Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Blízká budoucnost. Bývalý kapitán Černých baretů John Brennick (Christopher Lambert) se pokouší se svou těhotnou ženou Karen překročit hranice. V totalitní společnosti je totiž povolen jen jeden porod a Karen je těhotná podruhé. Přechod přes hranice se nezdaří a manželé se dostávají do obrovského podzemního vězení - Pevnosti, kterou střeží počítače a roboti a z které se nedá uprchnout. John se o to ale musí pokusit za každou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (55)

PKD 

všechny recenze uživatele

Výchozí premisa tohoto na Gordonovy poměry (znalci HPL vědí) netypického filmíku s Horalem, je mi velmi, VELMI sympatická. Byť v tomto konkrétním př., hl. hrdinu samoz. chápu, páč se jim jako zázrakem podařilo druhé, když to 1., zemřelo. Potěší prezident UFP ze ST VI aka Annorax z dosti temného STV dojdílu ´Year of Hell´. ;-) Plus samoz. tradiční Combs s totálnímy popelníky, checht. Jeho kreace ve 2.pol. jsou opravdu zábavné. ()

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

No celkovo nič moc i ked som to mohol tušiť, kedže Christophera moc nemusím. Nieje toho tu moc vidieť, pocitač to tu riadi, ale ani ten sa nedokázal ubranit totálne hlupim scenam. Je tu celkom chaotický scenár, nevie či ma pomáhať alebo ešte viac deprimovať hlavnú postavu. Nieje tu ani moc toho ukazane a keď aj je, tak len konečne riešenie, čo od efektnosti ma riadne ďaleko. Pacili sa mi tí ľudský kiborgovia i keď moc vody tam nenamútili, boli aspoň zaujímavý. Tak slabé 3*. ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

Stuart Gordon patřil k partičce poctivých béčkových režisérů jako Albert Puyn či Nico Mastorakis, jejichž filmy v době porevolučního videoboomu odchovaly celou jednu generaci puberťáků. Gordon se popásal hlavně na hororech, nejčastěji na lovecraftovských adaptacích jako RE-ANIMATOR (jeho ZE ZÁHROBÍ patřilo svého času k mým nejoblíbenějším hororům), ale párkrát si s vůbec ne špatným výsledkem odskočil i do sci-fi (ROBOT JOX, VESMÍRNÍ TRUCKEŘI). PEVNOST STRACHU je slaboduché, ale koukatelné akční sci-fi béčko s pár dobrými béčkovými nápady, ze kterých mě osobně nejvíce zaujala scéna, kdy Karen vstoupí do vymytého mozku svého muže a snaží se ho vysvobodit z imaginárního vězení jeho pochroumané mysli. Mizernému scénáři a odfláknutým akčním scénám (i když ten souboj na zasouvacím mostě nebyl špatný) hodně pomáhá přítomnost Christophera Lamberta s jeho zasněnýma očima a rošťáckým úsměvem a Gordonova dvorního herce, rovněž sympaťáka Jeffrey Combse. Co taky nebylo špatné byl konec s tím dálkově ovládaným futuristickým tirákem. ()

kosta73 

všechny recenze uživatele

Gordonův originální ( a pro mě velmi lahodný ) rukopis činí z jeho filmů robustní, béčkově poctivá dílka. Ne jinak je tomu i u FORTRESS. Děj je prostinký, má ale hlavu a patu, jednotlivé postavy se chovají vcelku logicky a děj obsahuje několik vymazlených, typicky gordonovských momentů. A tak je pro mě hlavní vadou na kráse paradoxně v té době zřejmě největší deviza filmu - Lambert. Má sice "rošťácký úsměv a zasněné oči" ale na akčního hrdinu se dle mého názoru vůbec nehodí. Zato Jeffrey Combs v roli poloslepého hláškujícího vědátora je geniální a je spolehlivě největší ozdobou filmu. Tři a půl *. ()

Rominator 

všechny recenze uživatele

John Brennick (Christopher Lambert) a jeho žena Karen (Loryn Locklin) se snaží dostat z USA, protože čekají druhé dítě, které zákon nedovoluje. Při kontrole na hranicích se prozradí, John je chycen a poslán do Pevnosti největšího moderního podzemního vězení. Co se stalo s Karen, není zatím jasné... Filmů s tématikou útěku z vězení je již celá řada, ale pár dobrých nápadů se zde najde. Nechybí charakteristické postavy jako nesympatický ředitel Poe (Kurtwood Smith) a zatím neporažený rváč Maddox (Vernon Wells). CRIME DOES NOT PAY ()

Galerie (30)

Reklama

Reklama