Režie:
James CameronKamera:
Russell CarpenterHudba:
Simon FranglenHrají:
Sam Worthington, Zoe Saldana, Sigourney Weaver, Stephen Lang, Kate Winslet, Cliff Curtis, Joel David Moore, CCH Pounder, Edie Falco, Brendan Cowell (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Film Avatar: The Way of Water nabízí filmový zážitek na zcela nové úrovni. James Cameron vrátí diváky zpět do nádherného světa Pandory ve velkolepém a strhujícím dobrodružství plném akce. Ve filmu Avatar: The Way of Water se po více jak deseti letech znovu setkáváme s Jakem Sullym, Neytiri a jejich dětmi, kteří stále bojují za to, aby se udrželi v bezpečí a naživu. (Falcon)
(více)Videa (14)
Recenze (1 318)
James Cameron nepřeskočil svou vlastní laťku, i když by rád věřil, že ano. Jednička Avatara byla vizuální orgasmus, tohle je už prostě "jenom" hodně dobré. Cameron vzal svou vlastní jedničku, přilil trochu svého vlastního Titanicu, vypůjčil si špetku (dost velkou) Pána velryb, dochutil to PC hrou Subnautica, další ingredience už byly doplněny jen ve stopovém množství, celé to rozmixoval, protřepal, nechal usadit a scedil do silně poživatelné substance. Ta asi bude bourat žebříčky návštěvnosti a peněženky producentů nechá nabobtnat více, než je záhodno, ale do historie filmu se zapíše hlavně jako "jeden z mnoha" efektních blockbusterů. Za vidění to ale stojí, to bez řečí. P.S.: Rodiče se mají poslouchat, darebové. :-P ()
V dobách, kdy jsem byl na prvním Avatarovi, to jsem byl ještě mladík. Ale v září jsem si v obnovené premiéře jedničky zopakoval, že Cameron natočil pecku a dvojka určitě bude v klidu. Ačkoliv u kolegů, se kterými jsme byli v kině, zavládly možná i většinově zklamanější reakce, já bych tak příkrý nebyl, ale místy jsem se nudil také. Železný Jim má neochvějnou zálibu v oceánech, které si nepochybně při monstrózním natáčení Avatarů užil do sytosti, dle mého je to ale hlavní problém tohoto filmu. 190 minutový opus působí spíše jako prodloužená verze s nádechem National Geographic, kdy si Jim vyloženě libuje v prokreslování fikčního světa a různorodé fauny (viz jeho mnohosetstránkový popis světa, co předal scénáristům). Leč tempo místy povážlivě vázne a byl by to super film, kdyby měl o 30-45 minut méně. Jinak je to samozřejmě opět událost, kterou se vyplatí vidět v kině, neřknu-li jedině v Imaxu, protože doma to člověku ubere půl zážitku. Technologicky to na mě oproti právě remasterované verzi jedničky zas takový skok navíc neudělalo, aby se na film muselo čekat 13 let, ale samozřejmě nic krásnějšího v kinech neuvidíme minimálně do trojky. Čistě příběhově to působí jen jako výplňovka mezi minimálně 3,4 a 5 (a 6 a 7 už se taky plánují!), kopíruje to mustr jedničky, kdy se v podstatě opět jedná o origin v jiném prostředí, jsou tu dokonce i podobné scény a pozemšťané (zde nebešťané) jsou samozřejmě ty nejzlejší stvůry, kteří zabíjí děti a kytovce, hrozně si to užívají a divák pak samozřejmě nemá nejmenší problém s tím, když je hlavní hrdinové na konci totálně zmasakrují. Sečteno a podtrženo, Cameron si natočil to, co chtěl a já jen doufám, že trojka bude o něco koherentnější a někam děj více posune. Teď jsou vrátka rozevřená na maximum. Ale nenechte se zmást, pořád je to jeden z nejpůsobivějších blockbusterů v době (po)covidové. ()
Pocit, jak byste v živote mohli vstoupit do všech lunaparků, ale ani do jediné knihovny. --- První třetina uběhne příjemně, protože připomene nádhernou přírodu z Pandory, a představí nové postavy. Ta druhá je zajímavá hlavně díky vodnímu světu, a technické dokonalosti, kdy přechody mezi záběry pod vodou a nad ní ještě nikdy nebyly tak přehledné a časté. Ta třetí hodina ovšem nabídne naprosté inferno, kdy již vizuál vzhledem k digitálním bitvám neohromí, spíš irituje, a místy máte pocit, že koukáte na nepovedenou předělávku Titanicu s naprosto nepochopitelně stupidním scénářem bez štipky nápadu a logiky. Nestává se často, že pětihvězdičková první půlka filmu se dokáže proměnit v nesnesitelnou druhou za 1 hvězdu. Je mi to líto, protože filmografii Jamese Camerona považuji za naprostou špičku kinematografie, nemluvě o tom, že první Avatar byl opravdu revolučním filmem, který nastavil novou laťku toho, co je vizuálně technologicky možné dostat na plátno. Uběhlo však 13 let, a v roce 2022 to na mě působí celkově jenom průměrně. Jsem ale rád, že jsem to viděl. --- Krátká video recenze a moje TOP 3 filmy pro rok 2022 tady. ()
Scenáristika průměrného televizního seriálu, který nikam nespěchá. Příběh nejen že jde opět shrnout do jedné krátké věty, navíc je stejný jako minule a vypadá to, že příště nebude jiný. Nepřirozený pohyb modrých ještěrek na souši se od “Pilotu” nezměnil. Polovina filmu kvůli němu působí jak videoherní demo. Ovšem přesun pod vodu je skvělým upgradem. Ještěrky plavou mnohem hezčeji než chodí a skáčou, a fiktivnímu podmořskému zvířectvu i rostlinstvu James Cameron vdýchá nevídaný život. Je krásný a kouzelný. Luc Besson bude jásat. Na vodě taky dostanou prostor lidské postavy, co dodá digitální umělině fyzičtější drajv. Všechny ty ponorky, mechakrabi a vůbec padoušské scény s lovením “velryb” jsou uber cool. Připomenou divácké radovánky z akčních klukovin ve Vodním světě. Veskrze se ale Avataří fenomén stává spíše lunaparkovou atrakcí (s příslibem VR budoucnosti) než filmovým dílem v pravém smyslu slova. Takovým Cameronovym Marvelem s chabým rozpracováním postav. Což je trochu škoda. ()
Agresivně nádherný film opět bez špetky cynismu a bez snahy jakkoliv zapadnout do toho, jak se dneska dělají blockbustery. Jestli vám vadí představa naivního obdivování krás hyperrealistické přírody, asi nemá smysl se tím zabývat, ale co jiného byste čekali? Technický posun je znatelný a tenhle film je o stupeň jinde než jakákoliv konkurence... jediný důvod, proč tomu tak nebude dalších 10 let, je, že (snad) nebudeme muset tak dlouho čekat na pokračování. Kdybych měl za každou cenu jmenovat zápor, tak bych ve skutečnosti bral méně akce a víc náladových záběrů na podvodní krajinu. ()
Galerie (83)
Photo © Walt Disney Studios Motion Pictures
Zajímavosti (41)
- James Cameron před zahájením natáčení řekl: „Tentokrát chci mít scénáře předem kompletní, ne dopisovat příběh až během postprodukce. To se mi stalo u jedničky a pak jsem musel z finálního střihu vyhazovat celé scény.“ (pan Hnědý)
- Největší část vodních scén vznikla v nádrži v Manhattan Beach Studios v Jižní Kalifornii. Ta pojala přes 946 tisíc litrů vody, byla dlouhá téměř 36 metrů, široká přes 18 metrů a hluboká přes devět metrů. (Claw)
- Při 3D vizualizaci používali tvůrci renderovací program FurryBall, vyvinutý studiem Art And Animation ve spolupráci s Českým vysokým učením technickým pro práci na filmu Kozí příběh se sýrem (2012). (JoranProvenzano)
Reklama