce slabších. Bohužel jako fanoušek Macháčka musím říct, že stářím jeho herectví dost opadlo i spolu s Bolkem Polívkou. Už to není co bývávalo, ale určitě stravitelný filmový zážitek... 7/10 = 70% ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Hvězdu za to, že mi tenhle naprosto obludný výplod amatérů zkrátil chvíle trávené 12. 10. ve volební komisi, čekající marně na příchod voličů, volících komanče a oranžový ufouny do zastupitelstev krajů. Sledovat to jinde a jindy, nedodíval bych. A to jsem netušil, jakou pravdu má Bolek, když pronesl památnou větu hodnou samotného Napoleona Bonaparte před bitvou u Waterloo: "Chlapče, ty nejsi v průseru, ty jsi v prdeli." Triviální bezduchá marnost nad marnost. Vejdělek + kozy = výdělek aneb matematika postrádající logiku. No neva. ()

Reklama

GilEstel 

všechny recenze uživatele

„Není důležitý, za jakýma ženskýma chlap chodí, ale ke který se vrací.“ Tak zní jedno z životních mouder, které se nám Vejdělek snaží sdělit. Lehce promiskuitní film, který využívá uvolněnosti mravů současné společnosti. Laciné body pro průměrný film s cílovou skupinou mladší a střední generace. Prostřednictvím značně nepravděpodobného příběhu podaná vztahová tragikomedie s řadou známých a v českých poměrech již poněkud okoukaných tváří. Hlavní slabinou filmu je krom myšlenkového vakua málo uvěřitelný motiv konání většiny postav. To jsou ale chybky, které v rámci tohoto žánru odpouštíme. Díky několika vtipným scénám nakonec dostáváme při troše dobré vůle průměrnou komedii na jedno shlédnutí. Pokud to chcete brát vážně, odečtěte si minimálně jednu hvězdu. 55% ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Muži v naději či ještě lépe proutníci v naději, že se o nich točí filmy a jejich tvůrci jejich počínání schvalují a ještě je omlouvají. Současně jsem s tímto filmem prakticky ztratil naději, že nějaký z českých tvůrců přijde s reálným vyobrazením nejen (milostných) vztahů) a neudělá z toho hořkou komedii až frašku, jak už se stalo pár desítek let dobrým zvykem. Vejdělek natočil film, který má rozhodně něco do sebe, ale ve všem ostatním je nedotažený až běda a neopodstatněný co do chování většiny hlavních aktérů. Nedozvíme se, proč je vlastně Macháček nevěrný a co mu v jeho na první pohled spokojeném manželství chybí, proč je Polívka takový proutník a svoji ženu celý život podvádí a po smrti ji oplakává, proč chce Hřebíčková za každou cenu druhé dítě, co vidí Kerekes na Macháčkovi a vyvstává tím další otázka, zda se taková atraktivní žena dá všanc v podstatě obyčejnému chlápkovi, co neví, proč si počíná vůči své ženě nezodpovědně, a proč Stašová omlouvá všechny manželovy zálety a co chtěl autor říci jejím vztahem se slepým masérem. Ani není příliš jasné, zda Hřebíčková taky svému manželovi zahýbala s kuchařem z vlastní restaurace a koneckonců nezodpovězenou otázkou je i to, zda se lze do Macháčka zamilovat. Ano, bavily mě jeho ustrašené pohledy, pokaždé když jeho žena pojala podezření, že má pletky s jinou a jeho snaha o autentické podání jeho postavy selhávala právě snad jen vinou neujasněného scénáře, který tlačil nejen jeho postavu do hodně přepálených situací, ve kterých prim sehrála většinou hloupá náhoda a záletník si zase zhusta mohl oddechnout, že jeho konané nepravosti nebyly jeho manželkou odhaleny a vesele si pokračoval ve svém konání dál. Nějaký pud sebezáchovy nebo nějaká úcta k vlastní ženě, to se ve filmu neřešilo, a tak nevím, co po mně Vejdělek jako po divákovi chtěl. To jsem měl fandit a schvalovat chování muže, který lže, neustále se vymlouvá a nehodlá s tím skoncovat?! Jenže ono nebylo jasné z filmu víc věcí, než jen tohle podstatné vyřešení náhledu na postavu, se kterou se v reálu samozřejmě lze potkat, ale těžko u toho bude znít poněkud tragikomická hudba Jana P.Muchowa a ztěží se nad všemi problémy mávne rukou, jak se to v tomto filmu stane nesčetněkrát pravidlem. Film by se možná chtěl pustit do nelehké úvahy nad vztahy, začít řešit rozdíl mezi mužskou a ženskou nevěrou, zamýšlet se o lásce až za hrob, ale na to tady není místo, protože scénář je pojat především v komediálním duchu a podle toho řada situací vyzní jakoby vtipně, ačkoliv z toho klidně mohl být složitý psychologický film řešící podstatu lidského bytí, ale to by český divák asi neunesl, nebo by to nechtěl. A tak Vejdělek vytyčil přesné mantinely, za které se nepůjde a vtip dodá filmu lehkost a nadhled. Ne pokaždé to vychází. Když je soukromá restaurace manželů jednou prázdná, dělá v ní podivný kuchař jménem Louise a z ničeho nic je o pár políček filmu plná hostů, je na tomto příkladu jasně vidět, jak film nechce nic složitě řešit a raději se obejde bez dlouhého vysvětlování. Závěr filmu je opět vyřešen poměrně naivně, a aniž bych z něj cokoliv prozrazoval, nebylo mně jasné, kde Vejdělek vzal tak bezvadné vztahy mezi zetěm a tchánem, navíc schvalujícím nevěru, která by byla pro manželství jeho dcery velmi prospěšná. Nejlépe je nad filmem se úplně tak nezamýšlet, to asi Vejdělek chtěl, a jen tak proplouvat a bavit se nad několika velmi zdařilými scénami zahranými, i přes prázdnost zejména u ženských charakterů patrnou, osvědčenými herci. Vejdělek jde film od filmu režijně nahoru, scenáristicky to propracované až tak nemá, ale je fakt, že tenhle film se mně líbil víc, než jeho předešlé Ženy v pokušení. Přes nepříjemnou povrchnost s otázkou proč si nabouchnout sexy prsatou milenku, když mám doma sexy blond manželku, je film osvěžujícím pohledem na věčné téma nevěry v partnerských vztazích. 60% () (méně) (více)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Hrdě se hlásím k těm divákům, který film neurážel a se stejnou hrdostí se hlásím k nemyslícím lidem, který nemají cit a nepoznají dobrou komedii, takto totiž dé-facto nazval uživatel tetsuo každýho, komu se film líbil. Fascinuje mě, jak někteří zdejší včelaři ve své nekonečné samolibosti nehodnotí jen film, ale i diváky i s opačným názorem - vkusem. A vyčítat lidem, že se při tomto filmu smějí, tak to už je fakt na prášky. Za chvíli se budu bát chodit na český komedie, aby na mě tetsuo nebo jemu podobnej nezavolal policii za to, že jsem se zasmál něčemu tak "zoufale pokleslýmu" jako jsou Muži v naději. Muži v naději jsou tak zábavný, hlavně finálko, že jsem se u něj smál já i můj penis. Je tu patrné prolínání komedie s jinejma žánrama a kdyby film držel jen komediální nóótičky bylo by dobře, ale že by mě to nějak zásadně obtěžovalo, to se říct nedá. Co se však říct dá, je fakt, že Éva Vica Kerekes by se mnou zacvičila víc než vypisování jejího jména, sem měl úplně chuť si šáhnout, jenže než bych doběh k plátnu a vztyčil svoje slavný ruce - umělkyně, vyměnil by se záběr a já bych ochmátaval Polívku, takže jsem zůstal jen u pohledů a v naději. P.S. Hrozně rád bych si sl Evou Vicou Kerekes zahrál kulečník -) ()

Galerie (58)

Zajímavosti (20)

  • Film se točil 36 natáčecích dní. (OxiDaksi)
  • Ve scéně, kdy Rudolf (Bolek Polívka) jede ke Café Max, projíždí v protisměru Nerudovu ulici, jednu z nejznámějších pražských jednosměrných ulic vedoucí k Pražskému hradu. Ve filmu byla pro potřeby natáčení značka zakazující vjezd nahrazena značkou zimní výbava. (bery237)

Reklama

Reklama