poster

Odpad město smrt

Drama

Česko, 2012, 70 min

Komentáře uživatelů k filmu (51)

  • Houdini

    Český Lev 1 : Herečka HR - Gabriela Míčová + 9 niminací: Nejlepší film, Režie, Kamera, Herec HR - Martin Pechlát, Herec VR - Martin Finger, Scénář, Střih, Hudba, Výprava(10.3.2013)

  • Marigold
    ***

    Odpad město nuda smrt. Libreto je hodně fajn, herce mám rád. Chybí mi minimalismus scény Komedie a větší zapojení opulentní scény Filmu. Pár nápaditých momentů, vybroušená kamera, manýrismus. Ale hlavně slova, slova, slova - pěkná, sprostá, skličující, zcizená. Film k nim dodává lesklé málo, Fassbinder plave ve světlech a v proměnlivé civilnosti / stylizaci jistých hlasů. Divné divadlo nakonec vítězí nad záměrem najít ve hře, která byla filmovým scénářem, vzrušující filmový rozměr. Prostě dobrá inscenace přesazená do stylizovaných pražských exteriérů / interiérů, které jsou někdy hodně do počtu a spíš tříští pozornost určenou hercům a replikám. Nic víc.(21.11.2012)

  • ORIN
    ****

    Odpad (Prostitutka) město (Praha) smrt (PKD)... Zachycení stavu, který dnes již neexistuje. Pražské komorní divadlo (PKD) ukončilo svou činnost v průběhu roku 2012 a Odpad město smrt je jedinečným epilogem uznávaného a oceňovaného souboru. Filmový přepis Fassbinderovy hry je svébytným podobenstvím lidského úpadku, korupce a nenávisti vůči druhým i sobě samému, přičemž kombinuje zcizující divadelní projev s filmovými postupy. Vysoká míra stylizace (jednotlivých záběrů či dialogů), dokonalé sepětí a souhra herců PKD a vůbec celkové zpracování dávají filmu nálepku ojedinělého projektu, který možná neosloví každého, ale většina si ho díky sugestivním obrazům zapamatuje.(11.11.2014)

  • Radko
    ***

    Scenár: 100%. Realizácia: 20%. 100+20 =120. 120/2 = 60%. 60% = ***.(10.11.2014)

  • NinadeL
    *

    Člověk je rád, že to české kino dělá i něco jiného, než obyčejně, ale stejně k tomu zas potřebuje znásilnit Fassbindera a Lucernu. Takže Václavák zase v trochu jiném světle a Lucerna v tom nejtradičnějším. Má to své momenty, Pechlát jako transka zpívající Haničku patří mezi to zábavnější, ale pak už to jde dolu. Stereotypy o židovských machinacích a jejich gay podomcích náleží vypůjčenému prostředí a Praha s tím tolik nekoresponduje, jako by například mohl ten Berlín, že. A absolutně si netykám s výkonem Gabriely Míčové, neb mám ještě v živé paměti její fiaska v Zázracích života a toto nebylo zase o tolik jinde.(22.11.2012)

  • xxmartinxx
    ***

    Ten film není špatný. Ale mám podezření (a tiskovka jedině potvrzuje dojem), že je to vlastně náhoda plynoucí částečně z působivosti předlohy, zbabělosti hru reálně předělat a riskovat plus sázky na hned několik jistot. Jako "malé české Cosmopolis" ale docela pěkné. S tím rozdílem, že Cosmopolis do extrému dotáhlo svůj záměr, kdežto Hřebejk jen dělal, volně citováno podle jeho slov, "takový ty věci, však víte." 2-3 hvězdy.(8.11.2012)

  • Sarkastic
    ***

    Očekávání zůstalo nenaplněno. Měl jsem především problém s humorem snímkem. Chvíli mi připadalo, že se asi mám smát, jindy mě spíš mrazilo. Trvalo mi také, než jsem si zvykl na divadelní formát, hodně zvláštní dialogy a ještě podivnější postavy. Postupně mi navíc začala nit filmu utíkat, sice nuda na řadu nepřišla, ale stále se nemůžu ubránit pocitu, že snímek zůstal někde na půl cesty. Počin hodný pozornosti to jistě je, avšak hodnotím pouze průměrem.(4.8.2013)

  • Tom_Lachtan

    Film jsem dosud neviděl a dokud se neobjeví na porůzných internetech, tak ani neuvidím, ale citaci ze zajímavostí si dovolím: Natáčení trvalo osmnáct měsíců. Jednotlivé snímky se totiž netočily paralelně, ale postupně. Později se dotáčely spojovací záběry. [Zdroj: Cinema] (Terva). a oproti tomu: Film vznikl poměrně rychle - od nápadu k premiéře uplynulo půl roku. [Zdroj: deník Metro] (hippyman) hm.... (o=´(9.2.2014)

  • dr.horrible
    ***

    Zhruba polku filmu som to chcel vypnúť, potom som sa chytil. Pekné obludárium. Roztomilý člověk. Peníze. "Mé dveře jsou ti dokořán, no tak zastav svůj běh na chvíli..." (respektive, méně vkusně)(12.12.2014)

  • Slarque
    ****

    Výborné herecké výkony v čele s Gabrielou Míčovou, skvělá kamera, filmařsky zajímavě využitý prostor Lucerny a pevný režijní tvar. A vůbec pro mne nemá smysl řešit, zda je to víc divadlo nebo film. Na druhé straně si nejsem jist, nakolik tím chtěl Fassbinder něco říci o světě, a nakolik to byla jen provokace.(11.11.2014)

  • Kmotr
    *****

    Mimořádně dobrý film, který přispěl k nesmrtelnosti jedinečného divadla. Obraz města ve kterém je prostituce blízká nejen ,,relaxačním terapeutkám", ale skoro každému v našich společenských kruzích. Hřebejk posunul text a tvar divadelní inscenace pro filmové plátno tak dobře, že přetrvala její divadelní poetika i energie, akorát koule tomu na plátně chybějí. Nic to ale nemění na tom, že Odpad město smrt se stal po dlouhé době českým filmem na který stojí za to jít. Ve kterém jsou herci prožraní svojí rolí skrz na skrz, přičemž si ale stále zachovávají přirozenost. Jednotná vizuální stylizace dotváří pocit, že je film promyšlený, důležité myšlenky jsou lehce uchopitelné, ale zajímavě podané a hlavně je to skvěle natočené. A já jsem byla uspokojená jako filmový divák i milovník Divadla Komedie.(8.11.2012)

  • J.Connor
    ***

    Nejsem fanouškem divadla a jeho jediný klad pro mě spočívá v autenticitě zážitku. Proto jsem odpůrcem zfilmovaných divadelních her, neboť odpadá jediný klad a zůstává jen dupání do prken a přehnaná dikce. Ani nevím, nepřijde mi to jako vina Hřebejka nebo herců (jen Žida, který měl být z povahy věci übercharismatický, mohl hrát někdo jiný, než nemastný klon Lišky ze SZ), ale vina už samotné předlohy, které (dle viděného) nemá skoro co nabídnout a o co zůstává i po letech aktuální, o to je plytší provařeností témat a mělkostí závěrů, myšlenek. A nebo to možná vina Hřebejkova ansámblu je a jiná parta tvůrců by i z takové předlohy vyždímala působivý kus. O důvodech se tedy můžeme dohadovat, ale výsledek je stejný.(3.12.2012)

  • Terva
    ***

    CITÁT - Správná lež je dobrá, jak svěží rosa u posledního soudu........ Mohl jsem vybrat peprnější citát, ale proč být hned v úvodu sprostý. Výlevy zhrzelé rodiny, která si však žije jen svůj život. Spousta dialogů je povedených a pravdivých, ale značná část je jen odpadem. CITÁT - Chce si tu konečně někdo zašukat??!!!....... Okolo 32 minuty si Romi (Gabriela Míčová) zpívá píseň "Neviem byť sám" od skupiny Elán ze stejnojmenného CD, které vyšlo v roce 2001. Není to tak špatné, jak se to zpočátku zdálo. Nakonec jsem se do toho vžil a užil si sex, násilí a politické kecy ala Miroslav Sládek. CITÁT - Neukojitelné touhy.........(23.11.2014)

  • M.Macho
    *****

    První pořádný film o lásce!!!(19.2.2013)

  • snaked
    ****

    http://25fps.cz/2012/odpad-mesto-smrt/(12.1.2013)

  • claudel
    *****

    Naprostá lahůdka, jen nevím, zda napsat filmová či divadelní. Neviděl jsem předlohu, což je v mém případě vždy velké plus, neboť k filmovým adaptacím divadelních děl jsem nesmírně kritický a téměř nikdy nejsem spokojený. Hřebejkův počin ale považuji za jakousi poctu, vyjádření obdivu a respektu práce Dušana Pařízka a jeho ansámblu. První obrovské plus je špičkový scénař plný úderných vět a krásných i smutných myšlenek. Druhé plus excelentní výkony sehrané herecké party, jíž vévodí Gabriela Míčová. Třetí plus celkové vykreslení atmosféry, měl jsem pocit, že jsem přímo vtažen do děje, do doby. Jsem nadmíru spokojený. A připojuji se k věčnému a opakovanému spílání pražským radním, že dopustili, aby tak výjimečný soubor zanikl. Dejvické divadlo tak v Praze ztratilo jediného relevantního konkurenta.(19.11.2014)

  • nascendi
    ***

    Priznávam, že sa mi tento film dostal do nahrávacieho plánu náhodou alebo omylom. Napriek tomu neľutujem. Hřebejka nijako zvlášť neobdivujem a Fassbindera považujem za zaujímavú personu z doby, ktorá je už za nami. Ale divadlo, ktoré sa ich pričinením dostalo do pražských ulíc a nadobudlo kontúry filmu, vôbec nie je zlé. Chvíľami vypäté, kŕčovité, ale možno to bolo zámerom tvorcov. A aj keď tento film nepovažujem za žiadne veľdielo, čiastočne v mojich očiach rehabilitoval Hřebejka, v čo som už ani nedúfal.(12.11.2014)

  • CISTICZ
    **

    Divadelní hra na plátně, hodně na krev. Jako film nebaví, ale v divadle to muselo být silné. Pechlát v kramflecích baví, hlavní protagonistka zaslouženě oceněna.(30.6.2013)

  • Cimr
    *****

    Asi je to z velké míry z nostalgie, protože Komedie byla mým nejzamilovanějším divadlem, kde jsem viděl skoro všechno (i Odpad, město, smrt) a ten soubor jsem prostě zbožňoval - tím pádem i výkony v tomto filmu (Míčová, Černý, Pechlát, Finger...) mi přijdou na nezvykle vysoké úrovni. Ale myslím že nejen kvůli tomu na mě tento film tak silně zapůsobil. Po dlouhé době se zde totiž natočil snímek, co neomílá neustále variace na téma nacisti / komunisti byli zlí, ale vyjadřuje se ke žhavé současnosti. Ke stinným stránkám kapitalismu, tedy formě vlády, kdy určující hodnotou není kvalita ani morálka, ale peníze. K době, v níž je možné koupit cokoli, dokonce i lidskou čest. Ale co s tím dělat, když slovy Winstona Churchilla: ,,Demokracie je nejhorší způsob vlády - s výjimkou všech ostatních, co jsme vyzkoušeli"? Ve filmu jsou hluboké myšlenky, postavy nejsou ploché, nesou s sebou zajímavá témata, překvapují (přeměna postavy Stanislava Majera). Je zajímavé si o nich povídat, hádat se, diskutovat - např. je bohatý Žíd špatný člověk? Pomáhá Romi aby jí pomohl, aby si léčil vlastní pošramocené ego nebo aby mohl mučit jejího otce? Paradoxem je, že jeden z nejpozoruhodnějších českých počinů poslední doby byl natočen podle scénáře Němce (geniální R.W. Fassbinder) a také to, že tento výjimečný pražský soubor musel přerušit svoji činnost - protože mu magistrát nedal peníze...(4.8.2013)

  • Sandiego
    ****

    Odpad, město, smrt může posloužit jako exemplární ukázka toho, jaký jedinečný filmařský talent má v Janu Hřebejkovi naše kinematografie. A jak byly jeho možnosti dlouhá léta spoutávány neinspirativními scénáři Jarchovského či adaptacemi M. Viewegha. Tento snímek však na rozdíl od většiny Hřebejkových filmů získal nespornou jistotu v silné předloze, byť se jedná o divadelní inscenaci. Fassbinderova divadelní hra se může jevit jako artefakt minulé doby a již včerejších myšlenkových proudů, ale Hřebejk-režisér v ní nalezl překvapivě silné souznění, jež se plně otisklo do kongeniální režijní realizace. Každý záběr se v ní stává vizuálním skvostem a důvěrně známá pražská metropole je přetvořena v až perverzní symbol úpadku díky geniálně zvoleným lokacím. V opravdu silné stylizaci a nejryzejších filmových postupech téměř zanikají divadelní kořeny, i když se řada situací odehrává v místech, které mají jevištnímu prostoru velmi blízko. I hercům se podařilo úspěšně přetvořit své výkony, aby byly pro filmové plátno únosné a nerušily. Především Gabriele Míčové a Stanislavu Majerovi se podařilo vytvořit živé a civilní postavy navzdory myšlenkově přetěžkaným dialogům. Odpad město smrt je především poctou dnes již neexistující divadelní scéně, skutečně upřímným a láskyplným zvěčněním její poetiky, herecké souhry a myšlenkové náročnosti. Díky tomu, že se Hřebejk dokázal oprostit od pietního převodu, získal tento netradiční počin skutečné opodstatnění a snad i nadčasovou působivost.(30.6.2013)

<< předchozí 1 2 3