Reklama

Reklama

Pták s křišťálovým peřím: Přízrak teroru

  • Itálie L'uccello dalle piume di cristallo (více)
Trailer 1

Geniální filmový debut Daria Argenta s hudbou Ennia Morriconeho a kamerou Vittoria Storara (APOKALYPSA, POSLEDNÍ CÍSAŘ). Noční procházka romantickým Římem se pro amerického spisovatele Sama Dalmase stává peklem ve chvíli, kdy se ve vstupu do galerie stane svědkem pokusu o vraždu. Maskovaná postava v černém plášti a rukavicích se snaží zavraždit mladou ženu. Jen díky Samovi je žena zachráněna, a jak se později ukáže, jde o jedinou přeživší oběť sériového vraha. Policie případ brzy přestává řešit a Sam se spolu se svou dívkou rozhoduje vypátrat zabijákovu totožnost na vlastní pěst. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (115)

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Argentova režijní premiéra a vlastně i první z jeho "zvířecího cyklu" (o rok později následovala Devítiocasá kočka a Moucha na šedém sametu), na které spolupracoval s hudebním guru Morriconem. A právě on má zásluhu na tom, že i v momentech mistrových selháních (pár nudných detektivních pasáží, závěrečné odhalení vraha) dodává snímku patřičnou šťávu. Jako debut obdivuhodné, co se týče vizuální stránky, ale pořád je to jen příprava na Argentova vrcholná gialla v podobě Deep Red a především geniálního Tenebre. ()

hrona 

všechny recenze uživatele

První ze zvířecí trilogie a zároveň debut Daria není vůbec špatnou záležitostí. Napětí zde funguje, bez krve, či obrazového násilí lépe, než kdejaký horor s vizuálními efekty a drahou výpravou. Jediné v čem mám trošku problém s Argentovými filmy jsou herecké projevy, a divně ustříhané momenty, např.střelba. Ale na druhou stranu stylizace a vytvoření napínavého prostředí a situace s velmi zvláštní a zajímavou hudbou z pera pana maestra Morriconeho je to, co mě s přehledem udrželo v pozornosti až do úplného konce. A i ve výsledku přimhouřit oči nad všemi nedostatky, které tento film má. ()

Reklama

pepua 

všechny recenze uživatele

Jakmile mne u gialla neosloví příběh nebo nepohltí atmosféra, jsou mi nějaké vizuální orgie víceméně ukradené. A to je přesně případ Daria Argenta a (nejen) jeho prvotiny. Co naplat, že tímto filmem inspiroval spoustu dalších režisérů, za to mu patří velký dík, ale jen proto nemohu dát jeho debutu lepší hodnocení. ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Je to Argentova prvotina a naozaj som čakal či budem spokojný,keď som videl všetky največšie jeho skvosty Argentovej kinematografie.Vrah v žltej to bola náhoda alebo zámer?Vraždy boli slabo spracované a mínali sa účinkom a pomaly neboli ani vidiet,len parkrát vystriekne krv v tomto ohľade to bolo slabé.Ale atmosféra v niektorých prípadoch bola silná a tu už hrá film na krásny vizuál a aj kamera bola super. Hlavne ma potešila tá stara známa tajomnosť vraha,možete len premýšlať kto to može byt aj keď ako film išiel do finále tak to bolo jasné.Najlepším hercom bol ten strelený umelec ktorého zahral skvelí M. Adorf.A finále bolo jedno z najslabších z Argentoviek.Pre mna je to tak že Argento sa ešte len pripravoval na lepšie snímky. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Celkem dobrá Argentovka ale na jeho jiné filmy nemá. Nedá se říct že by to bylo špatné, ale film se celkem dost táhne, a oproti třeba Deep red, to nemá takovou atmosféru. Naneštěstí herci jsou solidní a do toho hraje geniální Morriconeho hudba. A ten konec je mňamozní, jen škoda že nepadlo více obětí, hodnocení mohlo jít výš. ()

Galerie (138)

Zajímavosti (4)

  • Při psaní scénáře se Argento inspiroval novelou amerického spisovatele Fredrica Browna "The Screaming Mimi", která byla už v roce 1958 zpracována ve filmu stejnojmenného názvu Screaming Mimi (1958). (koval45)
  • Část peněz pro svůj režijní debut si Argento půjčil od svého zámožného otce a další prostředky poskytli němečtí producenti filmu. (koval45)

Související novinky

Reklama

Reklama