poster

Kapitán Phillips

  • anglický

    Captain Phillips

  • slovenský

    Kapitán Phillips: Prepadnutie lode Alabama

Životopisný / Thriller / Drama

USA, 2013, 134 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    ****

    Báť sa o život rukojemníka Phillipsa/Hanksa moc nejde, pretože každá postava vo filme vie, že by jeho zabitie nikomu nič neprinieslo. Táto istota, znižujúca napätie filmu, oslabne až v posledných minútach. Mimo ne je Kapitán Phillips skôr zaujímavou hádankou "ako sa mu podarí vyviaznuť". United 93 umožňoval v tomto smere Greengrassovi silnejšie emocionálne zdrtenie diváka. Kamufláž US Army propagandy do strhujúcej akčnej filmárčiny i pre náročnejšieho diváka by však žiadny iný sučasný rejža nejzvládol lepšie. A Hanks ruluje.(22.11.2013)

  • TeeAge
    ****

    || Scenár: Billy Ray / Predloha: A Captain's Duty: Somali Pirates, Navy SEALs, Dangerous Days at Sea - Richard Phillips, Stephan Talty | Hudba: Henry Jackman | Produkcia: Michael De Luca, Dana Brunetti, Scott Rudin | Distribúcia: Columbia Pictures | Štúdio: Michael De Luca Productions, Scott Rudin Productions, Trigger Street Productions | Rozpočet: 55 miliónov $ | Tržby: 146,082,000 $ || Miestami dychvyrážajúci počin, hlavne vďaka faktu, že podobných filmov tu ešte nebolo. Tematika filmu je mi dosť vzdialená, a tak by som bol uvítal objemnú pasáž venovanú prehĺbeniu znalostí v problematike Somálskej politiky a sociálneho stavu, a tiež pirátstva všeobecne. Mohlo to s danými ingredienciami dať filmu úplne iný rozmer, predpokladám hlavne emočný. Dá sa tým vlastne povedať, že keby film neprenasledoval otrocky autobiografický uhol pohľadu Richarda Phillipsa, mohla to byť i dejovo/emocionálne podmaňujúca záležitosť. Takto je to skôr akčná majstrovina z dielne Greengrassa, a herecký koncert Hanksa, ktorý síce ku koncu v divákovi slzy vyvolává vďaka svôjmu umu, ale daná slza kápnuť jednoducho nemôže. Na to je ten film až príliž sterilný. 78% | Cinestar Černý Most - sál 6, Praha, 2D EN DTS, 12.11.2013 |(12.11.2013)

  • emma53
    ****

    Zatím jsem žádnému filmu od Paula nedala míň než čtyřku a ani teď se od toho neodchýlím, ale v tomhle případě cítím přece jen lehké zklamání. Buď toho bylo příliš a nebo tomu něco chybělo, já nevím. Určitě to byla ve skutečnosti nervydrásající akce a já si to nedovedu ani náhodou představit v reálu, tudíž snaha nám to zmapovat na plátně je určitě chvályhodná. Dramatických zvratů bylo dost a napětí tomu rozhodně nechybělo obzvlášť v závěrečném finále, ale jestliže se víc soustředím na Toma než na samotnou záchrannou akci a dění kolem, tak něco není v pořádku. Trochu kratší stopáž, míň záběrů na uřvané somálské piráty, kteří mě doslova psychicky deptali a byla by to možná i pětka. Podle mě Paul natočil lepší snímky a nebo mám pocit jenom já, že se začíná už trochu moc opakovat? Krvavá neděle byla určitě o level lepší a srovnání s Únosem je v tomhle případě na místě, protože působil o dost uvěřitelněji. Takže za mě tentokrát slabší čtyřka a to ta jedna hvězda navíc je za Toma.(9.12.2013)

  • Malarkey
    *****

    Paul Greengrass to prostě se mnou umí. Dokáže natočit naprosto luxusní thriller s aktuální tématikou tak, jako kdybych měl pocit, že tam místo něj za tím objektivem stojím já. Rozklepanou kameru já sice přímo nesnesu, ale on do ní dokáže vnést tak dokonalý střih a všechno to vyšperkuje k takové dokonalosti, že to od něj prostě bez problémů přijmu. Přijmul jsem to už tolikrát a přijímám to i teď. Nehledě na to, že samotní herci zde předvedli abnormální výkony. A to jak Tom Hanks, tak somálští piráti, kteří tady prostě jedou pecky. Nikdy bych totiž neřekl, že tak triviální nápad se dokáže namáčknout do skoro 140ti minut tak, že se u toho nebudu nudit snad ani jednu minutu celého filmu. A ta závěrečná, záchranná mise? Slast pro kukadla. Pět hvězd naprosto oprávněně. Nestane se Vám každý den, abyste u filmu se zatajeným dechem pomalu ani nedýchali déle jak dvě hodiny.(5.2.2014)

  • flanker.27
    ****

    Tak jak jsem předeslal u dánského tématického souputníka Únos. Jde o dva filmy s tak podobnou zápletkou a přesto diametrálně odlišné. Únos je drama, které se soustředí na psychiku posádky vystavené dlouhodobému zajetí a na vyjednávání s únosci. Divák se tak spíš sžívá s postavami a během vyjednáváíní uvažuje nad tím střetem povah a odlišného vnímání světa. Naproti tomu Greengrassův film je dynamický thriller plný napínavých scén, které (většinou) nedají divákovi vydechnout. Vůbec celé je to postavené na dynamice a napětí. Naopak z postav si odnese spíš jen to, že kapitán se chce vidět s rodinou a že piráti samotní vlastně na výběr moc nemají. Nudno dodat, že pirátům je film až překvapivě vstřícný, ne že by je barvil nabílo, ale rozhodně z toho v rámci možností nevycházejí zcela jednorozměrně. Jistou plochost však dohání závěrečná scéna na ošetřovně. Dá se říct, že Phillips a Únos tvoří dva vrcholy trojúhelníka, přičemž tím třetím je ruský film Kandagar, který má z odobou dvou přístupů něco. Je víc akční než Únos a více psychologický než Phillips. Čímž neříkám, který z těch tří je lepší (pětihvězdičkový je pro mě Únos, zbylé dva jsou na čtyřech), ale je zajímavé, jak se podobná témata dají pojmout různě.(22.11.2013)

  • - Spoiler: Scéna lékařského vyšetření Richarda Phillipse (Tom Hanks) byla plně improvizována s autentickou lékařkou speciálních jednotek Danielle Albertovou. Ta dostala instrukce plnit standardní postupy vyšetření, nicméně při první klapce byla tak zaskočená Tomem Hanksem, že se záběr musel opakovat. Hanks následně žertoval, že on je tím, kdo má být ve scéně v šoku. (Mr. Filuta)

  • - Spoiler: Přibližně v  čase 1:45:00, kdy válečná loď začíná táhnout záchranný člun, rozsvítí reflektor směřující na člun. V jednom z následujících záběru však žádné světlo nesvítí. (Syna.1990)

  • - Na záchranné operaci zachycené v tomto filmu se jako voják z jednotky Navy SEAL podílel mimo jiné i Mark Owen, člověk, který se zúčastnil i operace Neptune Spear, která měla za úkol zneškodnit Usámu bin Ládina a byla zachycena ve filmu Zero Dark Thirty (2012). O obou operacích píše ve své knize "No Easy Day", která vyšla v roce 2012. (Andy.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace