Reklama

Reklama

Snowden

Trailer 4
Francie / Německo / USA, 2016, 134 min

Jeho jméno zná každý. Edward Snowden za sebou nechal pokojný rodinný život a vzornou kariéru v tajných službách a stal se psancem na útěku. Je muž, který odhalil šokující praktiky amerických výzvědných služeb, hrdinný whistleblower, nebo zrádce, který zaslouží nejtvrdší trest? Klasik americké angažované kinematografie Oliver Stone zkoumá profesní i rodinné zázemí člověka, který ukázal světu, že jsme stále sledováni. A že válka proti teroru posloužila jako záminka k bezprecedentnímu vpádu moci do soukromí. Jde tu vážně ještě o zachování demokracie? Snowdenova odpověď je mrazivě jasná. (Film Europe)

(více)

Videa (11)

Trailer 4

Recenze (326)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Oliver Stone patří mezi ty zkušenější režiséry jeho U-Turn a Savages mám hodně rád, ale po 4 leté pauze přichází opět s průměrným filmem. Zpočátku jsem byl víceméně hodně spokojen, Levitta mám rád, ale zde mě po hodině filmu přestal bavit. Jakmile se ve filmu začla řešit politika šlo to do hajzlu, alespoň pro mě, jednak mě nezajímá a ta Americká už vůbec. Dokoukáno s mírným utrpením, každopádně Snowden je zajímavá osobnost.50% ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

V pátek 25. 11. 2016 ve věku devadesáti let zemřel Fidel Castro, o kterém Putin řekl, že "ztělesňuje vysoké ideály politika, občana a patriota upřímně přesvědčeného o správnosti toho, čemu zasvětil život". Před třinácti lety o Commandantem natočil dokumentární portrét Oliver Stone, který to tehdy schytal zleva i zprava. Nyní je tvůrce, označovaný za černé svědomí Ameriky, kritizován za fikční biografii SNOWDEN o whistleblowerovi, o kterém Putin řekl, že je to "podivný, idealistický chlápek, který je v Rusku v bezpečí"._____ Časté výtky ohledně toho, že SNOWDEN na rozdíl od většiny Stoneových filmů není relevantním komentářem k dnešku, potažmo je překvapivě krotký, a že navzdory stylistické excesivnosti jde o nezvykle přehledné a umírněné vyprávění, jsou mimo. Stone vždy s postavami pracoval spíše jako s typy než s psychologicky definovanými jedinci, protože mu slouží k demonstrování určité teze o společnosti. SNOWDEN je o zklamání z víry v demokratický systém (představovaný jak bushovskou jestřábí politikou, tak obamovskou lživou nadějí v lepší zítřky), a tak ani nevypráví o přerodu patriotického republikána v liberálního "extremistu" díky aktivistické ženě, ale o muži mezi dvěma ideologiemi představovanými dvěma vedlejšími postavami (viz stejné schéma používající WALL STREET, WALL STREET: PENÍZE NIKDY NESPÍ, ČETA, DIVOŠI)._____ Jinak Stoneovi šlo vždy o jasnost, srozumitelnost a přehlednost vyprávění (snad až na U-TURN a do jisté míry DIVOCHY, kde ale v obou případech aktualizoval noirovou poetiku), zatímco blbnul se stylem. Převážně umělecky motivované stylistické postupy (různé typy kamer a filtrů, kombinace hraných a dokumentárních pasáží, střídání makrodetailů a větších celků, významotvorné montáže...) ozvláštňují stoneovsky typické nechronologické a místy nespolehlivé, zato dlouholeté hollywoodské tradice ctící vyprávění. Kdo od Stonea čekal něco jiného? A kdo vůbec věděl, že Castro byl včera ještě naživu? ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Zákon na ochranu osobních dat je nebetyčná blamáž, to víme všichni. Na jedné straně, cokoli se děje na internetu je možno archivovat pro pozdější použití, na druhé straně to sotva někoho bude zajímat. A to nás možná mrzí ze všeho nejvíc; chtěli bychom vidět a být viděni (voir et avoir vu, jako Francouzi v zahradních kavárnách). A tak se vymyslely "sociální sítě", kde se člověk může obnažovat bezmezně. A opět; jedna věc je sbírat data a druhá tato data analyzovat a vyhodnocovat. Výsledek může pak být: tenhle člověk půjde s námi, je zcela závislý na konzumu / tenhle je nebezpečný, utrácí příliš málo... A co Snowden? Jak je na tom on sám? Nechápe, že tohle je další, vyšší stupeň demokracie, tzv. protiteroristická, jak tvrdil Obama. Pozn: Závěrečné titulky jsou na Oskara - tahle kategorie by se měla zavést. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Ideolog a klasik, který vždycky rýpal, rýpe dál, jen už mu lehce dochází dech. V posledních letech nás mnohokrát nepotěšil, ale pořád to v něm je. Jeho novinka to jen potvrzuje. Díky několika svižným a napínavým scénám se nám snaží namluvit (docela úspěšně), že jde o solidní thriller. Sledujeme retrospektivu ukotvenou v roce 2014, kdy se v hongkongském hotelovém pokoji setkává hlavní aktér s investigativními novináři. Dostáváme se tak postupně na začátek, kdy měl své sny, drápal se nahoru, věřil milované vlasti, zamiloval se, připravoval se na následky. Pokud přijde další 11. září, bude to jejich chyba. Mezi hlavouny z NSA (Národní bezpečnostní agentura) nebo CIA je i jistý Edík, který, jak všichni dobře víme, po několika letech přihlížení a zhnusení vynesl citlivé dokumenty z amerických tajných služeb a upozornil na masivní sběr citlivých dat. Exemplární trest je dosud ve hvězdách, protože dodnes zůstává v dočasném ruském azylu. Zvraty z logiky věci chybí, s emocemi se mohlo pracovat lépe. Joseph Gordon-Levitt nicméně na výbornou zvládl další zajímavou postavu, moc se mi zamlouvala i Shailene Woodley a hlavně Rhys Ifans. Oliver Stone má jasno, zda je Snowden hrdina nebo nepřítel, vynechává ty svoje patriotické výkřiky, a když leccos vezmeme s nadhledem, ty dvě a čtvrt hodinky si docela užijeme. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Tematicky velmi zručně natočené svinstvo. Oliver Stone je velmi schopný režisér, který je ideologicky úplně blbej. Pokud někdo vytváří antiamerické propagandistické konspirace, kamarádí se s Vladimirem Putinem, obdivuje komunistické diktátory a jezdí po celém světě vykládat, jak moc se dnešní Amerika blíží Sovětskému svazu, je slovo blbej ještě slabý slovo. Docela bych mu pár let na naší, tedy té špatné straně železné opony přál. S takovými kecy by velmi rychle zahučel pod led jako Dean Reed. A to je případ i tohoto filmu: na rovinu, Edward Snowden není nic jinýho než nechutnej práskač a vlastizrádce. Stone Snowdena tlačí na piedestal jednoznačně kladného héroa, trochu nekňuby (kdo jiný by si při seskoku z postele dokázal zlámat obě nohy?), ale taky počítačového génia, jenž při práci pro NSA postupně prozře - tlačen svědomím i vlivem své přítelkyně, levičácké liberálky, která je proti válce v Iráku a neustále trousí hlášky, jak Amerika má na rukou krev. Režisér si tentokrát ale ani technicky nepočíná nijak zručně. Snowden je nudný a nezajímavý, stopáž je neskutečně přepálená, systém neustálých retrospektiv moc nefunguje... Takže když na závěr přišel ten nechutnej patetickej výstup samotného Edwarda Snowdena, který z moskevského exilu promlouvá proti "mocným tohoto světa" a vyjadřuje naději v lepší zítřky, aby se dočkal stand-up ovací, už jsem znechucením blil. Stone si splnil normu, naplival na USA, kde chudák tak úpí, a vydělal miliony. No, já mám pro něj i Snowdena jedinej vzkaz: Táhněte do hajzlu. ()

Galerie (76)

Zajímavosti (14)

  • Celosvětová premiéra proběhla 21. července 2017 v San Diegu. (ČSFD)
  • Natáčení začalo 16. února 2015 se zamýšlenou premiérou k 25. prosinci 2015. Nakonec ale byla odložena až do roku 2016. Oliver Stone vydal prohlášení, že vizuální efekty byly příliš složité, tak film nemohl být dokončen včas. (BloodMax)

Reklama

Reklama