Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (730)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jak skloubit pokus o generační výpověď a pouze ziskem motivované pokračování komerčně úspěšného filmu? No dost těžko, zvláště když vypovídá spíš jen o generaci Pasty, než o současné generaci Y. Záměr byl nejspíš natočit cosi jako celovečerní hrané Kmeny (asociace toho, že se na vzniku tak výrazně podílel Vladimír 518) věnované subkultuře graffiti, výsledkem je spíš ale křeč. Tomáš Vorel st. zůstává až příliš tendenční, klouže po povrchu, ani jednou nenabídne jakýkoliv hlubší ponor, zřejmě touží natočit jedno ze společensko-kritických děl, ale zabíjí to výrazným konformním přístupem (ostatně jako sám Pasta zabil graffiti svou institucionalizací), který mi vadil už u jeho předešlých děl (ten happyend byl jak vystřižený z úplně jiného filmu). Dost dráždí také ono přepálené karikování (policisté byli ještě navíc i špatně zahraní - Marhoul a paní policistka ve scéně na stanici etc.), které sráželo už i Gympl (přepáleně zkarikovaný učitelský sbor, chování zbohatlíků atd.). Je mi to vlastně líto, většina zúčastněných jsou lidé, kterých si vážím (sám Tomáš Vorel st., Vladimír 518, David Vávra a všichni ostatní kmenoví herci divadla Sklep, Petr Čtvrtníček, Zuzana Bydžovská, na půl doby i Kraus a Mádl ...), svým způsobem tu ale Vorel starší funguje jako Tomáš Magnusek, dá dohromady neuvěřitelnou partu dobrých herců a lidí a natočí s nimi neuvěřitelný shit. Co se týče formy, nejstrašnější jsou ty příšerné postsynchrony, které sráží výsledný dojem hodně dolů, stejně jako neherectví Tomáše Vorla mladšího a Filipa Vorla (jeho postava je vůbec vystižením tvůrčího zmaru scenáristických snah). Naopak dokonalá je hudba, Planeta Praha nejvíc...a to normálně tenhle žánr vůbec neposlouchám. Vejška je prostě úplně zbytečný projekt. Kdo chce vidět generační výpověď, ať si pustí třeba britské Misfits ()

Will_X 

všechny recenze uživatele

Celkový "kabátek" filmu mnohem lepší než Gympl a celkový dojem je takový, že Vejška je určitě o stupeň výše než Gympl. Celý film určitě táhne duo Kolmanů, Kraus a Mádl a jako bonus jsou zde skvělé hlášky. Navíc je vidět, že Mádl si svoji postavu nadmíru užívá. Hudba od Mika T a Vladimira 518 tomu dodá tu správnou atmosféru. Navíc je to český film a mé hodnocení k tomu také přihlíží. Vzhledem k tomu, že jsem po přečtení některých komentářů váhal, zda-li má vůbec cenu jít do kina, tak jsem spokojen. "Tak sem č*rák no!" Za mě krásných 75% ()

Reklama

SeBig 

všechny recenze uživatele

Ze začátku jsem myslel, že tomu na férovku napařím odpad, protože mě nehorázně sralo jak někteří herci přehrávají. Dle mého názoru, Tomáš Vorel ml. neumí vůbec hrát a Eva Josefíková se do své role vůbec neuměla vžít. Příběh mi vlastně skoro nic nedal, půl hodiny jsem čekal, kdy se z toho něco vyvrbí a to nemluvim o tom jak dlouho jsem čekal, než to bude ke shlédnutí. Jezdící kamera mě lezla na nervy a hudba taky nic moc, snad jen ten V518 stál za to. Nakonec mě to ale celkem do děje vtáhlo a našel jsem nakonec nějaká pozitiva. Hlavně Jiří Mádl bez kterého bych ten film snad ani neměl sílu dokoukat. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Jsem docela spokojený. Nebylo to sice lepší než Gympl, ale to jsem ani nečekal. Určitě je to slušné pokračování. Bavil jsem se u toho podobně, ale už to prostě nebylo ono. I když hlášek tam bylo spoustu. Ale třeba ten výhul mi tam přišel už takový moc na sílu. Celkově tam některé události byly dost nereálné. Gympl se držel víc při zemi. Ale teď k ději. Hlavní hrdinové trochu vyrostli a potýkají se s novou školou a novými problémy. Kromě teda sprejování, to zůstává stejné i když je ho tam míň. Každý je řeší po svém. Z Jirky Mádla je pěkný hajzl a kromě neustálého ždímaní fotra (Jana Krause), taky odrbává školu, jak může. A ještě neustále střídá holky. Školu má taky dobře zařízenou. To Tomáš Vorel se zase snaží dostat na uměleckou školu a přítelkyni má jen jednu. Vorlova matka (Zuzana Bydžovská) zase neuvěřitelně chlastá a je z ní pěkná troska. I když je tam Kraus jenom chvíli je opět vynikající. Docela hýbe s dějem. Kvůli němu taky začnou problémy. Nejvíc se mi líbil záchvat vzteku od Chýlkové. Ale každopádně se ti dva během natáčení museli hodně naběhat. Tak jako nemám rád hip hop, tak se mi ten soundtrack docela líbil. Ta hudba tam fakt sedne. No každopádně jsem si v tom kině mezi puberťákama připadal trochu starý... "Jsem jaderný fyzik." :D ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Tomáš Vorel je pro mě příklad velice zajímavého režiséra, který je originální, věrný sobě a s časem vyzrává. Herecky vyzrál i jeho syn, povedlo se výraznější herecké obsazení než u Gymplu. Vejška je alesoň pro mě divácky vděčná a svěží, vypráví dnešní práběh bez přikrášlení a přehnané stylizace, není optimistický se šťastným koncem, ale ani drastický nebo neuvěřitelný. Nevím, jestli si to pan režisér přečte, ale i tak mu děkuji za jeho tvoření. Přeju mu, aby se nenechal ničím znechutit a točil dál. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • Tomáš Vorel starší spolupracoval na filme aj s ľuďmi z reálnej graffiti scény. Na scenári sa napríklad podieľal najznámejší český streetartista Pasta Oner, ktorý taktiež dabloval Tomáša Vorla mladšieho (Petr Kocourek) v scénach, kde hlavní hrdinovia sprejujú. Ako poradca spolupracoval už na Gympli. Svojho dabléra dostal aj Jiří Mádl (Michal Kolman). (Sufferer)
  • Eva Josefíková byla nucena během natáčení jedné ze scén kreslit levou rukou, přestože je pravačka, aby kamera mohla přes rameno točit, co nakreslila. (morgos)

Reklama

Reklama