Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V divácky úspěšné komedii Martina Friče z roku 1941 se rozvíjí nápad, později mnohokrát použitý: autor pokleslé detektivní literatury Karel Kryšpín je nečekaně konfrontován s vlastním výmyslem – v tomto případě se svým románovým hrdinou, lupičem – gentlemanem Fredem Flokem. Fred Flok se nečekaně objeví v Kryšpínově bytě a jeho zatím poklidný život dostane nečekané obrátky. Zaplete se do krádeže peněz a drahého šperku, bojuje s bandou zločinců a ochraňuje bezbrannou dívku. Zkrátka má možnost vyzkoušet si na vlastní kůži všechny ty nesmysly, jimiž týden, co týden krmí čtenáře laciných sešitových detektivek… Na snímku se scenáristicky podíleli Josef Gruss a Karel Steklý a objevily se v něm hvězdy své doby, a to především Ladislav Pešek, Otomar Korbelář, Jaroslav Marvan a Adina Mandlová. Zazněly v ní písničky "Sám já chodívám rád" a "Každý musí někdy něco mít" od Emana Fialy, které zpíval R. A. Dvorský a Lišáci. (Česká televize)

(více)

Recenze (73)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Co…co to bylo?!“ - „Toho si nevšímejte, to je Robert. Pronásleduje mě už ze Stockholmu, to už je tak jeho zvyk, aspoň 2 rány denně po mně musí vypálit. Víte, že by mi to chybělo, kdyby si po mně jednou nestřelil?“ No, parodie…film si ze „zesměšňovaného“ nestřílí tak (moc), jak by mohl a žánr (a já jako divák) žádal. Humor obstarává spíš situační komika a pár hlášek. Naštěstí je tu v tomhle ohledu na čem stavět. Stejně tak v případě herců. Ustrašený Pešek spolu se suverénním Korbelářem jsou sehraní a zábavní. Ovšem v případě jiných se tu minimem prostoru až trestuhodně plýtvá jejich komediálním talentem, mám na mysli hlavně Filipovského, Hrušínského a Fialu (ten se sice postaral o pěknou hudbu, ale jeho štěk o 1 scéně se snad ani nedá považovat za roli). Podobně rozpačitý jsem z podivně useknutého závěru (v případě romantické linky i „případu“ samotného). Končím na slabších 4*. „Vy máte revolver?“ - „Ano, mám revolver. Totiž…“ - „A to vy jen tak střílíte oknem na ulici?“ - „Občas.“ - „Aha. Kvůli uklidnění?“ - „Kvůli uklidnění.“ ()

dyfur 

všechny recenze uživatele

moja zaujímavosť: Otomar Korbelář vo svojej autobiografii uviedol, že filmovanie bolo plné improvizácii. Väčšinu z nich režisér Martin Frič akceptoval, jednu, ktorá bola podľa Otomara najlepšia, však zamietol. Jednalo sa o scénu, kde si mali podľa scenára Karel Kryšpín (Ladislav Pešek) a komisár Niklas (Otomar Korbelář) navzájom vymeniť pohľady, namiesto toho si vymenili pohľadnice, ktoré si vopred pripravili do náprsných tašiek. (dyfur) ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemně mě to překvapilo. Je to vtipné, nenudí to, dokonce i napínavý příběh to má, taky je to perfektně zahrané a natočené, takže já si nemám na co stěžovat. Líbila se mi celá ta přehnanost příběhu a Fred Flok byl takový můj oblíbený typ nadpřirozených (nad)lidí, kteří nikdy nedělají chyby, stejně jako hrdinové blaxploitation filmů. Jenže tohle se bere s humorem a o to je mi ten film mnohem víc sympatičtější. A líbila se mi i ta finální pointa. Celkově si nemám skoro na co stěžovat a proto nemohu jinak, než dát 5*. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na svou dobu velmi slušný nadprůměrný komediální snímek, který paroduje klišé tehdejších šestákových detektivek. Jeden z těch protektorátních filmů, které fungují i v současnosti a představují milou vzpomínku na soudobé herecké hvězdy. Obsazení je opravdu excelentní a scénář funkční a vtipný. Celkový dojem: 70 %. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Jestli si milá Novo myslíš, že když po všech těch průserech jednou spustíš film o tři minuty dřív, zakopu hned válečnou sekeru, tak to ani náhodou. Nevím, kdo to tam u vás řídí, ale podle všeho hodiny znáte jen z vyprávění. Ovšem, tentokrát mě nepotěšil ani můj oblíbenec Martin Frič. Jednak udělal z překrásného životního povolání ´dobrodruh´ špatnost a dvak mě nepobavil tak, jak jsem u něj navyknutý. Těžký to život režiséra... ()

Galerie (7)

Zajímavosti (11)

  • Novinára a redaktora Vladimíra Tůmu, autora námetu, nenechal filmový producent pracovať na scenári, ale najal si dvoch skúsených matadorov. (Raccoon.city)
  • Scéna s dialógom v prvej tretine filmu medzi spisovateľom Karlom Kryšpínom (Ladislav Pešek) a policajným inšpektorom Tichým (Jaroslav Marvan) bola napísaná tak dobre, že sa smial celý ateliér aj s režisérom Martinom Fričom. Ten musel dokonca odísť zo štúdia a scénu skúšal natočiť Láďa Terš, ale scéna bola neustále prerušovaná smiechom. Nakoniec sa scéna točila päť dní. (Raccoon.city)
  • Autor pôvodného filmového námetu Vladimír Tůma nebol s filmom veľmi spokojný. Podľa jeho námetu sa mal film odohrávať v Paríži a zápletka sa mala točiť okolo falošných dolárov a zlatého náramku. Scenáristi tak isto premenovali hlavné postavy deju. Zo spisovateľa Raula Bonela sa stal Charles Crispin (Ladislav Pešek) a z dobrodruha Léona Delugeho sa stal Fred Flok (Otomar Korbelář). (Raccoon.city)

Reklama

Reklama