Režie:
Mel GibsonKamera:
Simon DugganHudba:
Rupert Gregson-WilliamsHrají:
Andrew Garfield, Vince Vaughn, Sam Worthington, Luke Bracey, Teresa Palmer, Hugo Weaving, Rachel Griffiths, Milo Gibson, Richard Roxburgh, Nathaniel Buzolic (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Krátce poté, co Japonci 7. prosince 1941 zaútočili na Pearl Harbor, přihlásil se tehdy třiadvacetiletý Američan Desmond Doss, tak jako mnoho jiných mladíků, do služby vlasti. Z hloubi svého přesvědčení však odmítal nosit jakoukoliv zbraň a zabíjet. Stal se zdravotníkem 307. pěšího pluku 77. pěší divize. Skutečnost, že Doss odmítal zbraň, se nesetkávala s pochopením u jeho spolubojovníků. Jen blázen by chtěl, aby mu v boji kryl záda chlapík, vyzbrojený pouze odhodláním a lékárničkou. Často musel čelit nevraživosti a útokům ostatních vojáků. Přesto, jako jediný americký voják ve 2. světové válce, bojoval v první linii neozbrojený. V březnu 1945 vypukla krvavá bitva o Okinawu. Dossova rota měla za úkol dobýt 120 metrů vysoký útes. Když vojáci vyšplhali s pomocí lan na vrchol, dostali se do těžké dělostřelecké, minometné a kulometné palby. Vojín Doss se odmítl ukrýt a zůstal uprostřed krvavého pekla. Snášel jednoho zraněného po druhém z útesu do bezpečí. Během vyčerpávajících 12 hodin, za stálého ostřelování, zachránil životy 75 mužů... (Bioscop)
(více)Videa (18)
Recenze (1 193)
Ja jsem spokojenej, uz dlouho tu nebyl takhle kvalitni valecnej film, Gibson na to porad ma. Prvni hodinku se sice nic moc nedeje, je to takova ta klasicka buzerace na cvicaku, ale je to proste natoceny zabavne a trosku jinak. Velitele nejsou takovy svine a i kdyz vyrvavaj, jsou to sympataci, coz je ale mozna jen dany obsazenim Vaughna a Wortingtona. Ale ani spolu vojaci nejsou za nejaky srace, i kdyz samozrejme cocku za svoje presvedceni nestrilet dostane. No a druha pulka uz je valecna, pricemz nejakejch 20 minut v prostredku rozjede Gibson fakt skvely valecny peklo, nepretrzita strelba, vsude mrtvoly a utrhany koncetiny, proste Rko jak se patri. No a zaverecna 45minutovka je to, proc tenhle film vlastne vznikl, tedy to, cim se hlavni hrdina odlisuje od ostatnich a proc vlastne dostal svuj film. A i kdyz Gibson nehraje nejak extremne na city, stejne je to dojak. No a jako celek to proste skvele funguje, i kdyz samozrejme mohlo by to bejt jeste lepsi, protoze krome ty hlavni myslenky se film vlastne zas tak extra neodlisuje. No a film sice stavi na skvelym Garfieldovi, kterej asi hraje zatim nejlip v zivote, ale stejne je to furt takovej uculujici se pubertak, ze mu to clovek obcas uplne neveri. Ja bych tu spis vyzdvihnul vykon skvelyho Weavinga a ultimatne sympatickou Palmer. Lepsi 4*. ()
║Rozpočet $40miliónov║Tržby USA $67,209,615 ║Tržby Celosvetovo $175,302,354▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $15,509,066║ Tržby za predaj DVD v USA $10,800,477║ Mel Gibson je späť v plnej jemu vlastnej kráse!!! A natočil film roka 2016! Takmer také Údolie tieňov 2. Je až neskutočné, čo dokážu jeho zlaté režisérske ruky po 10 ročnej odmlke, klobúk dolu, takéto veľké veci dokáže len druhý veľký režisérsky mág ako je James Cameron, bez spechu si dať prestávku a potom usadiť diváka a nechať ho hltať veľkými dúškami úžasný príbeh. A to dokonca aj keď tam napchá na kvantá pátosu, romantiky či kresťanstva ale všetko tak skĺbené, že to funguje bez toho aby divák vôbec aspoň na moment trpel. Herci na prvý pohľad by mali v danom obsadení škrípať, hlavne sladká Teresa Palmer či komik Vince Vaughn ale heh, toto je Gibson a ten vie s každého vyždímať to najlepšie, všetci, tu sedia v daných úlohách neskutočne dobre, dramatické linky, sekvencie, striedajú pravidelné odľahčené a všetko je tak vyvážené až som nechápal. Gibson proste predviedol kus dobrého režisérskeho remesla. Dokonalý film a jeden z top vojnových zo silným posolstvom aj keď kresťanským. /videl v kine: 100%/ ()
Mel Gibson naozaj vie vyrobiť kvalitné historické filmy založené na skutočných udalostiach. Dokazuje to znova a znova. Na kvalitne odpracovanom projekte sa podpísalo aj veľa skvelých hercov, Mel Gibson má na ne skrátka čuch. Drsného vojenského seržanta si zahral Vince Vaughn, ktorý ukázal, že nepatrí len do jednoduchých komédií. Vo filme je veľmi výrazná vizuálna stránka. Tá podtrháva hrôzy vojny a utrpenie vojakov. Je celkom zrejmé, že režisérovi s tým pomohla dnešná moderná technológia. To platí zvlášť pre výbuchy a výstrely, ktoré sú na vojnovom bojisku tak časté. Aj cez to však dokázal stvárniť kľúčové momenty realisticky a tak, že pôsobili dobovo. Niektoré scény z bojiska, kedy majú vojaci odtrhnuté končatiny a z tela im vyliezajú útroby, môžu pôsobiť až príliš realisticky a kruto, ale je jasné, že to bol presne zámer. Špeciálne efekty sú dotiahnuté do takej dokonalosti, že film skoro pôsobí ako akási klasika z 80. či 90.rokov. A to je celkom určite pre dnešnú dobu úplne unikátna vec. ()
Gibson to holt má v paži. V civilní/romantické/výcvikové první polovině si jeho pacifistický hrdina diváka získá a v druhé je on i divák po hlavě vhozen do sugestivně nasnímaného brutálního a krvavého válečného masakru. A dobře vybraní herci válí, vedle Garfielda hlavně Weaving jako traumatizovaný opilecký otec, ale i Vaughn (v komediích jsem ho nenáviděl, ale ve vážných polohách mě baví) a Worthington. ()
Kdyby na začátku dostala cihlou přes tlamu dětská verze Andrewa Garfielda, nikoliv její filmový bratr, celý film by dával mnohem více smyslu. Moc jsem nevěděl, jak vážně mám mladíka s výrazem božího prosťáčka, kterému příliš nedochází, jak fungují mezilidské vztahy, natož mezinárodní politika, brát. Film jej každopádně bere vážně dost na to, aby postupně ztratil veškerou kredibilitu. Zato debility nabízí koňskou dávku. Předpokládám, že závěrečná scéna nanebevzetí se do filmu zatoulala z nikdy neodvysílaného skeče Monty Pythonů. Jako z absurdního divadla je koncept, na němž celý film stojí. Učinit hrdinou největšího filmového ohňostroje vyhřezlých střev a rozstřelených hlav od Vojína Ryana silně věřícího pacifistu, který odmítá jakékoli násilí, mi přijde jako dost krutá ironie. Nezdá se ale, že by si ji Mel uvědomoval. Jatečních scén (brzy spíše otupujících než šokujících) nepoužívá k tomu, aby Desmonda dovedl ke zjištění, že válka je mnohem drsnější, než jak si ji představoval (potom by lépe fungoval i kontrast první a druhé poloviny filmu), ale aby ukázal, jak těžké to chlapec bude mít, chce-li bez pušky v ruce přežít déle než půl vteřiny. Zrození hrdiny, který odmítá násilí, je tak paradoxně podmíněno právě všudypřítomným násilím. Kdyby jeho kamarády netrhaly na kusy kulky a granáty zdivočelých Japonců (což je národnostní stereotyp, který vyšel z módy společně s Johnem Waynem), hrdinou by se stát nemohl. Nepochybuji, že v tom, co sám vnímám jako neřešitelný rozpor, někdo jiný najde průzračnou logiku, ale i kdyby mi film ze své podstaty nepřišel postavený na hlavu, horko těžko bych hledal důvody, proč jej někomu doporučit jako příklad toho nejlepšího, co letos v Hollywoodu vzniklo. Působivé a (přesto) vcelku přehledné zachycení válečné vřavy jsme dříve viděli mnohokrát a přehledná struktura vyprávění a učebnicová segmentace, díky které se nikdy nezačnete nudit, jsou kvality, jimiž se americké filmy chlubí již mnoho desetiletí. Hacksaw Ridge je zkrátka myšlenkově i formálně poněkud opožděným filmem. 60% Zajímavé komentáře: Marigold, InJo, jerry12 ()
Galerie (66)
Zajímavosti (29)
- Hudbu měl původně složit James Horner, který s Melem Gibsonem spolupracoval už na Muži bez tváře (1993), Statečném srdci (1995) a Apocalyptu (2006). Po Hornerově smrti v roce 2015 se úkolu ujal John Debney, jenž komponoval pro Gibsonovo Umučení Krista (2004), ale jeho práce se do do filmu nakonec nedostala a zcela novou hudbu složil Rupert Gregson-Williams. Film je Jamesi Hornerovi věnován in memoriam. (D.Moore)
- Producent Hal B. Wallis sa snažil kúpiť práva na tento príbeh od Desmonda Dossa už v 50. rokoch, pričom ústrednú postavu si mal zahrať Audie Murphy. Avšak Doss neprejavil záujem. (beso74)
- K vytvoreniu intenzívneho vojnového pekla v Okinawe vyrobil tím pre zvláštne efekty nový prístroj, ktorý nazvali „bedňa na bomby". Išlo o kartónovú krabicu umiestnenú v zemi, ktorá obsahuje bezpečné úlomky, ktoré sú odpálené do okolia vysokou rýchlosťou. V zariadení je taktiež umiestnený prvok, ktorý pri odpálení vytvára veľmi oslňujúci záblesk. S tým boli tvorcovia schopní vytvoriť prakticky väčšinu výbuchov, ktoré za normálnych okolností vyžadujú veľké množstvo práce na počítači. (classic)
Reklama