Režie:
Michael BayScénář:
Ehren KrugerKamera:
Amir MokriHudba:
Steve JablonskyHrají:
Mark Wahlberg, Jack Reynor, Nicola Peltz, Stanley Tucci, Kelsey Grammer, Sophia Myles, Bingbing Li, T.J. Miller, Peter Cullen, Titus Welliver, Victoria Summer (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Automechanik Cade Yager (Walhberg) se snaží uživit sebe a svou dospívající dceru Tessu (Nicola Peltz) opravováním hodně nepojízdných vraků. Zoufale se mu nedaří, ale jen do doby, než se z jednoho roztřískaného náklaďáku vyklube Transformer a zrovna ten nejdůležitější – Optimus Prime. Cade z toho jen těžko může mít radost, protože Amerika se ještě úplně nevzpamatovala ze souboje „hodných" Autobotů se „zlými" Deceptikony, který na konci třetího dílu zlikvidoval půlku Chicaga. Čtyři roky poté jsou všichni zástupci téhle mimozemské rasy na indexu a elitní vědecké mozky se snaží vytvořit pozemské Transformery, kteří by účinněji čelili podobným hrozbám. Z minulosti ale víme, že cesta do pekel bývá dlážděná dobrými úmysly, a jinak tomu nebude ani v tomto případě. To však Cadea příliš netrápí. Zatím. Jako nový lidský parťák toho nejslavnějšího z Transformerů se ocitl nejen v hledáčku americké vlády, ale pronásledují ho i Optimovi krajané. Do toho všeho se jeho dcera zamilovala, s čímž jako otec rozhodně nemůže souhlasit. Čtvrtí Transformers kromě Wahlberga v hlavní roli přinesou ještě jednu zásadní novinku – Dinoboty, což jsou mechaničtí tvorové, kteří vypadají jako prehistoričtí ještěři. Vítejte v transformovaném Jurském parku. (Bontonfilm)
(více)Videa (26)
Recenze (1 142)
Vidím, že jakmile tomu dal homovale Šejla la Blaf, bez nějž naštěstí konečně vychladla i trocha toho žužu barbínkovského patosu, ztratilo to u zdejších seriózních a erudovaných termokritiků kapku krediteček. Ano, k naprostému a hlubokému vstřebání dalšího dílu Transeposu je opět třeba vyšňupat pytel pilin, aby měl soudný dospělý divák dostatek hnědé kůry k nasáknutí, avšak jinak musím říct, že tomu rozhodně trochu sestoupila varlata. Těch naprostých bájovin je tam o poznání méně a nemít totálně nesmiřitelný odporu k aspergerovské teorii, že historie Země byla ovlivňována skládacími Fordy a Ševrolety z planety Duto v galaxii Náctiletého Kokota, možná bych si u toho třeba i sahal na bradavky. Márky Márk do těch homopříhod konečně vnesl trochu heterošarmu, Báj nepatrně přitvrdil, Bamblbý už není takový vyteplený robohňup a v pozadí srdcervoucích projevů Primerose Prájma mohl klidně molově skučet Man-ovar. Připomínaly mi nejlepší léta zapařování koulí v kožených spodkách Rose dz Bose. Kromě dokonale vykreslených principů aplikované antifyziky a přísně obskurní logiky děje jsem jakožto přehhloubavý filmový publicista odhalil ještě jeden, a asi nejrušivější, rozpor v hladké percepci této megalomanské hračkářské reklamy. Marek nám již evidentně dospěl do rolí kůl dedyho. To by však nebylo nic abnormálního, kdyby mu jako dceru přidělili nějakou otylou šestku s rovnátky. Nebyl by to ale Báj, aby jako obvykle neprocpal do záběru jakousi umělohmotnou sedmnáctiletou nehereckou ploštici, a já se celou dobu nemohl zbavit představy, jak ji náš donchujánský hrdina vždy po poslední klapce pigluje někde v karavanu. Měl jsem tudíž velké problémy adekvátně se vžít do krásného a harmonického vztahu otce a dospívající dcery, což mi znatelně zkurvilo absorpci celistvosti díla jako takového. Ale jebat, stejně dám tři, ať se má pan Záliv čím chlubit na večírcích. ()
Blboučký příběh je znovu zástěrkou pro posouvání hranic trikové technologie. Bay zachycuje ty nejúžasnější kouty naší planety a používá je jako pozadí impozantních bitevních scén. Pořád nechápu jak od toho někdo může očekávat víc než vizuální žranici a tříhodinový vypínák mozku. Mrzí mě jen ženský přívěsek (připomíná tu holku z youtube co si vycpává podprdu ponožkama), ta je nejslabší z celé série. ()
Je příjemné sledovat, jak mají tvůrci v malíčku to, co je dneska nejvíc trendy. Je tu totiž skoro všechno. Ideální míry 90-60-90 hlavní představitelky, vždy oblečené a nalíčené přesně tak jak to má vypadat, ty nejlepší prosluněné celky jaké si můžeme přát, samozřejmě vždy to nejlepší počasí, nejmodernější auta posledních 5ti let se tu prohánějí o sto šest a když už náhodou zavadíme o nějakou interiérovou scénu, máme tu nadčasový hranatý design a ušlechtilé materiály. Jediné co chybí jsou ty mužské "sexy patky" účesy, které tak frčí poslední dva roky - tady chlapci jedou ještě klasiku. Je to kalkul, je to povrchní jak prase a má to vydělat miliardu dolarů. Všechno tohle je ještě ok, ale nesměla by to být 165 minut trvající nuda o hovně. Je v podstatě úplně jedno jestli je to druhý, třetí nebo čtvrtý díl, ta koncepce je pořád stejná. Seznámení s postavami, vata (jakýsi děj) a vyberte si jedno velké světové město, kde bude závěrečná opulentní bitka, kde se rozstřílí půlka mrakodrapů a x aut a lodí. Vizuálně je to robustní, ale nikoliv nápadité, či dokonce strhující (o třídu výš je Snyder s Man of Steel). Tudíž zbyde akorát úžas jak je možné jen za 210 milionů dolarů natočit tolik pic bum prásk výbuchů a můžete se těšit na dalších x dílu, protože to bude jistojistě zase alfa-omega toho, co v danou dobu bude ve všech klíčových segmentech nejvíc frčet. ()
Upřímně ani moc nevím. Trailery neslibovali nic extra nového, jen staré známé roboty, nové hrdiny a osvědčenou "bayovskou" akci. Takže asi není důvod k odsuzování nového nakopnutí téhle miliardové série. Tradičně jsou výbuchy ještě větší, noví roboti taktéž, tudíž klasické pojmutí sequelu, ale co se do kvalit týče, se čtyřka řadí hned za jedničku. Samozřejmě s nemalým odstupem, a ne díky bravurním dialogům, či fungující dramatické stránce. Samotná akce je ještě přehlednější, dokonale na velkém plátně vynikne každá transformace, vzájemné mydlení plecháčů nebo svaly Marka Wahlberga. O postavy tu nikdy nešlo, to platí i tentokrát. Wahlberg je sice sympatický kutil/vynálezce, snaží se i hrát, ale ve většině případů není co. Jeho dcera je sexy a o víc se ani nesnaží, proč taky, když to stačí. Protože cokoliv, co jim scénáristé vloží do úst, vlastně nikoho moc nezajímá, tady jsou hlavními hvězdami Optimus a Bumblebee. Ovšem kampaň především lákala na nové domácí mazlíčky Autobotů, kovové dinosaury. Dinoboti jako T-Rex, či pterodaktyl jsou příjemným oživením bitek, jen bohužel až těch finálních. O žádný průšvih tedy nejde, jen adekvátnější pokračování nudné trojky a ještě nudnější dvojky. Jako letní výplachový blockbuster ideální volba, ale coby začátek nové trilogie? ()
Age of Extinction je zatiaľ najkolosálnejší stret a výzva, zatiaľ najhorší film zo série a hrniec ešte viac napakovanej digitálnej "krásy" ako nikdy predtým. Mišo Bay si ide už takmer dve dekády svojou cestou, je mu to jedno a tak je to dobre. To, čo jeho filmom chýba, neskrýva za efekty. Efektami to nahrádza. Kto sa dokáže ešte stále, aj po štvrtom filme, pozastavovať nad slabým scenárom a celkovo nad čímkoľvek mimo vizuálu a zvuku, tomu niet pomoci. V skratke... od dvojky čakaj stále to isté. --- "I don't think you can own someone. That was, like, a while ago, even in Texas." ()
Galerie (212)
Zajímavosti (61)
- První televizní spot se objevil během amerického sportovního svátku Super Bowl. (ČSFD)
- Původně autoři zvažovali, že by se Sam (Shia LaBeouf) a Carly (Rosie Huntington-Whiteley) objevili alespoň na začátku s tím, že budou zabiti. Nakonec však z účasti postav sešlo. (ČSFD)
Reklama