Režie:
Juraj LehotskýKamera:
Noro HudecHudba:
Martin BurlasHrají:
Michaela Bendulová, Robert Roth, Venuša Kalejová, Lenka Habrunová, Kika Potočná, Žaneta Polhošová, Sandra Radičová, Dominika Kmeťová, Katka Feldeková (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Příběh patnáctileté dívky, která se dostane do nápravného zařízení, touží milovat, ale není jí to dovoleno. Navzdory všem zákazům se však rozhodne žít svůj život naplno... Patnáctiletá Ela se po řadě konfliktů s matkou dostává do nápravného zařízení. Dívky, které tam žijí, mají za sebou často trudnější zkušenosti než řada dospělých. Drogy, prostituce, útěky z domova, záškoláctví… Před příchodem do polepšovny měla Ela vztah s třicetiletým Robym, do něhož je stále hluboce zamilovaná. Představuje si s ním společnou budoucnost, pro jejíž naplnění je odhodlána udělat téměř cokoli… Režiséra Juraje Lehotského inspiroval k natočení sociálně laděného snímku osud konkrétní dívky, kterou potkal. Jak říká, cílem bylo „vidět její život takový, jaký je. Žít její život s jejím malým tajemstvím, v plné jednoduchosti a obyčejnosti…“ A doplňuje: „Chtěl jsem být blízko u ní.“ Na pravdivosti snímku dodává zejména zcela přirozený projev Michaely Bendulové, představitelky Ely, kterou režisér objevil po téměř dvouletém hledání v jednom nápravném zařízení. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (45)
Samotný základ a tematika filmu veľmi dobré. Sociálne drámy si pozriem naozaj veľmi, a toto vyzeralo spočiatku naozaj veľmi lákavo. Atmosféra bola ešte viac umocnená prirodzeným prejavom dospievajúcej mládeže, slangom a vulgarizmami, čo mi však v tomto prípade absolútne neprekážalo - práveže to pridalo na vierohodnosti filmu. Bohužiaľ, najväčšou slabinou tohto filmu je obsah. Dráma jednoducho napriek veľkému potenciálu nerozkvitla tým správnym smerom. Michaela Bendulová bola výborná, a mňa osobne takáto téma filmu veľmi bavila - ale aj tak si myslím, že to malo na viac... ()
Fish Tank na slovenský způsob a s kratší stopáží, ale kvalitativně klidně srovnatelný s nedávným britským snímkem Andrey Arnold. Lehotský patří k nadějným jménům slovenského filmu, své dokumentaristické kořeny umně přetavuje do zdařilého hraného debutu. Vyvaroval se nebezpečných klišé typických pro sociální dramata - citového vydírání i kýčovitého dojímání se nad osudy postav ve filmu. Pokud se Lehotský bude dále zlepšovat, má určitě šanci prorazit i na světové scéně a bojovat o místo na výsluní třeba i s hvězdami současného realistického uměleckého filmu, bratry Dardennovými. Čas ukáže, jestli jsem nepřestřelil:) ()
Výpovednou hodnotou za českou Cestou ven, Andělom EXIT, alebo ukrajinským Kmeňom moc nezaostávame, ale remeslo kríva, hodne, že ich nikdy nedobehne. Nerád to hovorím, že ešte aj českí rómski neherci, sú lepší jak naši. Navyše medzi scénou havárie a tým zvyškom, mi chýba aspoň 20 minút filmu. Inak pozerateľné ()
Podľa plagátu som čakal film z decáku, kde sa mladá babenka učí plávať a nakoniec sa stane zázrak a ona sa to naučí. No je to trochu inak, dievča sa učí plávať životom a akosi ju to nemá kto učiť. Potom to tak aj vyzerá a máme tu tak možno najdrsnejšiu slovenskú sociálnu drámu. Je pomerne krátka a trochu sa to odzrkadlí v závere, keď by sme mali byť z videného asi viac katarzne mimo. Každopádne po niekoľkých výsostne negatívnych ohlasoch ma film nesklamal. Je to samozrejme znova viac niečo do telky, ako na preplnené festivaly, kde publikum tú katarziu očakáva, aby mohlo ovplyvniť, kto získa všakovaké ceny, ktoré sa potom ocitnú pri distribúcii na plagáte. Zázrak by v tomto neuspel. ()
Moc se mně film líbil, především proto, že se mnou nějak nemanipuloval. Odtažitost byla dána v podstatě kapitolovým způsobem vyprávění ve kterém se nesoutředí na děj, ale na hlavní hrdinku, kterou Michaela Bendulová trefila mimořádně přesně. Slovenská silná deprese, která trošku přibrzdí to všeobecné veselí, které v dnešní době zažívá cena planeta. ()
Galerie (6)
Photo © Aerofilms
Zajímavosti (12)
- Renáta Berkyová, jedna z komparzistiek, strávila reedukačnom centre dva roky. O filme povedala: „V polepšovni sú hlavne dievčatá, ktoré si nerozumeli s rodičmi, tak ako Ela. Preto sa mi film zdá byť veľmi pravdivý.“ (Arsenal83)
- Tvorcovia filmu časť príbehu natáčali v Reedukačnom centre v Spišskom Hrhove, ktoré sídli v neobarokovom kaštieli. Miestne chovankyne sa vo filme blysli aj ako komparzistky. (Arsenal83)
- Kameraman Norbert Hudec bol chválený za svoju prácu a dokonca prirovnaný k slávnym bratom Dardennovcom (Jean-Pierre a Luc). On však ich diela skoro nepoznal: ''Prirovnávanie kamery v Zázraku k filmom bratov Dardennovcov je pre mňa veľkou poctou, ale musím sa priznať, že mimo jednej scény som, žiaľ, ich filmy doteraz nevidel. Vizuál nášho filmu sa odvíja priamo od témy a súvisí so snahou sprostredkovať divákovi realistický pohľad na príbeh hlavnej postavy a vtiahnuť ho priamo do deja. Som zvedavý, aká bude reakcia divákov na inom kontinente a či sa prejavia možné rozdiely v pohľade na svet.'' (Arsenal83)
Reklama