Reklama

Reklama

Batman

  • USA The Batman (více)
Trailer 1

Dva roky slídění po ulicích jako Batman, který nahání strach zločincům, zavedly Bruce Waynea hluboko do stínů Gotham City. Mezi zkorumpovanou sítí městských úředníků a vysoce postavených osobností má osamělý mstitel jen několik důvěryhodných spojenců - Alfreda Pennywortha a poručíka Jamese Gordona - a mezi svými spoluobčany se stal jediným ztělesněním pomsty. Když se vrah sérií sadistických machinací zaměří na gothamskou smetánku, stopa záhadných indicií pošle Největšího detektiva světa na vyšetřování do podsvětí, kde se setká s postavami jako Oswald Cobblepot, Edward Nashton, Carmine Falcone a Selina Kyleová. Jakmile důkazy začnou vést blíže k domovu a začne být jasný rozsah pachatelových plánů, musí Batman navázat nové vztahy a odhalit pachatele, aby se stal symbolem naděje Gotham City. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (1 261)

POMO 

všechny recenze uživatele

Skvělý způsob, jak jít novou cestou a nezklamat diváky, zhýčkané Nolanem. Matt Reeves je borec, že ve třech hodinách na tak jednoduchém dějovém schématu rozehrál natolik vtahující, každou scénou opojnou podívanou. Úmyslná pomalost mnoha scén s jejich vytříbenou inscenací důkladněji stylizuje postavy a staví temnou atmosféru bezvýchodnosti špinavého, zkorumpovaného prostředí. Giacchino je k nepoznání a obzvláště v napínavých scénách překračuje stín vlastní kreativity, herci jsou výborně vybraní i režijně vedení (Farrell opět nejvýraznější) a nechybí ani skvělé entré pro nový Batmobil. Co filmu ubírá na potenciálu je nízká věková přístupnost - jeho natolik temná duše v kombinaci s dějovým konceptem pátrání po psychopatickém vrahovi, silně inspirovaným Fincherovou Sedmičkou, potřebovala i krapet grafického násilí. Zde Batman v největší zuřivosti z celého filmu mlátí pěstmi do tváře záporáka a ten nemá ani krev na nosu. A podobných nesmyslů, někdy i ryze logických, které jsou v hrubém kontrastu s naopak fantasticky vypiplanými filmařskými detaily, film obsahuje více. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Nebýt tady muž v kostýmu Batmana, se spoustou svých nádherných hraček, jeden by ani neřekl, že se jedná o komiksový film. Tak realistický nový snímek o netopýřím muži je. Temný, místy až hororový thriller, ne nepodobný žánrovým předchůdcům, jako Saw, Zodiac či Sedm. Pomalé tempo, delší (ovšem nenudící) stopáž, prvotřídní Riddlerův plán a skutečně špinavá atmosféra. Plus několik brutalit. Silný zážitek a za mě určitě plný počet hvězdiček, protože víc snad ani od filmu čekat nelze. Nolan má v Reevesovi silnou konkurenci a Pattinson, jako představitel hlavní role, okupuje minimálně medailové pozice, dosud ztvárněných ochránců Gothamu. Batman s dikcí, pohyby, pohledy i slovníkem Clinta Eastwooda. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Když by to měl shrnout do jedný věty - plakátovky, tak se jedná o mimořádně povedenou blockbusterovou kriminálku s temným komiksovýmn hrdinou. Pokud byl Robert Pattinson na plátně za Bruce Wayna hrál ho jako ponuře osamocenou postavu a určitě tak stvořil nejdepresivnějšího Bruce Wayna co kdy rajtoval na plátně. Ono tohle pojetí skvěle zapadalo do celého konceptu filmu, který působil hodně temně a opravdu byl víc např. Fincherovým kriminálkám než akčním nářezům. Tím, ale rozhodně nechci říct, že film zklamal, naopak je to profi dílečko na který se skvělé kouká, který umí udržet pozornost po celou dobu navzdory délce stopáže. Kamera je vysloveně pochoutková.  Greig Fraser mě opět dokázal. že je mistr objektivu, mistr záběru, mistr kompozice a dokáže zprostředkovat atmosféru příběhu. Pokud jde o herecký výkony ostatních, nikdo tam nějak nevyčnívá, ale ani nic nekazí což mě vyhovovalo, protože prim hraje story. Trošku zbytečný bylo malinký romantický pomrkávání, ale nic hroznýho. Jedná se o kvalitní biják, který chce velký plátno ideál Imax a umí dopřát téměř tři hodiny kvalitní zábavy. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Mému náctileté já, poslouchající Nirvanu (ok, víc NIN) a čtoucí Nietzscheho, by se THE BATMAN zamlouval o poznání víc. Mé dospělé já by kdykoliv před tímto neonoirem, který je subtilní stejně, jako je v titulcích vyveden jeho název (přes celé plátno), dalo přednost kterémukoliv z dost zjevných inspiračních zdrojů. Fincherovy, Polanského anebo Scottovy filmy mají něco, co ten Reevesův postrádá: znepokojují svou nejednoznačností. Nesměřují od tmy ke světlu s postavou žijící ve stínu (práci s nasvícením odvisle od tématu a vývoje protagonisty ale cením, wtz), nemají potřebu svou symboliku (světlo-tma-stín, modrá a červená barva odvislá od policejních světel) explicitně osvětlovat. A komplexní problematiku zkorumpovanosti a provázanosti jednotlivých institucí (policie, soudy, politika, média) nemají potřebu simplifikovat, protože nejsou omezeny mantinely komiksového originu a norem velkorozpočtové podívané. Zatímco Nolanovi zmiňované normy sloužily jako záminka k experimentování s výstavbou a montáží a Burtonovi k zabydlení vrstevnatého světa příběhu, obývaného jimi favorizovanými vyvrheli, Reeves po Opicích zase blafuje hloubku a brakuje lepší snímky a konvence. Ve velmi dobrém až výborném neonoiru, který po dvou hodinách z necelých tří definitivně přepne do šestákového melodramatu a komiksového sešitku, musí být paralelismy v životních osudech postav i v řešení předkamerového prostoru (Batman X Catwoman X Riddler), musí se v díle kladoucím důraz na prvky motivované s ohledem na skutečnost a prvky strhávající pozornost na sebe a médium objevovat nejomšelejší žánrové věci z omšelých (předvídatelná rodinná tajemství, záchrany na poslední chvíli atd.). Oceňuji koncept, oceňuji jeho uchopení (více styl než neobratné vyprávění s proměnlivým počtem ústředních postav: delší záběry, nízká hloubka ostrosti, spoléhání se na zdroje světla z předkamerového prostoru, provázání skrz výbornou hudbu chytře pracující s vývojem leitmotivů jednotlivých postav, vnitrozáběrová montáž mnohdy prostřednictvím nějakého prostředku oddělující postavy žijící ve vlastním omezeném mentálním vesmíru, neostrost odpovídající míře neinformovanosti jednotlivých aktérů atd.). Neoceňuji Reevesovu potřebu - spolu s Amadeem řečeno - srát mramor. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

The Batman je veľkým návratom ikonického hrdinu. V tejto podobe ho nepoznáme a tvorcovia sa rozhodne vybrali správnou cestou. Menšie kotrmelce v scenári a prepálenú dĺžku nie je problém akceptovať. Do kín totiž prichádza špičkový blockbuster strkajúci do vrecka 90% komiksovej konkurencie. Je dospelejší, intenzívnejší a kreatívnejší než čokoľvek od Marvelu. Aj keď menej ambícií by možno neškodilo. 9/10 ()

Galerie (83)

Zajímavosti (55)

  • Při automobilové honičce Batman (Robert Pattinson) nabourá do vozu Oswalda Cobblepota, jehož vozidlo jde několikrát přes střechu, a poté je možné spatřit, že ve vozidle nedošlo k aktivaci airbagů, a to i přesto, o jak vážnou nehodu šlo. (Rascal_)
  • V úlohe Catwoman sa mala pôvodne predstaviť herečka, resp. speváčka Lady Gaga. (MikaelSVK)

Související novinky

HBO plánuje další dračí spinoff o Aegonovi

HBO plánuje další dračí spinoff o Aegonovi

13.02.2024

Spinoffů, prequelů či přímých pokračování jsme se měli ze Západozemí dočkat už několik. V současnosti je jisté, že se letos v srpnu dočkáme druhé série Rodu draka. Dále pak s určitostí vzniká série A… (více)

Hollywood hodlá prioritizovat jistoty

Hollywood hodlá prioritizovat jistoty

28.09.2023

Stávka scenáristů oficiálně skončila, v následujících dnech a týdnech se musí ještě vyřešit stávka herců, pomalu ale jistě to už vypadá, že se Hollywood ještě před koncem roku vrátí naplno do práce.… (více)

Jak se Ahsoka vyhnula problémům s Volume?

Jak se Ahsoka vyhnula problémům s Volume?

27.08.2023

Jedním z důvodů, proč se vůbec povedl vznik seriálu Mandalorian, byl tehdejší technologický průlom zvaný StageCraft, jenž byl od té doby použit v řadě dalších filmových i seriálových produkcích. V… (více)

Reklama

Reklama