Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sudety, traumatický bod moderních českých dějin, místo, kde se po staletí utvářely vztahy Čechů a Němců, prostor, který se vinou 2. světové války stal bojištěm druhých proti prvním a naopak. Český lesník Jan Olšan v pohnutých květnových dnech roku 1945 zoufale hledá svou německou ženu Agnes, která záhadně zmizela. Olšan netuší, že se Agnes stala nepohodlnou svědkyní, která ohrožuje mocenské zájmy určité skupiny lidí. Fašisté prchají a v kraji pod Kralickým Sněžníkem hledají především jídlo. Češi pořádají zlatokopecké výpravy za hmotným majetkem a kolonizují opuštěné německé domy. Násilí je každodenní samozřejmostí, divoký odsun přehlíženým faktem a vražda nejúčinnějším řešením jakéhokoliv problému. Hoteliér Brachtl, který celou válku hostil fašisty, stojí v čele Revoluční gardy, Olšanův bratranec Přikryl ve funkci předsedy Okresního národního výboru kličkuje, jak se dá, a válkou unavený major Uvarov striktně trvá na spravedlnosti a lidských právech, ať jde o kohokoliv. Lze si v těchto hektických dnech, během nichž se vzedmula všechna lidská špína, uchovat čest a čisté svědomí? A lze zachránit jedno bezdětné manželství, které už bylo beztak v troskách? (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (199)

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Docela mě překvapuje nízké hodnocení tohoto filmu. Téma, které tento film zpracovává je bolestné a silné. Je proto moc dobře, že takový film vznikl. Vůbec přitom nevadí, že jde po Habermannovu mlýnu o druhý podobný počin. Oba filmy zpracovávají toto téma trošku jinak a vzájemně se doplňují. Zatímco v Habermannově mlýnu se většina filmu věnuje popisu osudů lidí za války a na základě toho ukazuje na absurditu poválečného osudu mlynáře Habermanna, v tomto filmu se o osudech lidí za války dovídáme jen zprostředkovaně formou určitých náznaků O to více prostoru je zde věnováno vykreslení bolestné poválečné doby. To že se většina filmu točí kolem útěku Agnes a jejího muže je sice pravda, ale s ohledem na závěrečnou pointu filmu, tomu lze rozumnět. Člověku totiž dojde, proč byla Agnes zvláště pro jednu konkrétní postavu natolik nepohodlná, že potřeboval stůj co stůj zabránit jejímu setkání s manželem. Druhá věc je, že i přes trošku jednodušší scénář jsou ve filmu dosti silné momenty, velmi dobře vykreslující atmosféru tehdejší doby. A pak je zde ještě velmi zajímavá a tajemná postava Němce v podání Jiřího Smitzera, u nějž se od začátku ptáte, co je vlastně zač, že spolupracuje s členy revoluční gardy a když se to v závěru dozvíte, docela Vám to vyrazí dech. Dost jsem přemýšlel, zda dát filmu tři nebo čtyři hvězdičky, ale zvláště s ohledem na dobře vypointovaný závěr filmu dávám hvězdičky čtyři. ()

Georgex 

všechny recenze uživatele

Myšlenka dobrá, zpracování nikoliv. Problémem ani tak není to, že film působí hrozně lacině, jelikož chápu, že tvůrci museli mít velké problémy se získáváním financí, přestože téma poválečných Sudet by si pořádný a vysoko rozpočtový film zasloužilo. Zásadním problémem je to, že si tvůrci lépe nevyjasnili, v jakém žánru a zejména z jakého pohledu chtějí film natočit a nepřizpůsobili tomu lépe scénář. Takto to bohužel působí jako narychlo splácaný mišmaš, který chce odvyprávět vše, ale ve skutečnosti neřekne nic a tím pádem veškeré dramatické snažení tvůrců padá vniveč, čemuž nepřidávají ani nepřesvědčivé výkony všech zúčastněných herců, včetně Ondřeje Vetchého. Moje hodnocení 50%. ()

Reklama

bari68 

všechny recenze uživatele

Sudety, povojnové obdobie,Partyzáni, Nacisti....... týchto námetov už je tuším v našej kinematografii mraky a ,,7 dní hříchú,, nie je ničím výnimočné. Zápletka bola zbytočne o trochu viacej zamotanejšia než by bolo treba a ani na spádu a plynulosti deja to nemalo plusový efekt. Spokojnosť sa dá hovoriť o primárnych hercoch Vetchý- Kerekes. ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Napadlo ma, existuje ešte nejaký česko-slovensko-maďarský herec, ktorý sa vo filme nevyspal s Kerekeš???? Tak aký dobrý bol začiatok, tak taký zlý bol koniec. Ťažký film, ktorý som ja osobne asi nepochopil po prvom pozretí. Postavy majú svoju mytológiu, s ktorou nie sme úplne presne oboznámení a je problém pochopiť ich konanie. Najmä Schmitzer ma zmiatol totálne. Chlumský vie robiť s hercami, kamera bola taktiež výborná, atmosféra sa držala celý film, ale ten scenár. Neprirodzené dialógy, umelo rozťahané a nudné. Chcelo to možno trochu viac akcie na oživenie Čo sa týka hercov, tak Vica aj Ondrej skvelí. Tématika zaujímavá, výprava tiež, škoda zlého scenára. 3 z 5 ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,CO SE STALO S MOJÍ ÁGNES?“...... /// Bylo nebylo. A Jan podepsal. Bylo nebylo. A válka skončila. Tož tam u nás v horách to bylo jinak než u vás v Práglu…. Ať si kdo chce co chce říká, je to film vo něčem. Téma ,,poválečnýho vyrovnání se mezi lidma“ zase není tak frekventovaný a tady snad (tož aspoň já to tak vidím…) se ani nesnažej tlačit na pilu v tom, abych se rozhodl a soudil (jako co taky – člověka, kterej se stal Němcem, protože to bylo jednodušší, nebo Čecha, kterej Němcům celou válku pochleboval, nebo Němce, co raboval Němce, nebo Rusa, co chránil Němce…). Takže nesoudím. Jen sleduju příběh, kterej se snaží vystihnout okamžiky těch let, vobčas mě nasere, že to chování …, ale vím hovno, jak bych tam tehdy strašil já. A ten závěr – a proč ne. Vicu Kerekes ještě furt naštudovanou nemám, Ondra je prostě Vetchý a navíc zajímavý prostředí s historickou premisou… já bych řek – dobrý! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chcu si zkrátit Urbanem čekání na Körnera. 2.) Pocházím ze Šumperska. Za války jsme tam měli hotel. Nebo les?... /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Galerie (17)

Zajímavosti (14)

  • Film byl původně plánován jako dokumentární, všechny hlavní postavy existovaly, nicméně ve filmu mají kromě Uvarova (Fjodor Bondarčuk) změněná jména. (JoranProvenzano)
  • Původně se film měl jmenovat Sudetenland. Kvůli obavám, že si mladé publikum pod tímto pojmem nic nepředstaví, byl změněn na "atraktivnější" 7 dní hříchů. [Zdroj: LFŠ] (Thrawn)

Související novinky

Best Film Fest 2012

Best Film Fest 2012

08.12.2012

Volné seskupení čtyř klasických artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 13. do 19. prosince tohoto rokuBEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů… (více)

Reklama

Reklama