Reklama

Reklama

Jesus Christ Superstar

  • USA Jesus Christ Superstar (více)
Trailer

V roce 1973 americký režisér Norman Jewison převedl na filmové plátno úspěšnou rockovou operu Jesus Christ Superstar. Předcházelo mu divadelní uvedení na divadelních prknech londýnského West Endu, kde se poprvé objevil v roce 1971. Hudbu na libreto Tima Rice zkomponoval britský skladatel Andrew Lloyd Webber (autor dalších slavných muzikálů Evita, Cats, Starlight Express, Fantom opery). Film vypráví příběh posledních sedmi dnů života Ježíše Krista – od jeho příchodu do Jeruzaléma až po ukřižování – očima Jidáše Iškariotského. Muže, jenž byl jeho učedníkem i přítelem, a který jej nakonec zradil. Ambiciózní, mimořádně náročný filmový projekt vznikal v exteriérech, přímo v Izraeli. Na rozdíl od mnoha muzikálů neoslňuje zbytečně honosnou výpravou a kostýmy, ale zaujme promyšlenou realizací a skvěle vybranými interprety jednotlivých postav. Získal řadu prestižních ocenění a velkou diváckou popularitu. Norman Jewison o něm prohlásil: „že spíš, než hluboce náboženské dílo zamýšlel natočit příběh o dobru, zlu a kráse“. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (249)

Vercinix 

všechny recenze uživatele

Ale lepší než česká verze to není! Máří je výborná, Jidáš (zpěvák ovšem perfektní) by se spíše hodil k Jamesu Brownovi či někam do Gospelu a Ješíš? Nemůžu si pomoci, ale společně s Ananiášem byli asi kdysi eunuchy na dvoře Alexandra Velikého! Aranžmá, choreografie a tance jsou výborné, zpěv (povětšinou) průměrný a dějinná (reps. biblická) přesnost tragická:) ()

otík 

všechny recenze uživatele

Se stylizací příběhu Ježíše Krista do hippies doby může mít spousta diváku problémy, ale po hudební stránce se tomuto muzikálu nedá vůbec nic vytknout. Každá skladba se dá poslouchat a je zajímavá, muzikál nemá slabší místo, celá kompozice je skvělá. Tady se opět ukázala genialita A. L. Webbera. A navíc anglický jazyk je skutečně nepřekonatelný, i když se Češi snažili a udělali v devadesátých letech skvělou českou verzi, na originální verzi prostě nemá. ()

Reklama

liquido26 

všechny recenze uživatele

Zcela úžasné a ojedinělé veledílo, kterému k naprosté dokonalosti chybí božský hlas úplně prvního Ježíše Iana Gillana z Deep Purple. Když jsem v d eseti letech spatřil t ento muzikál poprvé (do té doby jsem znal jen verzi s Kamilem Střihavkou) byl jsem jako u vytržení. Naprosto mě fascinovala ta originalita s jakou s e protkla šedesátá léta a doba Kristova. Teď už to pro mě není takové objevení Ameriky, ale dneska i po tolika letech mě tenhle muzikál dostává stejně jako tenkrát. Spolu s tou "gillanovskou" je tohle nejlepší verze. ()

Danikaa 

všechny recenze uživatele

Možno v čase vzniku by som dala plný počet. Bolo to nové, šokujúce, avantgardné a mnohí ľudia nedajú na toto spracovanie dopustiť. Pre mňa je to však maximálne 3*. Páčia sa mi exteriéry, krajina kde sa film natáčal, niektoré pesničky, niektoré kostýmy. Dnes mi však veľa vecí prekáža, výstižne to popísal HonzaBez. ()

Laxik 

všechny recenze uživatele

Pravidelně sjíždím kanonickou gillanovskou audioverzi z roku '70, perfektní českou mutaci Otty Balage jsem měl tu čest zhlédnout již dvakrát (poprvé jako představení v Karlíně, podruhé teď nedávno jako kočovnou koncertní verzi bez hraní, a rekvizit), příběh tohoto "Jidášova evangelia" mi přijde zajímavější jakéhokoli z těch kanonických a tudíž jsem byl dlouho zvědavý i na tento film. A povím vám to takhle. Jsem spokojen, ale jsem zklamán. Alternativní pojetí už takhle alternativního převyprávění nejslavnějšího příběhu lidské historie byla správná volba. Pár nadšenců se ve svém vetchém autobusu zjeví v poušti, navlékne si kostýmy a s výpomocí dobových i moderních rekvizit si mezi troskami jakéhosi starého antického chrámu celý příběh převypráví. Geniální. Muzika ani příběh neprošly výraznou změnou, takže tam vlastně není o čem mluvit. Vše je parádní. Zpěváci? No, jsou horší , ale hlavně Jidáš si to celé krade pro sebe (což tak nějak napůl má). Jéééééénže. Jéééénže někteří představitelé vedlejších rolí (Šimon) za ostatními i za originálem pěvecky těžce zaostávají, Máří je divná a mdlá a svůj hlavní part zvládá maximálně tak obstojně... a Ježíš, ač výborný zpěvák (sic horší Jeff Fenholta i Kamila Střihavky, nelze mu takový "nedostatek" zazlívat), je nudné prkno bez charismatu. Přes tyto problémy se sice dokážu přenést, ale ne plně. Amen. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (18)

  • Niektoré texty piesní boli oproti divadelnej podobe upravené ("Hosanna", "The Temple"), aby sa stali prijateľnejšími pre kresťanské publikum. Napríklad v scéne s malomocnými slová "Heal yourself!" (Vyliečte sa sami) zmenili na "Leave me alone!" (Nechajte ma osamote). (L´Aura)
  • Pri scéne s tankmi, ktoré dohnali Judáša (Carl Anderson) pred veľradu, je poukázané na Judášove posadnutie zlým duchom. Satan ho k tomu dohnal. Naopak ku koncu, stíhacie lietadlá predstavujú diablovo odstúpenie od Judáša. (MFJD)
  • Predstaviteľ Ježiša (Ted Neeley) sa počas nakrúcania zoznámil so svojou terajšou manželkou Leeyan, ktorá vo filme účinkovala ako tanečníčka - vidno ju v scénach "Simon Zealotes" (čiernovláska v hnedom) a "King Herod's Song" (žlté plavky). (L´Aura)

Související novinky

Zemřel režisér Norman Jewison

Zemřel režisér Norman Jewison

23.01.2024

V požehnaném věku sedmadevadesáti let v sobotu 20. ledna opustil filmový svět kanadsko-americký na sedm Oscarů nominovaný režisér a producent Norman Jewison, tvůrce legendárních a oblíbených snímků… (více)

KRRRnov již podesáté zve na „sedmdesátky“

KRRRnov již podesáté zve na „sedmdesátky“

11.04.2015

Již podesáté přivítá krnovské kino Mír 70 fanoušky festivalu 70mm filmů. O víkendu 17. – 19. dubna 2015 se historickými projektory prožene na dva miliony filmových políček, která v době svého uvedení… (více)

Náboženství je opium lidstva

Náboženství je opium lidstva

29.05.2006

Každý z nás tento výrok Karla Marxe označovaný za bolševický fanatický atheismus alespoň jednou slyšel. Časy se mění, výroky zůstávají, opium miluje stále více lidí a South Park budou cenzurovat. Ano… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno