Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (140)

Yardak 

všechny recenze uživatele

Netradiční téma, alternativní zpracování (velmi složitá filmová narace) a ještě ke všemu debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě...na české poměry opravdu neobvyklé (plus ta práce s herci). Z herců exceluje Malý (ten se pro záporné role snad narodil) a velmi dobrý výkon podává i mladá Tereza Vítů, naopak Kryštof Hádek byl nějak mimo. Ještě bych pochválil hudbu Jana Stehlíka. Mám z toho pocity jak z Kellyho Apokalypsy (což je také dost nepochopený film). ()

Litsarch 

všechny recenze uživatele

Přišlo mi, že někdo chtěl divákům tímto snímkem říci hrozně moc, ale naprosto to pak neuměl podat. Nemohu říci že jsem nepochopil o co ve filmu šlo. Pochopil, ale už jsem nechápal proč to bylo podáno tak jak bylo. Pro mě i tak krátká stopáž byla díky podání filmu neskutečně dlouhá, plna strohých, až smutně hloupých, dialogů. Nijakých hereckých výkonů a hudby. Je pro mě smutné, že valná většina diváků si z projekce tohoto filmu zapamatuje jen 2 věci: Že to bylo natočeno nejmladším režisérem v Evropě a jaké má Tereza Vítů vnady. ()

Reklama

salalala 

všechny recenze uživatele

Možná, že autoři měli dobrou snahu něco sdělit, ale nepovedlo se to. I když distributor láká na drama o sexuálním obtěžování, pravda je někde úplně jinde. Tohle se řeší asi prvních dvacet minut a pak vše skončí bez jakéhokoli výsledku a řešení. Scénář bohužel absolutně nefunguje a zoufale nudí. Postavy postrádají motivaci a věci se tu dějí bez vysvětlení. Absolutně jsem nepochopil, co chtěl autor sdělit, což je zásadní problém. Proč postava Hádka miluje Vítů, ač ji viděla jedinkrát v životě? Jak je možné, že hlavní hrdinka kdysi dělala v "bordelu" a my se to dozvídáme oklikou a vůbec to sem nepasuje? A co se stalo s nevlastním otcem? Co má znamenat linie s "duchem"? A tak bych mohl pokračovat dál. Dramaturgie tu zkrátka nefunguje a nezakryje to ani talent Matěje Chlupáčka, který dovede scénu dobře postavit, nasnímat, sestříhat a dodat jakous takous atmosféru, jenže to prázdno tu je prostě dál. O samoúčelných a zbytečně násilných sexuálních scénách raději pomlčím. Jediné, co stojí za zmínku, jsou herci, kteří sice nemají co hrát (s výjimkou fantastického Malého, který slizouny umí), přesto ždímají z ničeho maximum. Ať už mluvíme o Tereze Vítů, Marianu Rodenovi nebo Kryštofu Hádkovi - všichni jsou velmi dobří a dělají, co to jde. Od slabého hodnocení to ale nezachrání ani oni. 30% ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Uchopení klasického tématu poměrně zajímavým a neotřelým způsobem tu tak trochu dojíždí na příliš zmatené vyprávění (nejednoznačnost výkladu nevadí, bordel v ději ano) a hlavně naprosto zoufalé dialogy. Matěj je výborný klipař a je to na filmu vidět, vyprávět obrazem a zvukem umí velice dobře, ale když postavy začnou i mluvit, tak mám chuť si ukousnout hlavu. Tedy s vyjímkou Ondřeje Malého který i blbě napsané dialogy dokáže podat s okouzlujícím charismatem cílevědomého pošahaného zmrda. Zkrátka scénář a špatně rozepsané postavy a jejich rozhovory, toť klasický problém českého filmu. 5/10 ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Asi jsem poslední dobou neviděl mysterióznější český film, aspoň na začátku. Jestli ale Rodenova profese byla ukázána jako aliby scénáristy k odůvodnění, že se doma uchovává status quo, bylo to zbytečné, a jiný důvod vysvětlen není. Ten skok z okna záchodků do Velvetu je ale těžko stravitelný, nevysvětlený a nesmyslný. Skvěle hraje Ondřej Malý, tragické jsou Vagnerová a Šopovská. Tereza Vítů to vzala dost odvážně (odhaleně), sympatie diváků by snadno získala, kdyby jen scénář nebyl víc divný než temný. Hudba místy výborná, chvílemi hrozná. Zvláštní film, i v kontextu vzniku a tvůrců. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Původně měla hlavní roli ztvárnit jiná mladá herečka. Tereza Vítů se však režisérovi líbila více a na poslední chvíli byla hlavní role přeobsazena. (Luzzi)
  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)
  • Film za dobu promítání v českých kinech navštívilo 5 440 diváků. (Hal_Moore)

Reklama

Reklama