Režie:
Peyton ReedKamera:
Jeff CronenwethHudba:
Marc ShaimanHrají:
Renée Zellweger, Ewan McGregor, David Hyde Pierce, Sarah Paulson, Tony Randall, Ivana Milicevic, Rachel Dratch, Jack Plotnick, Melissa George, Lynn Collins (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Úspěšná spisovatelka Barbara Novak (Zellweger) se stane terčem cynického, ale neodolatelného playboye Catchera Blocka (McGregor). Po eskapádě dvojsmyslných žertů a rafinovaných schůzek překvapí vás i sami sebe nečekaným rozuzlením. (Bontonfilm)
Videa (1)
Recenze (271)
tak předně, tohle není klasická romantická komedie, což je u mě plus hned na začátku :o) Jedná se víceméně o parodii na klasické romantické komedie. Je to ale hodně nevyvážené dílko, které si v některých částech říká i o 5*, člověk se dobře baví, potom jsou tam ale i pasáže, kdy se člověk nudí. Renée Zellweger i Ewan McGregor si se svými rolemi poradili parádně a více než zdatně jim sekundoval David Hyde Pierce! Je to ale záležitost na jedno zkouknutí, které ale rychle vyšumí do ztracena.... Už ale za ten netradiční pohled na téma musím poctivé 3* dát! ()
Barbara Novaková (Renée Zellweger) přijíždí do New Yorku propagovat svoji knihu "Kašli na lásku". V té se snaží naučit ženy, aby byly rovné mužům, jak v práci, tak i ve vztazích (žádná láska, prostě jen sex). Kniha se okamžitě stane bestsellerem, a začne se o ni také zajímat redaktor časopisu pro muže, svůdník Catcher Block (Ewan McGregor). Aby dokázal, že sama autorka není bezcitná, zaváže se, že ji přinutí se do něj zamilovat... Romantická komedie po sto tisící první. To co jsme nedávno viděli v Jak se zbavit kluka v deseeti dnech se opět vrací, a opět baví. Oba hlavní hrdinové podávají skvělé výkony (zvlášť Ewan), k čemuž jim skvěle sekndují i jejich "nadřízení" Sarah Paulson a David Hyde Pierce... Skvělý film pro sobotní večer s drahou polovičkou, a pak už jen skočit do postýlky, a ... udobřit se :) ()
Jedničku za vizuálně dokonalé metropolitní retro, famózně stylového McGregora, přihrávače Sarah Paulson a Davida Hyde Pierce (ten člověk má neuvěřitelný komediální potenciál, narodit se o třicet let dřív, neměl by o práci nouzi) a rozpůlený záběr. Dvojku za režii, která měla korigovat jistou žánrem vnucenou předvídatelnost scénáře a Renée Zellweger, která je sice nestandardně estetická, dynamická a mimická, ale na můj omezený vkus přespříliš rozvěrně diblíkovitá. Horší známky do režisérské panu Peytonu Reedovi nepíšu. Chladné, ale zábavné. Coby šlápota mimo vytyčené trasy must see. A pro nás černobílé žrouty must must see. 85% ()
S retrofilmy, odehrávajícími se v 60. letech, mám trochu problém. Protože (bohužel) patřím k těm, kteří měli možnost (i když jako děti) báječná 60. léta zažít, myslím si, že vím něco o tom, čím lidé v té době žili, jak se oblékali, česali, upravovali, chovali, tancovali atd. Jsem tedy extrémně choulostivá na chyby, které se v těchto filmech obvykle v hojné míře vyskytují. Vždyť přece dnes není problém vyhledat si kvantum dobových materiálů a atmosféru 60. let nasát! V tomto ohledu mě velmi mile překvapil právě film Kašlu na lásku, od kterého jsem původně nečekala víc než prvoplánovou romantickou zábavu. Tady není co vytknout. Za modely Rennée Zellweger by se nemusela stydět ani Jacqueline Kennedyová, brýle Ewana McGregora by si klidně mohl nasadit Roy Orbison a to je jen to, co nejvíc bije do očí. I ve všech ostatních aspektech byl duch doby věrně zobrazen. Prostě nebýt těch provařených tváří hlavních představitelů, věřila bych, že se dívám na originál z poloviny šedesátých let. ()
Tahle komedie / parodie / pocta je (spolu se snímky o Austinu Powersovi) jeden z nejkouzelněji stylizovaných filmů, jaký jsem v posledních letech viděl. Od úvodních log 20th Century Fox a CinemaScope přes animované titulky, vyžívající se Renée Zellweger a Ewana McGregora, pestré kostýmy a barevně sladěné scény, hudbu, která hraje téměř pořád a dění ve filmu doplňuje přesně tak, jak se to kdysi dělávalo, drobnosti jako používání zadních projekcí při jízdách autem, obrovská okna hotelových pokojů a očividně namalovaný New York za nimi, po vážně krásně praštěný scénář plný spousty potrhlých postav i gagů a závěrečný zvrat či muzikálová čísla... Všechno je tak stylové a ze všeho tak moc čiší atmosféra těch (převážně) černobílých limonádových romancí, že je to zkrátka neodolatelné a milovníci žánru (čímž ovšem nemyslím současné romantické komedie) by opravdu neměli váhat ani minutu. Vzhledem ke spoustě slovních hříček si momentálně nedovedu představit, jak může film působit v českém znění, ale mám v plánu si ho pustit dabovaný. Obzvlášť jsem zvědavý na to, jak jsme se poprali s dialogovou přestřelkou využívající názvy časopisů Know a Now. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (7)
- Vystoupení Judy Garlandové je zaznamenáno i ve filmu. (Elisebah)
- René Zellweger a Ewan McGregor se později společně objevili také ve filmu Miss Potter (2006). (skinny)
- Píseň Down with Love", což je anglický název celého filmu, je z repertoáru Judy Garlandové. (Elisebah)
Reklama