poster

Ex Machina

  • anglický

    Ex Machina

  • slovenský

    Ex Machina

Drama / Mysteriózní / Sci-Fi

Velká Británie, 2014, 108 min

Režie:

Alex Garland

Scénář:

Alex Garland

Kamera:

Rob Hardy

Střih:

Mark Day

Scénografie:

Mark Digby

Kostýmy:

Sammy Sheldon
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • 3DD!3
    *****

    Aneb jak by alkohol a programování mohlo zničit lidstvo. Fantastická Alicia Vikander v roli nevinné robotky svede diváka, který chtě přistoupí na její hru a až do konce zamilovaně hledí do jejích umělých očí. Garland pracuje s nesmírně přitažlivým konceptem a pro obě pohlaví dokáže smysluplně zprostředkovat nadmíru uspokojivý zážitek. Gleeson je jako klasický ňouma programátor přesně obsazený, ale bujarý Isaac (ne Asimov) ho hravě zastiňuje. Filozofující konstruktérské eso, jak duha chlastající, do němoty pařící, přesto perfektně myslící. + Hromada záběrů na odhalená ňadra. Nenápadný klenot robotických snímků. Poutavá hudební složka. Člověka ochrání jeho dobré činy.(31.5.2015)

  • Sarkastic
    ****

    Od filmu jsem pranic nečekal, ale od prvního setkání s „ní“ mě to zaujalo a já se začal na ty jejich společné testovací dýchánky těšit (i když též rozmluvy s vědcem nebyly marné). Nicméně to hlavní, tedy sledování všech robotických reakcí ruku v ruce s hereckým výkonem titulní představitelky, mě brzy vtáhlo a já si film začal užívat naplno. Bohužel to tak nešlo dlouho. Od „opití“ se mi přestalo líbit, kam se film odvíjí a dějový twist mi přišel až úsměvný. Cca 15 minut před koncem to začalo jít pomalu ale jistě do kopru, a když už jsem chtěl nad tím vším definitivně zlomit hůl, zlomyslný závěr film na poslední chvíli zachránil a já se mohl uklidnit. Díky konci mám tak pocit, že tenhle snímek má přece jenom něco do sebe. Pokud se tedy nebudu v myšlenkách vracet čistě k ději. A také faktu, že se z toho chvílemi stávalo „robo-fetiš“ porno, to pak jeden zděšeně uvažuje nad tím, jak se vyvíjí (vlastně i jeho) sexualita. Za mě to vidím na slabší, ale přece jen 4*.(13.7.2016)

  • Wacoslav1
    **

    Ano velmi hlubokomyslné... Tak dokonale hlubokomyslné, že to šlo úplně mimo mě a to jsem se fakt snažil to sledovat pozorně. Takže kde je chyba? Ach ano už vím. Jak by to řekl můj osobní stalker tak divák (v tomto případě Wacoslav1) je debil a prostě to nepochopil. Tak se omlouvám za to, že chci sledovat film ve kterým se něco děje a ne jenom vykecává a laškuje z umělou inteligencí a aby se neřeklo, tak ke konci se začnou na sebe vršit rádoby zvraty. Pro mě holt nuda. Za pěkný prostředí dám aspoň slabý 2*, ale víc ani nápad.25%(14.5.2015)

  • Tom_Lachtan
    ****

    Tohle je hodně povedená záležitost, minimalistická, komorní, založená na ději a pokládající si až filosofické otázky. Lépe řečeno, režisér by si je hrozně moc rád pokládal, ale scénář, bohužel, není natolik vybroušený, aby to bylo potřeba, hlavně díky poslední dvacetiminutovce, která prostě nesahá předchozímu ději ani po kotníky, stejně jako zamrzí nezmínění jistých zákonů páně Assimova. Jinak je to skvělé, herecky i obrazově (hlavně Oscar Issac si svého vyšinutého vizionáře užívá, stejně jako kameraman velmi specifický, chladně-naturální hotel, kde se natáčelo), vizuál také podporuje designe robot-ky Avy, který naštěstí není ani chladný, ani prvoplánově hezký. Kéž by se rozuzlení neslo více v tonéch buďto většího zamyšlení o tom, kde končí a začíná reálné vědomí, nebo by se více jednalo o romanci v sci-fi hávu s U.I., obě by fungovalo lépe, než jak je to ve filmu. Pořád je to ale skvělej film, ve kterém chybí snad jen ttříprsá děvka z Traalu (Nepropadejte panice, teď jenom cituji, ehm, sice ne z tohohle, ale...).(30.8.2015)

  • Lima
    ****

    Jasný důkaz, že elektronika s přízviskem „inteligentní“ je potencionální hrozbou. Proto jsem se rozhodl navždy odpojit ze sítě moji inteligentní pračku. Sice mi bude chybět její tiché žužlání mého špinavého prádla, ale co by člověk pro bezpečnost neudělal. Odpojím také počítač, protože při přehrávání tohoto filmu se podezřele přehříval, a také monitor, protože podezřele blikal. Jsem rád, že jsem to tak zavčasu podchytil, ze mě nikdo vola dělat nebude!(5.9.2015)

  • - V momentě, kdy si Ava (Alicia Vikander) obleče bílé šaty, můžeme vidět, jak prochází okolo svatebního portrétu Margaret Stonborough-Wittgenstein od Gustava Klimta, na kterém má na sobě taktéž bílé šaty. Jde o sestru Ludwiga Wittgensteina, jednoho z nejvlivnějších filosofů 20. století a autora knihy „The Blue Book“, podle níž se jmenuje Nathanova společnost. (JendaT)

  • - Caleb (Domhnall Gleeson) poslouchá píseň kapely OMD "Enola Gay" z roku 1980. Enola Gay byl letoun použitý ke shození atomové bomby na Hirošimu.  Později, v rozhovoru s Nathanem (Oscar Isaac) o tom, jak umělá inteligence změní svět, vyřkne Caleb citát Roberta Oppenheimera o vynálezu atomové bomby: "Stávám se smrtí, ničitelem světů." (Dr Lizal)

  • - Většina záběrů na obytný interiér Nathanova (Oscar Isaac) sídla byla natáčena v norském hotelovém komplexu Juvet Landscape Hotel poblíž města Åndalsnes. (JendaT)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace