Reklama

Reklama

REC 3: Počátek

  • Španělsko [REC]³: Génesis (více)
Trailer 1

Třetí díl slavné španělské hororové série REC. Na svatbu Kolda a Clary dorazí několik jejich příbuzných a přátel, mezi nimiž je jeden, kterého pokousal pes. Ten o pár chvil později začne napadat další hosty, čímž se virus začne nekontrolovaně šířit. To změní nádhernou svatební chvíli Kolda a Clary v noční můru plnou mrtvých... (TV Horor Film)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (476)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Od prvních dvou dílů určitě odklon, na druhou stranu je velmi patrné, že Paco Plaza dělá přesně to, co chce. Několik typických nástrojů (jedna kamera, zdroj obrazu, cílení na jednu úzkou skupinu lidí) pro tu pravou atmosféru a vyprávění se zbavuje (vtipně) už v prvních minutách. Proč ne, jen tím jasně ukazuje, že chce zkusit svou cestu, své pojetí. Jeho smysl pro černý humor je naroubován na útržky příběhu z předchozích dílů a přidává několik klišé a celý film působí přesně jako "radost a smutek na svatbě jednoho neuvěřitelně zamilovaného páru na pozadí rodící apokalypsy". Scény, kdy novomanželé brutálně vraždí své příbuzné je smutná, vtipná a krvavá současně. Jen ta jejich lehkost a přehnaná hrdinskost s telepatií ("Cítím, že žije") zavání přehnanou důvěrou v nadpozemské síly (?!). Sklon k křesťansky fanatickému pojetím jsem tak trochu očekával, ale ta atmosféra uzavřeného prostoru tomu výrazně ubrala na působivosti. Každému podle chuti, ale některé slušné scény jsou rychle zabity černý humorem (podle mě sahající až parodii samotné série). Jako sebeparodická výprava oddychové (i díky délce), jako horor plné klišé a humoru, podkopávajícího atmosféru. PS: tu ženskou chci domů:) ()

JFL 

všechny recenze uživatele

První díl platil za zjevení. Sice to nebyl zdaleka první film využívající koncept předstírající záznam kamerou přítomnou určitému dění, ale dokázal ho nápaditě uplatnit ve skvěle budovaném hororu. Dvojka překročila veškerá očekávání a famózní jedničku předčila nejen z hlediska narativně-koncpečního uchopení, ale kupodivu i z hlediska formátu kamerového záznamu. Trojka tak stála v nelehké situaci, zatížená diváckými očekáváními a metami stanovenými filmaři v předchozích dílech. V tomto ohledu je na jednu stranu mrzuté, že tvůrci, potažmo polovina autorského dua, vlastní hozenou rukavici nezvedli, ale je třeba uznat, že ji nápaditě obešli. Místo bravurních kamerových hrátek, které bezchybně sugerovaly dojem autentického záznamu a současně byly promyšleně rámovanými obrazy, které maximalizovali efekt hranice rámu pro hororový účinek, tentokrát diváci dostanu jen jeden nápad či spíše vtípek stran svých očekávání (který měl být velkým překvapením, ale bohužel ho navzdory přání produkční společnosti vykecali nejen recenzenti v prvních ohlasech, ale i trailery zahraničních distributorů). Opuštění formátu by nebylo tak hrozné, kdyby film jinak měl co nabídnout, ale právě zde spočívá Achillova pata. Oproti drásavému napětí a dravě akčnímu stylu předchozích dílů nastupuje tuctová splatter řezničina odlehčená decentním nadhledem a půdorysem centrální svatby. Na jednu stranu lze ocenit, že vyprávění se v duchu reálných oslav sňatků ze začátku točí kolem pompézní hostiny a četných hostů, ale postupem času na vedlejší postavy zapomíná a zaměřuje se na ústřední pár novomanželů, jejich lásku a pouto mezi nimi. Bohužel v praxi to znamená, že snímek na začátku představí řadu postav, která zákonitě vyvolávají určitá očekávání, ale s výjimkou očividného nositele infekce jsou všechny figury trestuhodně nevyužité a doslova zabité. Výjimečné sekvence jako skvělá chvilka mezi nevěstou a její zahraniční kamarádkou pak navzdory svým kvalitám prostě působí jako z jiného filmu nebo ukazují trestuhodné nevyužití vedlejších charakterů. Výsledkem je jen přímočará a zapomenutelná "zombie" řežba, která příliš prvoplánově jede na první signální (ve své plakátové ikoničnosti až trapně očividná sekvence s motorovkou), je prostá koncepčních nápadů a nepřináší sérii nic nového (kromě nevyužitého motivu se zrcadly). Trojka "REC" je jen lehounce nadprůměrná žánrovka, což s ohledem na předchozí dva díly je tuze špatné hodnocení. Na druhou stranu ještě můžeme doufat, že hlavní studnou kreativity byl pro sérii Jaume Balagueró a že jeho "[REC] Apocalypse" tedy nebude takovým zklamáním. ___ 5/10 ___ (viděno na EFM Berlinale) ()

Reklama

JAn 

všechny recenze uživatele

Plaza svým Génesis sérii nijak neprzní, naopak jí udává nový, svěží směr. Změna formátu REC jen prospěla a samotný přechod z found footage do filmové fikce je prostý a maximálně úderný. Génesis se přímo pyšní formální vyšperkovaností, svižným tempem a dynamickou akcí, funkčním černým humorem a doposud nejsympatičtějšími hrdiny, kteří z něj dělají zatím nejlepší díl tetralogie. A to fantastické finále jen podtrhuje mé nadšení. Láska je věčná! Na Balaguerův epilog se teď těším jako nikdy předtím! ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,DLOUHÝ ŽIVOT PRO ŠŤASTNÝ PÁR!....“ /// A byla svatba... svatební kameraman má parádní nádobíčko (prasáku!) a (naštěstí) vyhrožuje suprovým stabilizátorem(což je fajn, páč když tyhle věci vidím, tak se vždycky vorosím – kameraman, vole...). Roztřesenou už bych ji fakt nedal (jako co furt...?)! Za zmínku stojí strejda (bez nádobíčka), kterej má ,,bebí“ (ze špitálu pro hafíky) a taky to, že 18 minut je totálně vo hovně. Beru to tak, že když mám sledovat něčí domácí video – nebo třeba 300 fotek z dovolený u moře, tak je to taky horor. Takže mě strašej ,,HOME VIDEEM“ a já tajně doufám, že to strejda brzo rozjede. Aby bylo hnedle jasno: tohle má s těma předejšlejma filmama společný jen jakýsi filosofický vyblití píčovin o Soudným dnu. Jinak se to mohlo jmenovat třeba – ,,Já ti ho tam kousnu“ (nebo jinak...). Díky Bohu (DÍKY!) všichni amatérští kameramani ,,dostříkaj“, a tak můžu sledovat sice kretény, kteří moc důvtipu do vínku nedostali, ale aspoň u toho nemusím třepat televizí. Samo, že je to zoufalá nuda, ve který nefunguje vůbec nic. Ani vobjímačka s mrtvou mámou, ani zamilovaný pohledy do jakejkoliv vočí. A že jedině pravou láskou můžete vyléčit zombíka? Tak schválně... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Houpne mi jen když svítí to červený světýlko (na kameře). 2.) Dlouho jsem nikoho nesežral. 3.) Zjistím, že svisle řízlej zombík nekouše. 4.) Thx za titule ,,Jimbo“. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ne ()

BadoXXII 

všechny recenze uživatele

Už druhý diel zbytočne všetko vysvetľoval a tak odbúraval desivú atmosféru originálu. Tretie pokračovanie si ide vlastnou cestou, udalosti sa odohrávajú v tom istom čase ako originál, len na inom mieste. Zabehnutý štýl roztrasenej ručnej kamery sa opustí po úvodných 20 minútach a ukazuje filmovejšiu verziu nákazy. Opúšťa sa tým však aj atmosféra (strach z neznámeho tak príjemný v prvom diely) a miesto strachu sa pridáva na dynamike. Celý film ubehne rýchlo, ale človek sa nezbaví pocitu, že je to už len zanedbateľný prídavok do veľkého množstva zombie hororov, ktorý okrem krvavej svadby neukazuje nič zaujímavé. Chcelo to rozhodne viac humoru alebo viac hororu. Ostalo to niekde v strede a nič nie je poriadne. Tak trochu zbytočný film. ()

Galerie (80)

Zajímavosti (8)

  • V celosvětových kinech film utržil 11 milionů amerických dolarů. (NIRO)
  • První a druhý díl zrežírovali Paco Plaza a Jaume Balagueró společně. Další pokračování si ale rozdělili tak, že Plaza natočil třetí díl a Balagueró čtvrtý. (karlik4801)

Reklama

Reklama