Reklama

Reklama

Hledá se Dory

  • USA Finding Dory (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

V animovaném filmu od studií Disney•Pixar Hledá se Dory se na stříbrná plátna vrací oblíbená modrá rybka Dory, která si spokojeně žije na korálovém útesu s Nemem a Marlinem. Pak si ale Dory z ničeho nic vzpomene, že kdysi a kdesi ztratila své rodiče. Společně s Marlinem a Nemem se vydá na strhující dobrodružství napříč oceánem, až do prestižního Mořského akvária v Kalifornii, kde se léčí nemocní mořští živočichové. Při hledání maminky a tatínka potkává Dory tři svérázné obyvatele Mořského akvária: První je Hank, nerudný chobotničák, který úspěšně uniká zřízencům; druhý je Bailey, samec běluhy, který sám sebe přesvědčil, že mu nefunguje echolokace, a třetí je krátkozraká velryba jménem Naděje. Při prohledávání moderního akvária dojde Dory se svými kamarády k poznání, že své blízké máme nejraději kvůli jejich nedostatkům, a že to nejdůležitější na světě je přátelství a rodina. (Falcon)

(více)

Videa (26)

Trailer 3

Recenze (539)

Shakers 

všechny recenze uživatele

Viac menej je to podobne zábavná sranda, ktorá rovnako smrdí rybacinou ako Nemo. Akurát ten mi prišiel o chlp zábavnejší, originálnejší a vtipnejší. Hľadá sa Dory je taký slabší odvar, ale musím priznať, že ma bavilo aj toto, postavy sú stále tie isté, ktoré ste si obľúbili minule, takže vyložená nuda nehrozí. P.S.: počkajte si až do konca ;) 80% - 4* ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Znovu jsem se chtěla ponořit pod hladinu oceánu a zažít kouzelné dobrodružství s (lidsky) nedokonalými rybičkami, ale už to nebylo, jako když jsme hledali Nema. Schéma je sice stejně, jen za oranžovou rybku je dosazená modrá, ale film nenabízí zdaleka tolik vtipů a nápaditých akcí. ____ Zatímco v Nemovi bylo nebezpečí zobrazováno situacemi, kdy opravdu něco reálně hrozilo (žraloci, velryba, výbušniny, sadistická holčička, žravá hlubinná ryba…), tentokrát je nebezpečí převážně v psychické rovině, kdy postavám hrozí osamění a ztráta. Také se ztrácejí: Dori ztrácí permanentně nejenom paměť ale i rodiče a hlavně přátele, ti zase ztrácejí ji, chobotnice ztrácí svoji touhu po svobodě a chce dál žít ve vězení…. Místo napětí nabídl druhý díl hlavně tesknotu a smutek, což nevyváží ani předem jasný konec. Možná Disney nechce strašit děti žraločími zuby, ale místo toho jim poskytl žal. Nevím, jestli si to tenhle odvěký propagátor rodinného štěstí vůbec uvědomil. _____ A navíc mě osobně žraločí trio citelně chybělo a žádná chobotnice, ať už má nohou kolik chce, mi ho nenahradila. /20. 6. 16./ ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

A já klidně a rád popluji proti proudu a vyzradím, že mě tato pohádka vůbec neoslovila. Hlavní můj problém se skrýval v ústřední rybičce Dory, která byla nesnesitelným způsobem otravná, její výpadky paměti byly příliš časté a stereotypní a vůbec celkově byla neskutečně nudná. Její mořští přátelé byli rovněž retardi. Z těch všech mořských postaviček na mě neudělal dojem absolutně nikdo. Spolusledovatelčina očka velice potěšila účast vyder. Já zarytým fanouškem chlupatých zvířátek rozhodně nejsem. Dialogy se nedaly poslouchat, a tak jsem je po čase poslouchat přestal. Když jsem ještě býval malé dítě a míval jsem všechny údy výrazně kratší, tak na mě hledání Nema udělalo pochopitelně diametrálně příjemnější dojem. Veškerý humor je zde situován na nejmenší diváctvo a já jsem v sobě během sledování našel dítě pouze jedenkrát, což je možná trošku smutné, ale kromě politování se s tím nedá nic dělat. Ehm... Rád bych se obhájil tím, že jsem moc dobře chápal, že ta modrá rybka je Dory, jen jsem potom nechápal, která rybka měla být Nemo. ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Uznávám, že po těch 13 letech si moc nevybavuji, o co všechno šlo v Nemovi. Ale vybavuji si, jak na mě ten film působil: že mě bavil i dojal. O Dory se to první dá říct částečně a to druhé vůbec. Humor mi přišel strašně prvoplánový, dětský, někdo komicky vypadá nebo upadne. Navíc je konec natahovaný a zkrácení o 10-20 minut by filmu, nebo alespon mně, prospělo. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Prostě pokračování. Příběh se mechanicky snaží použít všechno, co bylo populární u předchozího filmu, což znamená, že diváka výsledek nijak nestrhne. Po technické stránce ovšem opět naprostá špička (všimněte si třeba pohybů chobotnice či vyder pod vodou), výborný český dabing (a vlastně i celá lokalizace včetně snad všech nápisů v samotném filmu) také zaslouží pochvalu (70%). ()

Galerie (75)

Zajímavosti (21)

  • Vo filme Hľadá sa Nemo (2003) nemohli cicavce hovoriť pod vodou. Napríklad, keď sa šírila správa o Marlinovej ceste, mohli delfíny hovoriť len vo chvíľach, keď vyskočili nad hladinu. Tu však dokáže bieluha Bailey hovoriť bez problémov pod vodou. (ČSFD)
  • V české verzi jsou všechny nápisy ve filmu skutečně lokalizovány do češtiny. (LindaKola)
  • Severoamerické tržby dosáhly 486,3 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 1029,3 mil. (NIRO)

Související novinky

Co chystá režisér Johna Cartera a WALL-E?

Co chystá režisér Johna Cartera a WALL-E?

10.10.2022

Scenárista a režisér Andrew Stanton (Hledá se Nemo, WALL-E) se po letech pauzy chystá vrátit za kameru svého nového celovečeráku. Stanton naposledy natočil animák Hledá se Dory pro Pixar, předtím měl… (více)

Pixar se vydá cestou originality

Pixar se vydá cestou originality

16.05.2019

Pouze jeden z pěti posledních filmů od studia Pixar nebyl pokračováním zajeté značky. Tím snímkem byl Coco, zbylé tvořily Hledá se Dory, Auta 3, Úžasňákovi 2 a letošní Toy Story 4: Příběh hraček. To… (více)

Dvojka Úžasňákových trhá rekordy

Dvojka Úžasňákových trhá rekordy

04.09.2018

Pokračování velebeného hitu Úžasňákovi 2 je nyní oficiálně nejvýdělečnějším animovaným filmem v Americe. Nejen to, jsou zároveň prvním animákem, který si tam došel pro 600 milionů dolarů. Celkově pak… (více)

Úžasňákovi trhají rekordy

Úžasňákovi trhají rekordy

18.06.2018

Na pokračování oblíbeného animovaného hitu Úžasňákovi čekali fanoušci něco málo přes čtrnáct let. Letos se však téhle superhrdinské rodinky konečně dočkali a už můžou být klidní, protože film… (více)

Reklama

Reklama