Kamera:
Raymond Pierre LemoigneHudba:
Michel MagneHrají:
Jean Marais, Louis de Funès, Mylène Demongeot, Jacques Dynam, Robert Dalban, Albert Dagnant, Christian Toma, Michel Duplaix, Olivier de Funès, Florence Blot (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Pronásledování rafinovaného Fantomase přivádí tentokrát komisaře Juvea, novináře Fandora a jeho snoubenku Helenu do Říma, kam je svolán významný vědecký kongres. Hvězdou tohoto kongresu má být profesor Lefebvre, vědec zabývající se výzkumem v oboru hypnózy. Jeho objevy jsou tak převratné, že se dá předpokládat, že Fantomas bude mít o stařičkého vědce zájem a postará se o jeho zmizení. K únosu skutečně dojde, ačkoli určit toho pravého profesora mezi třemi navlas stejnými je pro komisaře Juvea úkol nelehký. (Intersonic)
(více)Videa (1)
Recenze (303)
Vynikajúce pokračovanie kvalitného prvého dielu. Komediálnych aspektov pribudlo, pretože sa do popredia dostáva postava komisára Juvea a to je pre tento film len dobre. Hudba ostáva kvalitná, herecké výkony výborné, dabing jedna báseň. Vo filme je množstvo neskutočne vtipných scén, pri ktorých sa vždy poriadne nasmejem. Potešiteľné je aj to, ža postava krásnej Heleny, ktorú hrá Mylène Demongeot dostáva v tomto príbehu viac priestoru. Medzi vrcholné scény zaraďujem bláznivú cestu vlakom, komisár Juve v blázinci, prenasledovanie lietajúceho auta a skok bez padáku, všetky geniálne masky a prevleky a samozrejme neskutočné zbrane, ktoré používa Louis de Funés. Tá finta s troma rukami nemá chybu, strielajúca drevená noha, strielajúce cigary, to všetko dodáva filmu štavu. Vo filme sa objavil aj syn Louisa deFunésa, ktorý hrá postavu malého chlapca Michou. Všetkým odporúčam aj tetí diel, Fantomas kontra Scotland Yard. ()
Po ročním odmlčení se Fantomas vrací, a unáší profesora fyziky Marcharda. Novinář Fandor (Jean Marais) má podezření, že Fantomas chce vyvinout nějakou zbraň, a že se pokusí unést také profesora Lefebvra z vědeckého kongresu v Římě. Rozhodne se na sebe vzít podobu stařičkého profesora, a tím Fantomas oklamat a dostat jej tam, kam patří. Naštěstí (pro Fantomase) je zde ještě potrhlý komisař Juve (Louis de Funes), který má úžasnou vlastnost pokazit veškeré Fandorovy plány ... Tento díl se mi líbil možná o chloupeček více než ten první - a je to hlavně díky tomu, že daleko větší prostor získává Louis de Funes. To co předvádí ve scéně beze slov na Římském nádraží, příp. při vysvětlování situace se třemi profesory Lefebvry v italském blázinci jsou naprosto úžasné. Stejně tak paní čekající na WC ve vlaku (které využívá LdF ke svým převlekům, příp. Fantomasovi pohůnci) ve mne vždycky vyvolá záchvaty smíchu. Víc takových filmů, víc, víc... ()
Fantomasovi zůstala výtečně neosobní maska, nezapomenutelné hudební téma a schopnost mít jakoukoliv tvář. Juve si urval svůj prostor před objektivem a předvádí obvyklé výstupy plné rozmáchlých gest, divokých pohybů, pitvorné mimiky a zmatených slov, jež z něj padají kulometnou frekvencí. Ani obvyklá posedlost Funèsových postav Řádem čestné legie nechybí. Oblíbené záměny a převleky doplňují bondovské serepetičky, jejichž užití, byť účinné, narozdíl od 007 míří spíše na bránici. Výstupy s umělou rukou jsou brilantní. Škoda, že to neplatí o neumělé ruce scénáristově, která umístila do dění nepotřebnou manekýnu, stejně užitečné manekýně a k tomu poněkud umělými kroky dostává postavy do potřebných situací, tj. pohazuje jimi jak figurkami. ()
Musíme změnit svoje metody! Dvojka, která překonává už tak skvělý původní film, ve všech ohledech (u mě vítězí sekvence s třetí rukou na kongresu či závěr ve Fantomasově doupěti). Nespočet geniálních akčních scén a vtipných hlášek, kterým samozřejmě vévodí nedostižný... komisař Juve! P.S. V jedničce unikne Fantomas jen o fous ve své miniponorce, tentokrát v závěru představí svůj legendární létající Citroën. ()
Funes vytvořil opravdu vtipný herecký typ, ale měl většinou smůlu na filmy, v nichž hrál. Z velkého množství věcí, co natočil, je hodně blbostí, ale občas se najde nějaký režisér, který se nenechá Funesem převálcovat, ale který ho dokáže využít. Z té lepší části je i tato geniální trilogie. Konečně má Funes rovnocenné protihráče a jeho postava má svoji funkci (tj. smích není vyvoláván jen tím, že by pobíhal před kamerou a zlostně cosi pokřikoval). Tento díl se mi navíc z celé trilogie líbí nejvíce. Hlavně kvůli kouzelné scéně ve vlaku. ()
Galerie (43)
Photo © Société Nouvelle des Établissements Gaumont
Zajímavosti (38)
- Komisař Juve (Louis de Funès) používá doutník-zbraň, o dva roky později použije James Bond (Sean Connery) cigaretu-zbraň ve filmu Žiješ jen dvakrát (1967). (Jan.Kanak)
- Komisař Juve (Louis de Funès) si v letadle nenavlékne padák, nýbrž jenom jakýsi pytel, na což jej Fandor (Jean Marais) upozorní. Juve přesto z letadla vypadne bez padáku, ovšem při záběrech na jeho postavu letící vzduchem je evidentní, že padák má. (Robbi)
- Při sledování televizního přenosu komisaře Juvea (Louis de Funès), při kterém je i s redaktorem svázán a vystřídán Fantomasem (Jean Marais), je televizor evidentně černobílý. Fantomasovo vysílání však tento televizor ukazuje barevně (maska, růžové okolí očí atd.) (rmarx)
Reklama