Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (141)

Popluh 

všechny recenze uživatele

Film, který jako celek žádá více pozornosti, soustředění (a občas i domýšlení) než je nejspíš běžný divák, navíc odrazený dost často mizernými dialogy, schopný a ochotný poskytnout. A i za předpokladu, že divák ochotný a schopný je, ještě automaticky neznamená, že film ocení. Jinými slovy film žádá příliš mnoho a na oplátku dává přinejlepším stejně jako si bere. Povýšení diváka na jakéhosi tvůrce, nebo-li "skladatele příběhového puzzle" je sice zajímavé, ale jen za předpokladu, že na hru tvůrců budete chtít přistoupit. Chybějící pevnější vedení děje ale nezaručuje, že se divákovi výsledná skládačka neroztříští mezi prsty, což ale nutně nemusí být jeho chyba. 50 % ()

Necrotongue odpad!

všechny recenze uživatele

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. To byl krátký výtah z oficiálního textu distributora. Mně tedy celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka odpovědi skutečně nenabízel, zároveň ve mně nevyvolal ani otázky s jedinou výjimkou. Proč jsem se na něco takového vlastně díval? Za celou dobu jsem totiž nedokázal rozklíčovat, co mi chtěl nejmladší český režisér svým debutem vlastně sdělit. Ze snímku jsem si odnesl jen to, že ač není Tereza Vítů zrovna můj typ, dostala od přírody velmi pěknou základní výbavu, takže pokud nezblbne jako mnohé jiné, nebude muset investovat do tuningu. Proč tady řeším zrovna tohle? Protože mi film nic pozoruhodnějšího nenabídl. Příběh, dialogy i monology byly svorně stejně zoufalé jako celá řada předvedených hereckých výkonů, snímek mi nic nedal a já se k němu zachovám stejně a hvězdičky si raději ponechám. / Poučení: Průprava z domova se ti může v dalším životě hodit. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Jako povídka by tenhle film vypadal dobře, jenže u filmu se musí pracovat ještě s herci, zvukem a obrazem a ne jen se slovem. Tohle je problém tohoto příběhu, který je ve své podstatě silný, ale v podání mu něco schází. Marian Roden nehraje špatně, ale jeho scény jsou někdy křečovité. Tereza Vítů je mladá, krásná a odvážná, což film potřeboval. Jsem rád, že je v současnosti herečkou Jihočeského divadla. Bohužel ve filmu "Bez doteku" je zbytečně moc výplně. Slušela by mu výrazně kratší stopáž. Na divadle by to jako experiment vypadalo zajímavěji. Konec bohužel vyznívá do prázdna. ()

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Koukám, že nejsem jediná, kdo si myslí, že se autor nechal inspirovat Sucker punch. Taky mi to přišlo jako totální chaos, až na to že Sucker punch tam měl aspoň ty herecké výkony a akci a vůbec něco. Tohle bylo velké prázdné nic hrající si na vniterný pohled do užírající duše mladé dívky. Jinak některé scény jsem vážně umírala - nudou, nikoliv napětím - například scéna, kdy se celé tři minuty /nekecám, stopovala jsem to/ díváme na hlavní hrdinku (ještě ani nevíme, že je hlavní hrdinka), jak gebí na záchodě. Vážně by nestačilo tak 20 sekund? Asi ne. Každý tam akorát mele - teď jak to říct slušně bez použití slova sračky - věty postrádající jakýkoliv význam. No a na závěr asi jen, že bych nechtěla mít tu její kamarádku, která ani na chvíli nezavře zobák, ale vlastně žádnou větu nedořekne celou. Bravo! Zase jeden zbytečný český film. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Art verze ČARODĚJE ZE ZEMĚ (K)OZ, která je svým systematickým užíváním elips a následným zasazením do kontextu dostatečně ozvláštňující natolik, že má člověk tendence zapomínat na významovou banálnost a příšerné vedení téměř všech herců. Nejvíc překvapující ale je, že i navzdory režijní explikaci a způsobu vyprávění, které odpovídá spíše tomu uměleckému než klasickému, jde o konvenčně strukturované dílo s třemi akty. Více v analytické (meta)kritice. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Původně měla hlavní roli ztvárnit jiná mladá herečka. Tereza Vítů se však režisérovi líbila více a na poslední chvíli byla hlavní role přeobsazena. (Luzzi)
  • Názov filmu sa objaví v šiestej minúte. (Johnny.ARN)
  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)

Reklama

Reklama