Režie:
Richard ShepardScénář:
Richard ShepardKamera:
Giles NuttgensHudba:
Rolfe KentHrají:
Jude Law, Richard E. Grant, Demián Bichir, Emilia Clarke, Kerry Condon, Nathan Stewart-Jarrett, Madalina Diana Ghenea, Jumayn Hunter, Deborah Rosan (více)Obsahy(2)
Charismatický Jude Law jako Dom Hemingway – nenapravitelný, ale vždycky vtipný, většinou hříšný a často nebezpečný kasař a zloděj. Doma zrovna pustili po 12 letech z vězení a on se rozhodl přihlásit o odměnu za to, že držel celou dobu jazyk za zuby. Společně s parťákem Dickiem se proto vydává za šéfem Fontainem, kterého Dom svým mlčením uchránil od jistého trestu. Kromě jiného se Dom snaží navázat vztah se svou dcerou, starý dobře známý život ho ale brzy vtáhne zpátky mezi kriminálníky. Díky svému opilému a věčně sjetému egu Domovi nevyjde nic, i kdyby jeho úmysly byly čisté jak padlý sníh. (HBO Europe)
(více)Videa (10)
Recenze (232)
Celé to na mě působilo, jako by nějaká vedlejší postava z libovolného britcomu (nejlíp Super Hans z Peep Show, ten je Domovi asi nejblíž) dostala vlastní film. Takže výsledek není špatný a občas se pobavíte, ale po čase vám dojde, že když to celé stojí na specifických vtipech jedné dost specifické postavy, která je legendární hlavně tím že se občas objeví a udělá pak něco šíleného, tak se ten styl humoru časem už vyčerpá, pak už nebaví a někdy je spíš trapný. Na tom to celé stojí a padá. Tady bych klidně mohl skončit, jelikož to tak nějak vystihuje úplně všechno, ale ještě musím ocenit, že je to zručně a poutavě natočené a že drtivá většina herců (a Jude Law obzvlášť) tu je ve svých postavách tak moc charismatických, že jim nemáte problém cokoli věřit už od první chvíle co promluvím. To se vidí, mám pocit, snad jen u Britů, kteří mají herce a herečky opravdu dost výrazné, ať už hrají jakoukoli roli. Jo, a možná jsem i čekal výraznější konec, ale takhle to aspoň nebylo moc sentimentální a bez snahy napravit se razantně a za každou cenu, jelikož takový přístup by se k postavě Dona vůbec nehodil a působilo by to docela divně. Silné 3* ()
Film, na který jsem se hodně těšila a čekala jsem od něj něco podobného jako od Sviňáka. Úvodní scéna je naprosto famózní a vyvolá ve vás dojem, že by se film mohl nést v podobném duchu pořád. Ale moje očekávání se bohužel úplně nevyplnila. Příběh pak sklouzne do polohy jakéhosi dramatu, příběh ukazuje Doma nejen jako sprostýho hajzla, ale i jako citlivého člověka, který touží po odpuštění a lásce své dcery a to prostě dohromady nějak nejde a nesedí to. Jude Law ale i tak září a evidentně si to hodně užil. ()
Film o životním obratu jednoho gangstera pracuje s docela předvídatelnou strukturou - gangster se mstí, gangster dělá kraviny, gangster dělá ještě větší kraviny, gangster klesá na dno, dochází k malému prozření, najednou ale nic nevypadá tak, jak se zdálo, tak gangster dělá další kraviny, ale už to nefunguje, naopak ho cesty vedou k většímu prozření a téměř velkolepému happyendu. Ve výsledku se vlastně nic zase tak moc nezměnilo, jenom se v jednom gangsterovi probudil otcovský cit, ale přesto nadále zůstává v srdci gangsterem. Jude Law se obratně pere se svou pověstí herce povrchních kvalit, nechutně nagelovanou lysinou a fotříkovským vzezřením dokazuje, že zvládá i role jiného charakteru, než doposud. Vzpomněla jsem si přitom na přerod Jamese McAvoye pro loňský Filth (tam je to ale trošku jiná kapitola). Na scéně si užijete mimo to Londýna a jeho přirozených kvalit a samozřejmě slušné dávky okouzlujícího britského akcentu. PS: Nenechte se odradit úvodní scénou, která je podle mě velmi zábavná, pokud film nepustíte v rámci zábavného večera rodině. Trochu podivný zážitek. ()
Vlastně vůbec nevím, o čem to celé bylo. Drama, komedie, krimi? Podle rozdělení ano, v reálu však dost nepovedené. Jude se nám sice malinko osvalil, zhrubl, ukáže ve filmu skoro všechno, což mi však na nějaké vyšší hodnocení zdaleka nestašilo. Celý film střídá některé dobré okamžiky, s hodně podprůměrnými, což se musí projevit i na mém hodnocení. Zlatej Sviňák. ()
Perfektný anglický film s ich typickým humorom, ale aj dramatickým napätím. Pred Jud Lawom klobúk dole ako to zahral a tak tiež pred scenárom ktorý dostal, pretože postava Doma Hemingveja dostala dar slova. Perfektne vedel prirovnávať "básniť " o tom čo by sa dalo povedať jednou vetou (úvodný predslov o svojom vtákovi, či pekný kompliment nenásytnej zlatokopke). To zvýraznilo jeho bezohľadné, egoistické správanie o niečo viac ako je bežné pri takýchto postavách. Záver ma trochu sklamal, čakal som, že od tej zlatokopky získa prachy naspať, tak som sa nakoniec priklonil 80%. Najlepšia hláška filmu : ksicht ako potrat, na mizine ako teenger a chčiju vedle afriki bambatani. ()
Galerie (104)
Photo © Lionsgate
Reklama