poster

Odpad město smrt

Drama

Česko, 2012, 70 min

Komentáře uživatelů k filmu (32)

  • Houdini

    Český Lev 1 : Herečka HR - Gabriela Míčová + 9 niminací: Nejlepší film, Režie, Kamera, Herec HR - Martin Pechlát, Herec VR - Martin Finger, Scénář, Střih, Hudba, Výprava(10.3.2013)

  • Marigold
    ***

    Odpad město nuda smrt. Libreto je hodně fajn, herce mám rád. Chybí mi minimalismus scény Komedie a větší zapojení opulentní scény Filmu. Pár nápaditých momentů, vybroušená kamera, manýrismus. Ale hlavně slova, slova, slova - pěkná, sprostá, skličující, zcizená. Film k nim dodává lesklé málo, Fassbinder plave ve světlech a v proměnlivé civilnosti / stylizaci jistých hlasů. Divné divadlo nakonec vítězí nad záměrem najít ve hře, která byla filmovým scénářem, vzrušující filmový rozměr. Prostě dobrá inscenace přesazená do stylizovaných pražských exteriérů / interiérů, které jsou někdy hodně do počtu a spíš tříští pozornost určenou hercům a replikám. Nic víc.(21.11.2012)

  • NinadeL
    *

    Člověk je rád, že to české kino dělá i něco jiného, než obyčejně, ale stejně k tomu zas potřebuje znásilnit Fassbindera a Lucernu. Takže Václavák zase v trochu jiném světle a Lucerna v tom nejtradičnějším. Má to své momenty, Pechlát jako transka zpívající Haničku patří mezi to zábavnější, ale pak už to jde dolu. Stereotypy o židovských machinacích a jejich gay podomcích náleží vypůjčenému prostředí a Praha s tím tolik nekoresponduje, jako by například mohl ten Berlín, že. A absolutně si netykám s výkonem Gabriely Míčové, neb mám ještě v živé paměti její fiaska v Zázracích života a toto nebylo zase o tolik jinde.(22.11.2012)

  • Sarkastic
    ***

    Očekávání zůstalo nenaplněno. Měl jsem především problém s humorem snímkem. Chvíli mi připadalo, že se asi mám smát, jindy mě spíš mrazilo. Trvalo mi také, než jsem si zvykl na divadelní formát, hodně zvláštní dialogy a ještě podivnější postavy. Postupně mi navíc začala nit filmu utíkat, sice nuda na řadu nepřišla, ale stále se nemůžu ubránit pocitu, že snímek zůstal někde na půl cesty. Počin hodný pozornosti to jistě je, avšak hodnotím pouze průměrem.(4.8.2013)

  • Tom_Lachtan

    Film jsem dosud neviděl a dokud se neobjeví na porůzných internetech, tak ani neuvidím, ale citaci ze zajímavostí si dovolím: Natáčení trvalo osmnáct měsíců. Jednotlivé snímky se totiž netočily paralelně, ale postupně. Později se dotáčely spojovací záběry. [Zdroj: Cinema] (Terva). a oproti tomu: Film vznikl poměrně rychle - od nápadu k premiéře uplynulo půl roku. [Zdroj: deník Metro] (hippyman) hm.... (o=´(9.2.2014)

  • xxmartinxx
    ***

    Ten film není špatný. Ale mám podezření (a tiskovka jedině potvrzuje dojem), že je to vlastně náhoda plynoucí částečně z působivosti předlohy, zbabělosti hru reálně předělat a riskovat plus sázky na hned několik jistot. Jako "malé české Cosmopolis" ale docela pěkné. S tím rozdílem, že Cosmopolis do extrému dotáhlo svůj záměr, kdežto Hřebejk jen dělal, volně citováno podle jeho slov, "takový ty věci, však víte." 2-3 hvězdy.(8.11.2012)

  • Kmotr
    *****

    Mimořádně dobrý film, který přispěl k nesmrtelnosti jedinečného divadla. Obraz města ve kterém je prostituce blízká nejen ,,relaxačním terapeutkám", ale skoro každému v našich společenských kruzích. Hřebejk posunul text a tvar divadelní inscenace pro filmové plátno tak dobře, že přetrvala její divadelní poetika i energie, akorát koule tomu na plátně chybějí. Nic to ale nemění na tom, že Odpad město smrt se stal po dlouhé době českým filmem na který stojí za to jít. Ve kterém jsou herci prožraní svojí rolí skrz na skrz, přičemž si ale stále zachovávají přirozenost. Jednotná vizuální stylizace dotváří pocit, že je film promyšlený, důležité myšlenky jsou lehce uchopitelné, ale zajímavě podané a hlavně je to skvěle natočené. A já jsem byla uspokojená jako filmový divák i milovník Divadla Komedie.(8.11.2012)

  • J.Connor
    ***

    Nejsem fanouškem divadla a jeho jediný klad pro mě spočívá v autenticitě zážitku. Proto jsem odpůrcem zfilmovaných divadelních her, neboť odpadá jediný klad a zůstává jen dupání do prken a přehnaná dikce. Ani nevím, nepřijde mi to jako vina Hřebejka nebo herců (jen Žida, který měl být z povahy věci übercharismatický, mohl hrát někdo jiný, než nemastný klon Lišky ze SZ), ale vina už samotné předlohy, které (dle viděného) nemá skoro co nabídnout a o co zůstává i po letech aktuální, o to je plytší provařeností témat a mělkostí závěrů, myšlenek. A nebo to možná vina Hřebejkova ansámblu je a jiná parta tvůrců by i z takové předlohy vyždímala působivý kus. O důvodech se tedy můžeme dohadovat, ale výsledek je stejný.(3.12.2012)

  • M.Macho
    *****

    První pořádný film o lásce!!!(19.2.2013)

  • snaked
    ****

    http://25fps.cz/2012/odpad-mesto-smrt/(12.1.2013)

  • CISTICZ
    **

    Divadelní hra na plátně, hodně na krev. Jako film nebaví, ale v divadle to muselo být silné. Pechlát v kramflecích baví, hlavní protagonistka zaslouženě oceněna.(30.6.2013)

  • Cimr
    *****

    Asi je to z velké míry z nostalgie, protože Komedie byla mým nejzamilovanějším divadlem, kde jsem viděl skoro všechno (i Odpad, město, smrt) a ten soubor jsem prostě zbožňoval - tím pádem i výkony v tomto filmu (Míčová, Černý, Pechlát, Finger...) mi přijdou na nezvykle vysoké úrovni. Ale myslím že nejen kvůli tomu na mě tento film tak silně zapůsobil. Po dlouhé době se zde totiž natočil snímek, co neomílá neustále variace na téma nacisti / komunisti byli zlí, ale vyjadřuje se ke žhavé současnosti. Ke stinným stránkám kapitalismu, tedy formě vlády, kdy určující hodnotou není kvalita ani morálka, ale peníze. K době, v níž je možné koupit cokoli, dokonce i lidskou čest. Ale co s tím dělat, když slovy Winstona Churchilla: ,,Demokracie je nejhorší způsob vlády - s výjimkou všech ostatních, co jsme vyzkoušeli"? Ve filmu jsou hluboké myšlenky, postavy nejsou ploché, nesou s sebou zajímavá témata, překvapují (přeměna postavy Stanislava Majera). Je zajímavé si o nich povídat, hádat se, diskutovat - např. je bohatý Žíd špatný člověk? Pomáhá Romi aby jí pomohl, aby si léčil vlastní pošramocené ego nebo aby mohl mučit jejího otce? Paradoxem je, že jeden z nejpozoruhodnějších českých počinů poslední doby byl natočen podle scénáře Němce (geniální R.W. Fassbinder) a také to, že tento výjimečný pražský soubor musel přerušit svoji činnost - protože mu magistrát nedal peníze...(4.8.2013)

  • Sandiego
    ****

    Odpad, město, smrt může posloužit jako exemplární ukázka toho, jaký jedinečný filmařský talent má v Janu Hřebejkovi naše kinematografie. A jak byly jeho možnosti dlouhá léta spoutávány neinspirativními scénáři Jarchovského či adaptacemi M. Viewegha. Tento snímek však na rozdíl od většiny Hřebejkových filmů získal nespornou jistotu v silné předloze, byť se jedná o divadelní inscenaci. Fassbinderova divadelní hra se může jevit jako artefakt minulé doby a již včerejších myšlenkových proudů, ale Hřebejk-režisér v ní nalezl překvapivě silné souznění, jež se plně otisklo do kongeniální režijní realizace. Každý záběr se v ní stává vizuálním skvostem a důvěrně známá pražská metropole je přetvořena v až perverzní symbol úpadku díky geniálně zvoleným lokacím. V opravdu silné stylizaci a nejryzejších filmových postupech téměř zanikají divadelní kořeny, i když se řada situací odehrává v místech, které mají jevištnímu prostoru velmi blízko. I hercům se podařilo úspěšně přetvořit své výkony, aby byly pro filmové plátno únosné a nerušily. Především Gabriele Míčové a Stanislavu Majerovi se podařilo vytvořit živé a civilní postavy navzdory myšlenkově přetěžkaným dialogům. Odpad město smrt je především poctou dnes již neexistující divadelní scéně, skutečně upřímným a láskyplným zvěčněním její poetiky, herecké souhry a myšlenkové náročnosti. Díky tomu, že se Hřebejk dokázal oprostit od pietního převodu, získal tento netradiční počin skutečné opodstatnění a snad i nadčasovou působivost.(30.6.2013)

  • dvopet
    ****

    Neznalost Pařízkovy inscenace je v případě sledování Hřebejkova filmu spíše výhodou. Divák pak není zatížen představou o tom, jak by mohla (či měla!) filmová adaptace vypadat. Zhola nesmyslným argumentem je pak výtka směrem k přílišné divadelnosti výsledného tvaru, jenž se při zachování textu a sehraného hereckého týmu mohl v Hřebejkově pojetí od divadelních prvků zcela odklonit jen stěží. Spojení vysoce stylizované práce s mizanscénou filmového prostoru a zasazení do reálií současné Prahy, spojených výraznou prací kamery, tvoří vzájemně komunikující a promyšlený celek. Osa Fassbinder (scénář) – Pařízek (divadlo) – Hřebejk (film) pak funguje dle mého názoru velmi dobře. Největší hrůzou není obsah filmu, ale představa, že v naší současné české společnosti už nestačí pojmenovat pravý stav věcí – kradu, podvádím a umožňují mi to tady tito vysoce postavení lidé – ale to, že k této vyřčené pravdě pak již nikdo nezaujme aktivní postoj.(26.5.2013)

  • TominoLa
    **

    Filmy Jana Hřebejka mám rád. Tohle je, ale první film, s kterým šlápl hodně vedle. Zklamání. 3/10(7.7.2013)

  • eisha3
    ***

    Hodně upřímný film, hodně syrově podaný, to mě bavilo. Předlohu ani divadelní inscenaci neznám, nejspíš to bude výhoda. Míčová mě celkem bavila, hlavně její scény z nočního Václaváku. Odpad město smrt je jeden z těch filmů, o kterém brzy nebudu vědět, že jsem ho viděla, ale zároveň mě nezklamal - je to pade na pade.(30.7.2013)

  • profhubert
    ****

    Co to jako mělo bejt? V půlce sem se z tebe Fassbindere skoro poblil. Ty zasranej buzíku. Di si radši šukat řitě do toho tvýho buznabaru. To se fakt nedá tyhle úchylové. Vyhladit je ty slizký zkurvysyny. Posledně sem ti Rainere dal jeden film náskok ale pak sem se na tebe vysral protože takovej nýmand mi za to nestojí. A taky nejsem taková xenofobní svině jako ty. To myslíš jako vážně to vo těch Židech? Přečti si radši něco o druhý světový ty negramotnej debile! A začni si trénovat svojí smrt protože od teď ti pudu po krku.(10.7.2013)

  • garmon
    ***

    Nevím, komu to stálo za to vymazat můj předešlý komentář - mrkněte se radši na originál: http://www.csfd.cz/film/88431-schatten-der-engel/(31.1.2013)

  • ditechi
    **

    LFŠ 2013: Nemôžem si pomôcť, ale tento film ide absolútne mimo mňa. Obrovská nuda. Nejaký potenciál v tom rozhodne vidím (asi kvalita divadelnej predlohy), ale tak nejak som si celú stopáž hovoril, čo sa mi asi tvorcovia snažia povedať. Neprišiel som na to.(29.7.2013)

  • derryl
    ****

    Odpad, město, smrt, divadlo Komedie, zajímavé pojednání o dnešním světě, které není pro každého, ale může leccos sdělit těm, kteří naslouchají a proniknou do jádra hry.(29.7.2013)

<< předchozí 1 2