Režie:
Jiří MenzelKamera:
Jaromír ŠofrHrají:
Jan Hartl, Libuše Šafránková, Martin Huba, Ivana Chýlková, Jiřina Jirásková, Lucie Juránková, Anna Klamo, Jan Mikušek, Emílie Řezáčová, Jan Jiráň (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Místní svůdce a operní režisér Vítek začíná zkoušet Mozartova Dona Giovanniho. Aby měl úspěch, pozve pro chystané představení z Ameriky slavného operního pěvce Jakuba, který v tomto divadle kdysi začínal. Teď je z něj starší muž se spoustou zdravotních problémů, ale ženy se mu nepřestaly líbit. Jakub začne se souborem zkoušet a zdá se, že představení bude mít velký úspěch. V té době Vítkovi kdosi ukradne auto a to použije při bankovní loupeži. Tu překazí učitelka zpěvu Markéta. Vítek zjistí, že je bývalou láskou Jakuba a že s ním má dceru. Postará se o to, aby se znovu setkali? (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (349)
Nesnášíte-li operu, není to film pro vás. 1) Úsměvný pohled do života operního režiséra je nejzábavnější při scénách z nastudování opery. Osobní dějová linka je slabší._____ 2) 75letý scénárista a režisér Jiří Menzel si udržel své typické atributy - hravost, nadhled a lehce posměšný moudrý pohled na život._____ 3) Bohužel si chvílemi neuhlídal profesionální úroveň, což mu dávají sežrat přechytračelí teenageři a jim podobní komentátoři zde na ČSFD._____ 4) Výstižný koment: Historik****, Kosmik****. ()
Spíše než prostopášná komedie, jak se píše v úvodních titulcích, jsou Donšajni lascivní, chlípní, oplzlí... Ale zase ne tolik, aby byli zajímaví alespoň tím. Už to zkrátka není, co to bývalo, pane Menzele. Tenhle film se bude možná líbit vilným starším pánům, kteří budou rádi za každé odhalené ňadro či za jakýkoliv jiný náznak lechtivosti, ale nenapadá mě, komu by se měl líbit kromě nich. A přitom Jan Hartl není vůbec špatný (jak by ostatně také mohl) a prostředí opery je řekl bych dost atraktivní na to, aby se pro ně vymyslel smysluplný a vtipný příběh. Skoro se mi chce škodolibě zalitovat, že film neletěl na Oscary - rád bych totiž pak viděl Jiřího Menzela dštít síru pro změnu na závistivé americké kritiky. ()
Pokud se někdo rád záměrně mučí, tak pak tento snímek můžu jen a jen doporučit. Pokud od toho ovšem někdo čeká další z dobrých filmů od Menzela, tak honem ruce pryč. Poslouchat hodinu a půl nějaké árie ženských padajících do postelí (ne sorry, to je jen asi půl minuty, ale těch árií je tam jinak plná pr.. teda spousta) ... hmm ne díky. No a tu postavu, co tu hraje Šafránková? Ach jo... proč na stará kolena propadá takovým sračkoidním rolím, ale vlastně jen kvůli ní jsem to dokoukala do konce. ()
Je možno něco nerozbaleného hodit rovnou do odpadu? Kolik je na čsfd recenzí a poznámek, snad stovky tisíc. Žádná však na film, který recenzent neviděl. Donšajny (přestože mě literárně zpracované postavy Dona Juana nesmírně zajímají - od Zorilly až po Hankeho) Menzlovy Donšajny jsem neviděl, nechci vidět a nikdy je neuvidím. To si myslím také patří mezi práva filmového diváka.... Ve své (v pořadí druhé) recenzi si stěžuje Enšpígl, že Menzl neplatí v hospodě útratu. Kéž by šlo jen o útratu v hospodě, ale kdo za něj zaplatil peníze vložené do jeho "projektů" v posledních deseti letech. Mezi jeho úspěchy patří bezpochyb Ostře sledované vlaky a Rozmarné léto. Ty vznikly v letech 1966 a 67, v době kdy se všechno dařilo a šlo téměř samo od sebe. Vzhledem k jeho posledním filmům je však třeba se zeptat, jaký měl na nich - jeho režisér - podíl. Že režíroval Neckáře, to je asi jasné. ale jak režíroval Hrušínského a Brodského? Proč se mu režie stále více vymykala z rukou? Nakonec buďme rádi, že se Hrabal nedožil svého "anglického krále" na plátně. ()
To mělo být co? Pokus o Kameňák s Micimutrem v opeře? Pokud byl snímek zacílen na filmové a operní fanoušky, tak musel naštvat obě skupiny, nemluvě o té třetí, kam se směle řadím i já, kteří mají rádi oboje. Děj nula, herecké výkony ujdou, sem tam pěkný záběr. Nevím ani, proč nedávám rovnou odpad, nejspíš proto, že mám rád Hartla a Hubu. A propos, tuhle příšernost jsme poslali na Oscary? Pokud to náhodou nějaký porotce viděl, tak má u něj Česká republika utrum na dalších dvacet let. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (18)
- Jiří Menzel málem nestihl premiéru filmu v Praze, protože mu v Amsterdamu uletělo letadlo. Nakonec se mu ale podařilo do Prahy dorazit včas. (nopud)
- Jedná se o poslední filmovou roli Jiřiny Jiráskové, která zemřela 7. 1. 2013, devět měsíců před premiérou filmu. (fiLLthe3DD)
Reklama