Reklama

Reklama

Taxikář Samy Naceri musí využít své řidičské mistrovství a ujet rozzuřeným zabijákům a zachránit tak japonského velvyslance a dívku svého přítele... Řidič Daniel musí se svým supertaxíkem opět vypomoci svému příteli, nešikovnému policistovi Emilovi, a také celé francouzské policii v případu únosu japonského ministra. Jakuza totiž chce zabránit rozvoji francouzsko-japonských vztahů. Spolu s japonským ministrem však unesou i Emilovu přítelkyni a kolegyni Petru. Daniel chce jet za svou přítelkyní Lilly, ale nakonec se rozhodne pomoci kamarádovi zachránit jeho milovanou kolegyni. Díky rozvážečům pizzy, s nimiž Daniel dříve jezdil, zjistí, že se štáb jakuzy ukrývá v jedné pařížské rozestavěné budově. Spolu s Emilem a japonskou agentkou osvobodí Petru i ministra. Fenomenální řidič a démon rychlosti, taxikář Daniel Morales, se svým superrychlým, speciálně upraveným Peugeotem 406 stále pomáhá zákazníkům v časové tísni a budí zaslouženou pozornost. Právě v kopcích nad Marseille předehnal šokované závodníky velké rallye, projel cílem a zastavil až před porodnicí, kam vezl rodící ženu a jejího manžela. Vzdechy rodící ženy sice způsobí Danielovi komplikace, protože jeho přítelkyně Lilly si je v telefonu vyloží poněkud jinak. Sotva se mu ji podaří přesvědčit, musí spěchat, aby stihl oběd s jejími rodiči, před kterými se musí vydávat za medika. Mezitím získá jeho přítel, nešikovný policista Emil, řidičák, přestože jeho řidičské schopnosti nejsou valné. Zoufalý učitel autoškoly se ho totiž chce konečně zbavit. Policie v Marseille rozjíždí důležitou akci. Na jednání o spolupráci Francie a Japonska v boji proti jakuze totiž přilétá japonský ministr, který tu má podepsat několik významných smluv. Uvítání se má zúčastnit také Lillyin otec, generál Bertineau, jehož služební vůz je nepojízdný, a tak se Daniel nabídne, že ho na letiště sveze. Následuje další zběsilá jízda, která sice dopraví generála na letiště včas, současně však Daniela nesnášejícího uniformy zaplete do dění kolem významné návštěvy. Ministr je totiž unesen jakuzou, která chce jednání překazit. Spolu s ním je unesena také Emilova milovaná, policistka Petra, a tak se Daniel rozhodne příteli pomoci s její záchranou. Společně s japonskou agentkou Yuli z ministrovy ochranky se pustí po stopách únosců. Zjistí, že jejich skrýš je v jedné rozestavěné pařížské budově. Daniel se obrátí s prosbou o pomoc na generála Bertineau a zanedlouho už se trojice v Danielově taxíku snáší na padáku přímo do pařížských ulic. Podaří se jim sice osvobodit zajatého ministra i Petru, musejí však prchat před zabijáky jakuzy. V Pařížských ulicích se rozpoutá zběsilá honička. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (298)

molcan2 

všechny recenze uživatele

Ako obyčajne, užívatelia CSFD ktorý cítia že patria do horných desaťtisíc filmovej spoločnosti to zosmiešňovali, film ktorý je naozaj zábavný. Dobré gagy, dosť vtipu a celkovo veľmi zábavný film. Hoci cítim že stráca svoj šarm v preklade, odporúčam si ho radšej pozrieť s titulkami pre lepšie ocenenie. ()

GTS_PUNK 

všechny recenze uživatele

Po dvoch rokoch od prvého dielu Taxi prichádza na filmové stanovište jeho pokračovanie. V rukách nového režiséra, ale znovu so scenáristickým podpisom Luca Bessona. Po nie veľmi sľubnom štarte série divák môže k tomuto pokračovaniu pristupovať opatrne, ba dokonca možno až skepticky. Svojím spôsobom je však druhá časť takmer neporovnateľná s tou prvou. V pokračovaní sa divák znovu stretáva s taxikárom Danielom (Samy Naceri), ktorý je v marseillskom policajnom zbore takmer už pečený-varený. Síce tentokrát nepomáha chytať nemeckých lupičov, ale asistuje pri návšteve japonského ministra obrany, ktorého plánuje uniesť yakuza. A práve preto, že to všetko znie priam až absurdne, divák si môže byť istý, že na neho čaká rovnaká dávka špecifického francúzskeho humoru ako je tomu aj v prvej časti. V tomto prípade to však tvorcom vychádza niekoľkonásobne lepšie na všetkých frontoch a nový režisér prináša do pomyselných filmových plachiet nový vietor. Podstatné zlepšenie badať takmer vo všetkom, ale najmä potom na príbehu a humore, ktorý film divákovi ponúka. Keďže tieto dve stránky sú v prípade takýchto filmov tým zrejme najdôležitejším, každý očakáva, že kvalitatívne nesklamú. A práve v tomto prípade určite nesklamávajú, pretože, povedzme si to na rovinu, po prvej časti snáď ani nemohlo prísť nič iné, než celkové zlepšenie. Príbehu nechýba nápad, dynamika, no najmä sa tentokrát dokáže "predať". Diváka zaujme takmer hneď na začiatku a vďaka tomu vyznieva aj humor v celom filme omnoho lepšie. Treba si však povedať, že sa stále jedná iba o stávku na situačný humor. Tentokrát to však v prospech všetkých zainteresovaných strán vychádza, čoho výsledkom je obstojná svojská komédia v hlavnej úlohe s kultovým upraveným bielym Peugeotom 406. Ten tu dokonca zavíta aj do Paríža, čo je ďalším menším plusom spoločne napríklad so šikovnejšou a prepracovanejšie pôsobiacou kamerou, ktorá ako keby sa prebrala k životu. Nepôsobí fádne a z časti tak určite aspoň trochu pomáha celkovému dojmu. Ten pôsobí neporovnateľne lepšie oproti prvému dielu tejto série. Ak sa však pozrieme na film ako na samostatný projekt, treba si povedať, že pozerateľný rozhodne je, rovnako ako aj zábavný, ale zároveň nezachádza až tak ďaleko, že by pri ňom divák plakal od smiechu a zároveň sa dokázal nadchnúť nad kvalitou celého príbehu. To dozaista nehrozí. Taxi 2 je priemerným pohodovým snímkom s nápadom, slušne napísaným príbehom a akurátnou dávkou humoru. Neurazia ani herecké výkony jednotlivých protagonistov, u niektorých výkon dokonca pozitívne prekvapí. Zázraky síce nemožno očakávať, rovnako však nehrozí ani filmová katastrofa. Fiasko a nudu tento diel šikovne obchádza. A hoci "zaparkuje" medzi obľúbenými snímkami iba u minority divákov, jeden či dvakrát pobaví dozaista takmer všetkých. Jeho jedinou výraznejšou slabšou stránkou je menej zvládnutá počítačová grafika, ktorá však neškodí natoľko, aby to výraznejšie ovplyvnilo kvalitu filmu. Priemernosti sa tentokrát drží pevne. ()

Reklama

Legas 

všechny recenze uživatele

Kdyby byl celý film na stejné úrovni jako prvních 30 minut, dal bych i 3 hvězdičky. Ve zbylém filmovém čase se přestává jezdit, což je docela průser, protože zrovna TO jsem od "nejrychlejší francouzské komedie" tak nějak očekával. Když už se schyluje k jízdě, tak se začne létat, což je další průser. Třetím průserem je vytracení humoru, respektive nahrazení celkem ucházejícího sitcomového vtipkování za vaření z vody. A ještě k tomu kung-fu a máme vymalováno. Třetí Taxi už raději ani nechci vidět... ()

Specs 

všechny recenze uživatele

Hlášky: (Při vmíchání se do závodu rally.) Daniel Morales: - "Lituju lidičky, ale před náma je nějakej turista a blokuje provoz." manžel rodící ženy: - "Ale tohle vypadá spíš na závoďák." Daniel Morales: - "Ne, nějakej šašek si vyzdobil kraksnu, aby oslnil holky." & Lillyn otec: - "To jsme na dálnici?" Daniel Morales: - "Ne, ale konečně tam mám dvojku." & první policista: - "Třistašestka." druhý policista: - "Řekl bych 406 a ne slabý motor." první policista: - "Ale né, rychlost 306, volej hlídku." ()

kenkaku 

všechny recenze uživatele

2x taxi v názvu, 2x víc zábavy oproti prvnímu dílu. Ano, souhlas. Prakticky vše tam funguje stejně dobře jako v prvním dílů a díky svižnějšímu tempu člověk nemá pocit "jednou vyvařeného" i když jde prakticky o to samé... Jen tentokrát to není Francie vs Německo, ale Francie vs Japonsko. Což je opět (jako v případě prvního Taxi) u mě sůl v očích, protože být výrobce snad nejhorší značky v Evropě (Peugeot) a vytahovat se na nejstarší automobilku automobilového království a symbolu preciznosti a pokroku Japonska (Mitsubishi) je doslova drzost. Nicméně opět... to je jen můj osobní nanicovatý problém který prostý divák užívající si pohodou zábavu řešit nebude. Nechávám proto původní čtyři. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (20)

  • V úvodní scéně můžeme vidět Jeana-Louise Schlessera, který byl pilotem F1 v letech 1983 a 1988. Jeho navigátorem je Andořan Henri Magne, s nímž vyhrál Rallye Paříž-Dakar roku 1999. Jejich filmovým závodním vozem je Peugeot 306 Maxi. Je v továrních barvách týmu Peugeot, který s ním jezdil v letech 1997 - 1998 Mistrovství světa. Rodina Vatanenů, jejíž jméno je ve filmu zmíněno, skutečně existuje. Ari Vatanen je mistrem světa v rallye z roku 1981. Jeho syn Max se pokoušel v juniorských soutěžích prorazit. A zmiňovaný mistr světa v rallye z let 1998 - 1999 je v reálu Tommi Mäkinen. (Turbinen)
  • Pro hlavní automobilovou roli bylo použito celkem osm Peugeotů 406. Po skončení natáčení se jich ujala různá muzea. Několik z nich je přímo v muzeu Peugeotu v Sochaux, kde se nachází i pásová verze z Taxi 3 (2003). (Stejšn)
  • Když komisař Gibert (Bernard Farcy) předvádí superauto Kobru, tak má tónovaná skla, přes něž není vidět dovnitř, ale když posléze bouchnou airbagy, tak je vidět dovnitř skrz normální čirá skla. (Kubula333)

Reklama

Reklama