Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rob (John Cusack) si ve svých třiceti letech uvědomuje, že neví, kam ve svém životě směřuje. Po odchodu přítelkyně Laury (Iben Hjejle) se Rob dostává do krize a přemýšlí o tom, co vedlo k tomu, že ho všechny dívky opustily, že nedokončil vysokou školu, a že skončil jako majitel obchůdku s gramodeskami, kde zaměstnával dva podivínské hudební fandy. Rob začne přerovnávat svou soukromou sbírku gramodesek a rekapituluje jednotlivé okamžiky svého sexuálního životy spojené s různými songy a hudbou, kterou v té době poslouchal. Postupně ale dochází k závěru, že jeho neúspěch se ženami není jeho prokletím, ale jen výsledkem nedorozumění. Jeho snaha získat Lauru zpět je přeci jen korunována úspěchem a zdá se, že krize konečně ustupuje... (Warner Home Video CZ)

(více)

Recenze (233)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Zhlédnuto bezprostředně po dočtení stejnojmenné literární předlohy Nicka Hornbyho. Stupidní český titul filmu i knihy mimochodem postrádá vtipnost dvojsmyslu ukrytého v původním názvu "High Fidelity". Hornbyho kniha je zábavné a nápadité čtení, kterému nechybí vtip ani dobře odpozorované postřehy ze života třicátníků a jejich milostných vztahů. Je to text, u něhož jsem ocenil jeho literární styl, akcentující duševní život hlavní postavy a vypravěče v jednom, a jeho kontakt se čtenářem, s nímž udržuje intenzivní pouto neustálým proudem řečnických otázek (a dalšími oblíbenými triky). Frearsův film mě naopak nijak zvlášť nenadchnul - vadilo mi herecké obsazení (a nezachránila to ani má oblíbená Catherine Zeta-Jones, která se zde stejně jen mihne v pár záběrech v maličké roli jedné z Robových ex) i přílišné lpění na zachování narativní formy knížky - film lze považovat za skoro až otrockou adaptaci předlohy, a tím pádem v podstatě zbytečnou podívanou, protože neobsahuje nic, co by nebylo v knize - naopak z pochopitelných důvodů postrádá komplexitu Hornbyho románu, včetně řady zábavných introspektivních pasáží hlavní postavy, vyprávěných v ich-formě. Pokud člověk četl knihu, nemá podle mě důvod pouštět si i film - pokud se tedy nechce vystavit zklamání z konfrontace s knižními hrdiny v podání nesympatických herců, tak jako v mém případě. Film podle mě moc neobstojí ani jako samostatný zástupce žánru romantické komedie - není zde nic, co bychom neviděli stokrát jinde, a pokud chováte tento typ filmů v oblibě, snadno najdete výrazně lepší kousky. Mimochodem na celé knize i filmu mě nejvíc zaujala myšlenka obvolávat své ex, aby na nich člověk vyzvídal, v čem udělal kdysi chybu - tohle fakt někdo dělá, nebo jsem jediný, koho děsí představa, že mu po 15 letech zavolá jeho ex s otázkou, proč to tehdy nevyšlo? Myslím, že tohle je ten typ filmů, který notně přiživuje stereotypy a životní sebepojetí určité generace tím, jak vám předhazuje, jak byste měli nebo neměli žít, a to mu osobně nemohu odpustit. Když nad tím nad přemýšlím, je mi tenhle film skoro až protivný - jestliže mi Hornbyho vypravěčský styl přijde velkorysý a velkomyslný k nedokonalosti postav jeho literárního světa, film je jen nefunkčním pokusem převést totéž na plátno, kde to však skřípe a hlavně vyzní o dost jinak - ale to by bylo na dýl. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Nálada - to je to, co má film i kniha společné a to je to, co se často ve snaze dostát ději z filmů natočených podle literárních předloh vytrácí. Rob je stejně - jako v knize - v úzkém kontaktu s divákem, obrací se se svými myšlenkami, duševními pochody a glosami přímo do kamery. John Cusack je výborně obsazený, zapadne do krámku s deskami i do role chlapa, který hudební vkus, lásky i životní prohry řadí do TOP5, jako ulitý. S kámoši Dickem a Berrym (Jack Black je pro tuto postavu neodiskutovatelným přínosem) vedou srandovní spory o hudbě, díky nimž si nepřipadají ve kšeftě, kam moc zákazníků nechodí a který má Rob spíš pro potěšení než na výdělek, tak bezvýznamní. Film je to hodně vtipný a hodně pravdivý, kdo z nás se nakonec čas od času nehrabe ve starých křivdách, láskách a rozchodech a nefabuluje "coby kdyby". ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Nádherný film, ukazující, nakolik tragicky legrační jsou vlastně naše životy. K tomu ta opojná láska k muzice, charismatický John Cusack a fantasticky střelený Jack Black, prostě lahůdka. Film, který je mi velmi blízký... akorát mám menší strach, že čím budu starší, tím mi bude bližší, ale proč se vlastně toho obávat? K čemu jinému by mi byly všechny ty moje lásky:) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

-Co jsem měl dělat, abys byla šťastná? -Být sám šťastný. Bridget Jonesová pro chlapy. John Cusack se skrze dekonstrukci a rekapitulaci svých dřívějších rozchodů snaží pochopit, v kom nebo čem je problém a zastavit rozchod právě probíhající. Rozpadu přehledného narativu a stability, kterou nám dlouhodobé vztahy nabízejí, odpovídá fragmentarizovaná struktura první poloviny filmu, jakou se vyznačují i jiné rozchodové klasiky jako Annie Hall nebo 500 dní se Summer, navazující ovšem dialog s divákem méně knižním a více filmovým způsobem. Pro Roba je situace bolestivější tím, že potřebuje mít vše přehledně uspořádané a nejlépe seřazené v nějakém žebříčku. Přeuspořádání života u něj proto logicky vede přes zavedení nového pořádku ve vinylových deskách. Své geekovské posedlosti hudbou se sice nezříká, ale zároveň se pod vlivem minulých vztahových chyb a přesvědčení, že Laura je tou pravou více otevírá novým podnětům, namísto útěku se snaží najít řešení a (snad) konečně dospívá. Coby zpovědníků využívá kromě diváků také svých dvou kámošů, kteří se škatulce obyčejnosti vzpírají mnohem úporněji a vytvářejí kontrast k vlastně docela normálnímu protagonistovi. Obchod s deskami, jehož „táhněte všichni do háje“ zákaznickým servisem se zřejmě inspiroval Bernard Black, je středobodem vyprávění, reflektuje svou neměnností a lpěním na osvědčených jménech také Robův hlavní problém – neochotu ke změně. Provázanost hrdinovy charakterové proměny s proměnou obchodní „filozofie“ vystihuje Robovo troufalé rozhodnutí dát příležitost partě neznámých kluků z ulice. Přes zdání nahodilosti a nepřiměřené délky mají Všechny moje lásky poměrně promyšlenou strukturu a oproti jiným romantickým komediím dokážou lépe odhadnout, kdy ubrat z komediální nadsázky a zvážnět. Jestli jste čerstvě opuštění, dostanete tak vedle zábavného společníka, několika užitečných rad a skvělého soundtracku i dvě hodiny nadprůměrné filmařiny. 75% Zajímavé komentáře: kleopatra, choze, k212, Potrublo ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Krásná rekapitulace rozchodů. Tolik vzpomínek je třeba vyhrabat a tolika pravdám je potřeba se postavit. Rob má pocit křivd, které si nezasloužil a sám potom křivdí i dodatečně ve vzpomínkách a jde mu to na jedničku. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Co bylo první? Hudba nebo zoufalství? A stejně tak bych se mohl ptát já - co bylo první, film nebo zoufalství? Vždyť Rob je jako většina z nás, kteří se utápí v nostalgii, kteří občas nervově vypění, kteří udělají nechtěnou chybu, kteří přemýšlí, co by udělali jinak a přemítají o důvodech rozchodů. Tenhle film je až po okraj naplněný životními pravdami a za to mu odpustím i těch několik přetáhnutých konverzací o hudbě. A i u zamyšlených melancholických komedií lze dostat nekontrolovatelný záchvat smíchu, stačí, když se objeví Tim Robbins. "Takže dohodnuto?" ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Ceskej preklad tohohle filmu je fakt presnej, Cusack tu postupne probere vsechny svoje pritelkyne. Muj nazor na film se behem sledovani filmu pohyboval mezi divnej, originalni a genialni. Nejvetsi problem pro me bylo zvyknout si na Cusackovo promlouvani na kameru, to mi totiz misty dost lezlo na nervy, ale jinak v podstate nemam filmu co vytknout. Akorat mi trosku prislo, ze se film vzdycky pekelne rozjede, ale za chvilku se zasekne a po chvili se zase rozjede, jako kdyz vam mechanika nechce vzit cd. Co se tyce hercu, tak Cusack je tu naprosto dokonalej, lip sem ho snad hrat nevidel, tohle bylo fakt na oskara. Z ostatnich stoji za zminku Tim Robbins a silenej, tentokrat tlustsi nez normalne, Jack Black. Dalsi co se ve filmu povedlo, je hudba, ta byla taky super, i kdyz misty ty hovory o deskach a skupinach byly otravny, protoze jsem nevedel, o cem to mluvi. Taky mi bylo dopredu jasny, jak film dopadne, poslednich zhruba dvacet minut uz filmu krapet dochazi dech. Ale celkove se mi film docela libil, skutecne se jedna o originalni komedii s par skvelejma napadama. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Tak trochu těžkopádná tragikomedie. Takové už tragikomedie bývají. Z dosavadních adaptací knih Nicka Hornbyho doporučuji spíš "Jak na věc". ()

movie 

všechny recenze uživatele

Tohle je možná ještě lepší než Jasný terč.Cusack zde podává fenomenální herecký výkon a scénář je naprosto brilantní.A navíc skvělý songy a Jack Black... ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Tomuto filmu som sa dosť dlho vyhýbal, lebo nemám rád Cusacka a Blacka. Chyba. Cusack bol super a Black nevadil (ale nemusím ho stále). FIlm o stave ktorým prechádza každý chlap v neskorých dvadsiatich. Myslím že sa doň práve dostávam. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Mužská verze Deníku Bridget Jonesové. Možná. Konečně jeden kvalitní maskuliní romantický film, jenž si odpouští všechny zaběhnuté mužské stereotypy. Rob je hrdinou z masa a kostí, jenž by klidně mohl být i vašim kamarádem. Trošku se v něm musí poznat každý muž. Výsledný dojem trošku kazí až přílišná strukturovanost děje, která působí až seriálově, než filmově. Ale ti kdož se s tím vyrovají dostanou opravdou příjemnou komedii, která se nevyhýbá i vážnější struně. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Já měl při sledování týhle "komedie" pocit, že spíš sleduju nějakou telenovelu, kde se jen kecá o vztazích. Tohle je akorát 2-hodinová nuda, kde hlavní hrdina neustále fňuká a naříká, jak má zkurvenej život. Po pár minutách se mi dokázal tak zprotivit, že jsem dostal chuť ho vlastnoručně zabít. Asi tak uprostřed filmu mě absolutně přestalo zajímat, co se tam vůbec děje, což jsem aspoň využil k tomu, že jsem se u toho v klidu nažral. To je asi taky jedinej klad tohoto filmu, že nijak neruší a dá se použít jenom jako taková zvuková kulisa. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

No nevim, mě to vyprávění moc nechytilo, krom toho Cusack v hlavní roli se mi moc nelíbil a v zástupu těch jeho příběhů a vysvětlování sem se tu a tam trošku ztrácel, ale musí se nechat, že občas ten jeho suchej humnor byl docela dobrej, ale na dramatický scény na který se tenhle film tak snažil hrát to moc nebylo. nicméně muj oblíbenec Jack Black zase nezklamal a dokázal v těch prá minutách se vždycky objevil převálcovat hlavní postavy jako nic, no prostě starej dobrej Jack Black. Ale od filmu sem čekal víc. ()

choze 

všechny recenze uživatele

John Cusack neví, co chce, a nepřestane, dokud to nedostane. S výjimkou geniálních vstupů Blacka coby elitářského hudebního fanatika mi to až tak vtipné nepřišlo, s Cusackovou postavou, která zoufale usiluje o návrat milované přítelkyně a přesto se vesele vyspí s jinou, jsem sympatizoval jen omezeně a rozhodně to mohlo být kratší. Taky jsem asi dost nedocenil použitou hudbu, protože můj hudební vkus je někde trochu jinde. Ale možná jsem jen neustál absenci sešněrovaného mustru romantických komedií, kdoví, každopádně jsem se po čase mírně nudil. Kdo viděl Jak na věc, natočené rovněž podle Hornbyho románu, ví co má čekat. ()

Související novinky

Všechny moje lásky našly hlavní hrdinku

Všechny moje lásky našly hlavní hrdinku

26.09.2018

Remake kultovního filmu s Johnem Cusackem (Identita) Všechny moje lásky našel hlavní hrdinku. Ztvární ji herečka Zoe Kravitz (Sedmilhářky, Šílený Max: Zběsilá cesta). Projekt se momentálně chystá… (více)

Reklama

Reklama