Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nukleárne pokusy preberú z ľadu prehistorického Rhedosaura. Spočiatku nikto nechce veriť profesorovi Tomovi Nesbittovi, ktorý prežil stret s týmto tvorom, existenciu tak dávno vyhynutého tvora. Až rad nešťastí v blízkostí pobrežia Severnej Ameriky donúti armádu, aby začala pripravovať opatrenia pred útokom tohto veľkého tvora smerujúceho do New Yorku. Dokážu ho na poslednú chvíľu zastaviť? (T2)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (34)

pepo 

všechny recenze uživatele

Zaciatok na Antarktide je vylozene super a slubuje velke veci. Potom sa to sice zlomi do klasickeho monster movie, no stale zabavneho. Sceny s priserkou su cool a je skoda, ze su zaobalene do klasickej vaty. V tomto su ovela silnejsie (o rok mladsie) Godzilla alebo Them!. Na druhej strane je to urcite atraktivnejsie nez It came from beneath the Sea alebo Tarantula 7/10 ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Žánr byl od dob King Konga už polomrtvý, když napsal r. 1951 Ray Bradbury tísnivou, atmosférou nabitou krátkou povídku (jejíž české jméno si nepamatuji, četl jsem ji před mnoha a mnoha lety). Pojednává o obřím netvorovi, který přečkává miliony let na dně oceánu, a jednou za dlouhý čas se vynoří... Jeho smutek a marnost nad tím, že je poslední, je zdrcující i pro čtenáře. Z moře vystupuje u majáku, jehož starý hlídač vypráví mladému kolegovi, co se jednou za čas děje... A skutečně, v depresivní noci, jako je tato, se netvor objeví. Pak hlídač podnikne neuvážený pokus, zapne signál do husté mlhy, troubení. Netvor reaguje troubením velmi podobným, v nenadálé naději. Ale o to větší je rozčarování, beznaděj a vztek... Končí tím, že maják rozbije. Tak, a velmi volně na motivy této povídky (nicméně v titulcích je uvedena) byl natočen spektakulární film o netvorovi probuzeném jaderným pokusem v oblasti věčného ledu. Postupně se dějí nepěkné věci v moři směrem na jih. Původní povídka je zde sehrána ve dvacetisekundové délce :-) ... Netvor dorazí až do New Yorku, projde se ve vřískajících ulicích a je zneškodněn. Přesně načasovaný příběh vyvolal obrovskou vlnu monstermovies, hlavně v Japonsku (počínaje Godzillou a desítkami dalších)... která trvá až dodnes. Tohle je opravdový základ žánrů... ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

20 rokov po King Kongovi prichádza ďalšia príšera ničiť New York a prekvapivo to pôsobí skôr, ako keby bol film vytvorený 20 rokov pred veľkou opicou ako po nej. A to sa Harryhausen fakt snažil. Inak tu máme všetky tématické klišé doby...jadrový pokus, ktorý sa vymkne z ruky, veľké monštrum, ktoré je eliminované výdobytkom vedy, čiže veda nás môže zničiť, ale nás aj zachráni, nejaký ten biblický odkaz a mladý pekný párik vedcov. Takže ide o to, koľko ste už takýchto filmov z tohto obdobia videli. Ak s nimi začínate, film vás asi poteší práve tými témami, ktoré rozoberá. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Japonci v King Kong vs. Godzilla po nárazu ponorky do ledovce nechali obživnout Godzillu, tady zase amíci jistého "Rhedosauruse" jako následek nukleárního pokusu kdesi u severního pólu. Samotný úvod z Arktidy je napínavý, věrohodně podaný, člověku se zima úplně zadírá pod kůži. Poté přichází ke slovu klasická schemata pro monster movies. Typické postavy - všeznalý profesor, jeho krásná asistenka, pokud možno s doktorským titulem, fešácký hlavní hrdina, který zachrání svět a vojsko, které si s monstrem neví rady a v podstatě tu slouží jako křoví.A hlavně ještěr Rhedosaurus, který si to - jak jinak - štráduje přímo na New York (chudáci newyorčani, vždycky to musí schytat oni :o)) Model ještera - tak to je klasický Harryhausen, který svůj rukopis od dob svého debutu až po Souboj titánů vůbec nezměnil. Pokud jde o triky, chce se říci, že pro fanoušky trikového kouzelníka Harryhausena je tohle povinnost. Ovšem triková kvalita je hodně kolísavá. Potápění v miniponorce na dno oceánu, kde přerostlá ještěrka dočasně sídlí, vzbuzuje pouze úsměv. Ta kombinace modýlků a dokumentárních záběrů souboje žraloka se sépií vypadá opravdu divně. Potopení rybářské lodě je naprostá triková fušeřina, i na svojí dobu. Při pochod ještěra New Yorkem se střídají geniální momenty s těmi, ve kterých je hodně znát zadní projekce a modely jsou do očí bijící. A ani si divák ještěrky moc neužije a přijde divný, rychlý konec. Žádná gradace napětí, žádný strach o hlavní hrdiny se nekoná. Škoda. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Bohužel spíše nuda, která je nejprve zajímavá díky úvodním atmosférickým arktickým minutám a pak už vlastně jen díky fantastickým trikům Raye Harryhausena. Útok ještěra na město očividně inspiroval Emmerichovu Godzillu a je tou nejlepší scénou z celého filmu, oproti tomu závěr v zábavním parku je tak vážně míněný a tak nenápaditě natočený, až je směšný. Pobavila mě rolička Lee Van Cleefa, který obří filmové monstrum dorazil radioaktivním granátem o dva roky dříve, než jeho budoucí spaghetti westernový kolega Clint Eastwood poslal v tryskáči do pekel obří tarantuli. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (26)

  • Pôvodne vytvoril k filmu hudbu Michel Michelet. Keď však práva na film odkúpila spoločnosť Warner Brothers, zdala sa jej hudba málo výrazná, a preto pojednala Davida Buttolpha, aby skomponoval niečo údernejšie. (beso74)
  • Profesor Tom Nesbitt (Cecil Kellaway) a Lee Hunter (Paula Raymond) si pri identifikácii monštra prezerajú rôzne fotografie dinosaurov. Väčšina z nich bola dielom renomovaného odborníka na stvárnenie prehistorických zvierat, Charlesa R. Knighta. Jeho kresby a maľby vo veľkej miere formovali predstavy verejnosti prvej polovici 20. storočia o prehistorickom svete zvierat. Filmy ako The Lost World (1925), King Kong (1933) alebo Fantasia (1940) boli priamo inšpirované jeho dielami, rovnako ako väčšina prehistorických kreatúr, ktoré oživil geniálny Ray Harryhausen, vrátane vymysleného Rhedosaura z tohto filmu. (beso74)

Reklama

Reklama