Režie:
Gabe IbáñezKamera:
Alejandro MartínezHudba:
Zacarías M. de la RivaHrají:
Antonio Banderas, Birgitte Hjort Sørensen, Melanie Griffith, Dylan McDermott, Robert Forster, Dan Cade, Tim McInnerny, Andy Nyman, Andrew Tiernan (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Země, rok 2044. Sluneční erupce vyhubily téměř celé lidstvo a povrch zamořily radiací. Svět prodělává politickou a ekonomickou krizi a roboti jsou součástí našeho každodenního života. Jsou jištěni dvěma základními zákony. Jacq Vaucan je obyčejným pojišťovacím agentem robotické společnosti, kterému je svěřen na první pohled rutinní případ robota, který se stal obětí manipulace. Během vyšetřování však začíná docházet k závěru, že se někteří roboti dokážou vyvíjet mimo svoje naprogramování. Tento objev může mít vážné důsledky pro budoucnost celého lidstva, jenomže Jacqův zaměstnavatel to nenechá jen tak. Před Jacqem tak stojí volba - postavit se na stranu vlastního druhu, nebo dát přednost robotickým bytostem. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (280)
„Yo, autómata. Calcador“ aneb s tímhle jdi do prdele, Toníčku. Vím teď sice, kam jej strčit roboděvce, ale jinak jsem si celou dobu znuděně pohrával se zplihlou mršinou a doufal, že se odněkud vynoří Vilda Kovář a trochu to plagiátorské trápení oživí. Marně. Na něj už Antonínovi nezbyla Eura a já velmi doufám, že nemá v šuplíku ještě nějaký „originální“ scénář k další autonomní autodecepci s názvem „Yo, leyenda“ o psychologii polidšťování virem zmutovaných Hispánců. Au, au automat! ()
Velké šlápnutí vedle. Snímek, který se protentokrát snaží jít svou vlastní cestou a nevnímat UI jako hrozbu, nicméně to vůbec nefunguje. Postapokalyptická atmosféra nulová. Design robotů fádní. Dějová linie je chaotická a bez snahy jakýmkoliv způsobem usměrnit příběh. Závěrečné "rozuzlení" tuctové a bez emocí. Od sci-fi filmů zaměřených na lidstvo vs. umělá inteligence očekávám drajv, myšlenkový přesah, potažmo temný depresivní futurismus. Automata nemá ani jedno. ()
Prva tretina je pôsobiva. Najviac ma fascinovala zaujimava vyprava vzhladom na 15megovy pidirozpocet. Konecne niekto dokazal vyuzit hnusne Bulharske exteriery prospesnym spôsobom a dodavaju filmu potrebnu atmosferu. Bohuzial od chvile kedy sa na scene objaví neherecka a divne zmutovana obluda Melanie Griffith, tak ide film do hajzlu. Ukaze sa, ze film ma primitivnu hlavnu myslienku, ktoru tvorcovia divakovi predkladaju neskutocne detinsky. Gabe Ibáñez velky myslitel nebude. A bohuzial ani nie je dobry reziser. Film neponuka ani poriadne akcne sceny (jedna nahanacka a prestrelka su tuctove) ale ani poriadnu napinavu zapletku, ktora by vas strhla. Proste nic. Po slusnej prvej tretine sa ukaze, ze ten film je uplne prazdny a ani sympatak Antonio Banderas to nezachrani. 4/10. ()
Ani nie som prekvapený. Antonio Banderas je síce herecká superstar, no veľa jeho filmov nestojí ani za myší prd. V tomto prípade sa dá oceniť iba ak tá zaujímavá dystopická post apo atmosféra, ktorá sa v druhej polovici zmenila na celkom zaujímavý obraz v štýle Mad Max. No ale príbeh a vôbec, to celé moralizovanie.... no čo k tomu dodať? Hrozná zlátanina, ba priam až skoro výsmech všetkému a všetkým. Keby sa to aspoň nebralo tak vážne. Ani vlastne človek poriadne nevie o čom to bolo - stále sa riešil len druhý protokol a potom sa naháňalo v púšti. Medzi tým sa narodilo baby a pár robotov dostalo guľku do hlavy alebo do kolena. Inak duchovne prázdne ako egyptská sýpka v čase toho najhoršieho sedemročného hladomoru. Na hranici odpadu. 30/100 ()
║Rozpočet $7miliónov║Tržby Celosvetovo $5,074,000▐ také komorné robo-sci-fi, ktoré nechá zaspomínať na akčnejšie blockbastre tipu Ja, robot, prípadne pripomenie aj ponurú atmosféru Blade Runnera, Antonio Banderas sa opäť herecky pekne uchytil a podáva sympatický výkon, triková stránka na úrovni a dejovo možno jednoduchšie ale za to civilnejšie podané, dej má čo povedať, ponúknuť, v poslednej dobe sa darí na žánrovom poli sci-fi, aj keď občas príde na nízkorozpočtovku ako tomu bolo aj u The Signal sa vedia tvorcovia celkom slušne vyhrať s príbehom a s ponúknutými podmienkami, takže spokojnosť /80%/ ()
Galerie (41)
Zajímavosti (4)
- Elena Anaya, která pracovala s režisérem Gabem Ibáñezem na snímku Hierro (2009), dala přečíst scénář Antoniovi Banderasovi v době, kdy natáčel La piel que habito (2011). (Geriel)
- Antonio Banderas si ve filmu zahrál se svou manželkou Melanie Griffith, svoji jsou od roku 1996. (tomastomb)
- Snímek se natáčel v Bulharsku, především ve filmových studiích New Boyana Film Studios v Sofii. (Yardak)
Reklama