Režie:
Michal SamirScénář:
Michal SamirKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Boris CarloffHrají:
Jiří Kocman, Hana Vagnerová, Jitka Schneiderová, Michał Sieczkowski, Ondřej Malý, Pavla Tomicová, Tereza Vítů, Róbert Nižník, Lukáš Adam, Ondřej Mataj (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Jiří, živící se prodejem drog, slečna, jež se nedokáže rozejít s dlouholetým partnerem, protože je prostě hodnej, básník žijící ve své romantické iluzi, starostlivé matky a snaživí otcové. Jejich osudy se vzájemně proplétají, ale každý si přitom uchovává svůj vlastní svět, dokud jej nenaruší násilná pouliční vzpoura. HANY drze, s nadhledem a cynickým humorem zobrazuje společnost, které čas protéká mezi prsty. I z tohoto důvodu se tvůrci rozhodli film odvyprávět v jednom kontinuálním záběru. (CinemArt)
(více)Videa (3)
Recenze (170)
Hany je technický majstrštyk a herecká Oneman Show Jiřího Kocmana, které poněkud podráží nohy příběh , který není ani tak příběhem, jako spíše konsekvenčním řetězcem, což je samo o sobě zcela v pořádku, nezbývá v něm ale prostor pro motivace postav, díky čemuž zásadní "zvrat" postrádá motivační pozadí. Předzvěst a neustálá všudypřítomnost konfliktu je ovšem precizní... Mike Samir by měl natočit čistou žánrovku... Za mě každopádně thumbs up a velký respekt všem členům štábu, těm co jsou vidět i těm, kteří stáli v pozadí tohoto projektu, který nemá obdoby nejenom v kontextu českého filmu... ()
Pochvalu si tvůrci filmu Hany zaslouží snad jen za technické zpracování spojené především s věrným navozením pocitu pro diváka, že je film natočen na jeden záběr. Bez jakéhokoliv střihu. Bohužel tak to opravdu není. Jinak je Hany snůška rádoby intelektuálních nebo uměleckých dialogů a dějových linek. Naprosto nezajímavé, neosobní a nudné. Trailer nalákal, ale snímek jako takový opravdu nezaujal. ()
„Chceš přidat?“ „Jo.“ A já jako divák bych si taky nejradši dal rovnou nášup nebo aspoň pár desítek minut navíc. Ono těch necelých osmdesát minut sice bohatě stačí, protože příběh není nijak extra nosný a bez mučení se přiznávám, že nemám ponětí, co (jestli vůbec něco) tím chtěl/i básník/ci říct, ale stejně byla jednoduše radost to sledovat. Pokud totiž Hany něčím skutečně vyniká, pak zejména provedením, kdy se kamera pohybuje mezi postavami, událostmi a několika prostředími zdánlivě bez střihu. Pár jich tam ale přesto bude; jeden z nich je zjevný, ale osobně jsem napočítal další tři situace, kde se podle mě stříhalo - dvakrát kamera postupně vyjede do vyšších pater domu a jednou ujíždí před mužem na kole (všechny tři však mohly být technicky vyřešeny klidně i jinak). Tvůrci si nezaslouží nic než obdiv, že si na takový projekt (a v tak mladém věku) troufli; filmové situace na sebe vždy plynule navazují a zároveň se souběžně odehrává v popředí i pozadí více plánů, mezi nimiž si kamera vybírá a staví je tak do popředí, aby je zanedlouho opustila a k některým z nich se později opět vrátila. Na realizaci tedy nepochybně velice náročná a zároveň promyšlená záležitost, k tomu navíc výteční herci, moc příjemná hudba a hlavně neopakovatelný genius loci noční Plzně (ze které toho ale zase tolik nevidíme, pravda). ()
CITÁT - Běž s tou figurkou na B9 (šachy)........... Nějak se musíte obrnit a prostě vyslechnout ty klasické hospodské kecy. Možná se spíše zaposlouchejte do čtení Egona (Bondyho?) CITÁT - Šatlík je debil......... Co se mi na filmu nejvíce líbilo je kamera. Martin Žiaran si hraje. Plynule sleduje děj, zlehka si předává různé aktéry, krouží kolem nich, nevyrušuje a zbytečně z kamerou nemanipuluje. To vše po celou dobu příběhu. Divák nepozná, že příběh má jen dva střihy, i když se tváří, že je točen na jeden záběr. Snad jediné přerušení můžeme zaznamenat okolo 73 minuty, kdy nastane klasická zatmívačka. Škoda, že okolo 60 minuty se děj trochu strhne a aktéři nerespektují to, co nám hodinu předváděli. Prostě se nějak divně strhnou a dostanou se do neuvěřitelné situace. Toto dění mi pokazilo, celkem slušný příběh. Proto jen za tři *** CITÁT - Pojďte si pro mě, čůráci............ Jinak sečteno a podtrženo - je to zajímavý příběh, perfektně natočený a podpořený výběrovým hudebním doprovodem. CITÁT - Jsem jedna velká noční můra........ 60% Koproducentem filmu je Martin Pomothy. ()
Nejsem intelektuál a na žádném literárním kroužku jsem nikdy nebyl, ale tahle skrumáž náhodných účastníků hned několika akcí opravdu vypadá jako ze života. Z herců zaujme hlavně Jiří Kocman (aspoň doufám, že to hovado jen hraje), ostatní neměli moc prostoru. Jednozáběrová forma se k filmu hodí, jen scenárista zřejmě nedokázal vymyslet nic, pro co by se některá z postav vrátila do kavárny, takže ke konci máme přece jen jeden střih a takový vyloženě formanovský závěr. Problém začíná až při otázce, jestli tím chtěl autor něco sdělit. Pokud ano, tak zpráva nedorazila. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (17)
- Fyzická i psychická náročnost natáčení měla dopad kromě jiných i na Hanu Vagnerovou, které byla na plac přivolána záchranná služba. (Zdroj: CinemArt)
- Film se celý natáčel v Plzni v okolí Náměstí Republiky. Filmovou kavárnou Hany je ve skutečnosti kavárna Anděl Café v Bezručově ulici 7 v Plzni, jejíž interiér byl pro účely natáčení zásadně pozměněn, např. doplněním polic s knihami. (Zdroj: CinemArt) (Martin_L)
- Automobil, který je zničen během pouličních nepokojů, je BMW řady 5 generace E34 z let 1988 až 1996. Jednalo se o vrak bez motoru, který byl na místo natáčení přistaven pomocí vozu odtahové služby. (Martin_L)
Reklama