Reklama

Reklama

Chata na prodej

  • angličtina Bear with Us (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Rodiče prodávají starou chatu, pro kterou už nemají využití. Před předáním chaty novému majiteli se však matka (Ivana Chýlková) rozhodne uspořádat poslední pořádnou rodinnou slezinu. Zbytek příbuzenstva neprojevuje přílišné nadšení, tahle setkání bývají vždy dost náročná. Děda (Jan Kačer) už je duchem spíše nepřítomen, otec (David Vávra) tyto akce odmítá, syn (Jan Strejcovský) je věčně přiopilý a ironicky glosuje svět kolem sebe včetně rozpadajícího se vztahu s přítelkyní (Judit Bárdos). Babička (Jana Synková) je specialistkou na upřímné dotazy, které ostatní přivádějí přinejmenším do rozpaků. Nevyrovnaná dcera (Tereza Voříšková) na chatu přibere svého úspěšného německého přítele (Michael Pitthan), který se jediný na rodinný výlet těší, protože neví, do čeho jde. Naděje na idylický víkend na samotě u lesa rychle skončí, ale opravdové dobrodružství začne těsně nad ránem, když rodina zjistí, že se kamsi vytratil dědeček. Stopy vedou do lesa… (CinemArt)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (398)

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Chata na prodej je trochu jiný český film. Vypráví o manželském páru, který chce prodat svou chatu, protože už na ni nikdo nejezdí. Manželé se nakonec rozhodnou na chatě strávit poslední noc a pak ať přijde, co má přijít. Ač jsem k českému velmi skeptická, musím říct že Chata na prodej mě velmi příjemně překvapila. Nebýt toho trochu zvláštního urychleného odjezdu, hodnotila bych i výš. Moc se mi líbilo obsazení známých herců do trochu jiných rolí, než z jakých je známe. Výborné byly i dialogy a fungování mezi jednotlivými členy rodiny. No a jízda autem tu dostává nový rozměr. Za sebe říkám, že Chata na prodej je film, který je rozhodně koukatelný a má vás čím překvapit. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí tohoto filmu vlastně vůbec nevím. Byla to spíš taková epizoda jedné rodiny, kterou v nějaké podobě zná každý z nás a vyprávět to někomu bývá sranda až po letech, kdy zmizí nepříjemné a bolavé události a ty pozitivní se postupně doplní o drobné menší vtípky, aby se to lépe vyprávělo. Nevidím důvod, vidět film znovu. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Všichni jsme úplně blbí... Podzimní balada o lidském nepochopení. Společenství devíti osob, jejichž přítomnost vyvolává u každého ze zúčastněných protagonistů aktuální psychickou zátěž (způsobenou existujícím konfliktem a potřebou řešit ho) má za následek rozklad morálních hodnot. Pokus o záchranu narušených rodinných a partnerských vztahů ovšem naráží na nepřekonatelné sociální a charakterové vady, jimiž jsou determinováni a omezováni bez výjimky všichni, kteří se v tomto filmu pohybují. Konfrontace jednotlivých protikladů se nevyhnutelně chýlí ke svému závěru – zpodobněného ve vynikající metaforické zkratce v závěrečné honbě za ztrativším se dědečkem – kterým tvůrci dávají najevo, že znají důsledky těchto patologických vztahů. Vedle Ivany Chýlkové a Terezy Voříškové tu na sebe po delší době výrazně upozornila Jana Synková, jejíž herecká kreace dává tušit, že filmaři by jejího talentu měli využívat mnohem častěji. I přes výše zmíněné superlativy se, bohužel, jedná o film, který nezanechá hlubší stopu. Je sugestivně nasnímaný, a to jak vizuálně, tak hudebně, velmi dobře zahraný, může se spolehnout na dekadentní atmosféru, která z filmu vyzařuje, ale schází tomu určitý přesah svého vlastního zaměření. Navzdory tomu Tomáš Pavlíček, jeden z nejmladších českých režisérů, ukázal, že v jeho osobě by česká kinematografie mohla získat žádanou vzpruhu. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Hvězdička za přírodu a Jana Kačera - který se žel k hraní nijak moc nedostal. Přitom ta jeho scéna s králem na posedu mohla být skutečně velkolepá. Mohla, ale to by celý film nesměl být nudně roztahanou bakalářskou povídkou, kde se vlastně o postavách nic moc nedozvíme kromě povrchních atributů - stoicky klidný Němec, opilecký brácha, kterého sice otec k ničemu nepustil, ale přitom umí perfektně anglicky (kde se to naučil, když je prezentován jako nýmand?), sestra, která kdovíjak se seznámila se svým německým partnerem, a i když umí německy, taky se podceňuje, hysterická a rýpavá, sobecká babička, plus jedna Slovenka, o které nevíme už vůbec nic a která zde slouží (kromě role matrace) snad jen jako možnost poukázat na ty xenofóby (schválně to píšu špatně). Podívaj se Pavlíček a Bokšteflová na Domů na svátky od Jodie Foster nebo Výlet české Alice Nellis, jak se to dělá, jak se mají postupně odkrývat charaktery, jejich problémy, plány, cíle, a jak pomalu divákovi servírovat z toho plynoucí napětí a kolizi. Tady jste zůstali plavat na povrchu, asi jako kdybych sledoval hádku tří lidí v hospodě, jenže vy musíte divákovi nabídnout vše, veškeré nutné pozadí a podhoubí. A umět to dovedně filmařsky skloubit. Tohle je sled scének, z nichž nic nevyplývá, dokonce ani nálada té přírody a chaty, chybí vnitřní podpříběh, ústřední velké téma a samozřejmě následná velká katarze. Jako sorry, asi se vám líbilo, že jste jezdili na chatu chlastat a ožírat se a opékat jako každý zdivočelý Pražák buřty, ale pořád jde o pražský fenomén a třeba na Moravě se na chatu jezdilo makat na soukromých políčkách a večer se pilo, ale decentně, protože druhý den se šlo buď do kostela, nebo opět na zahradu,případně na společnou procházku do města na kafe. Ani ta muzika Ulrychových nebo Petra Nováka se sem moc nehodí. ()

Handle 

všechny recenze uživatele

Jako neříkám, že je to nekoukatelnej film, jen absolutně nechápu, co chtěl vlastně snímek sdělit. Celý to bylo naprosto odnikud nikam. Tvůrci nakousli milion scén s potenciálem, ale žádnou z nich nedotáhli do konce. Pořád jsem čekal na nějakou pointu, ale ve filmu se vše jen nakouslo a zas se rozjelo něco dalšího. Postavy navíc nejsou bůh ví jak sympatické a spousta z nich neměla pro snímek sebemenší smysl nebo byla naprosto přehnaně napsaná/zahraná. Herci se přitom více méně snaží, ale je jim to prd platný, protože kvůli divnému scénáři bohužel ani moc nemají, co hrát. Fakt nevím, jaký byl záměr tvůrců, jen vím, že to nefunguje ani jako komedie a ani jako drama. Osobně jsem čekal, že to bude alespoň prča, ale ani ten humor se nějak nedařil. 50 % ()

Galerie (48)

Zajímavosti (7)

  • Před českou premiérou v kinech proběhla premiéra na Karlovarském IFF 5. července 2018. (Varan)
  • Film měl mít původně název „Sešlost“. (Teres)
  • Režisér Tomáš Pavlíček sa nechal pri písaní scenára inšpirovať skutočnými rodinnými historkami a postavami. (classic)

Související novinky

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

10.11.2020

Po dvou nezdařených pokusech uspořádat filmový festival Kino na hranici v tradiční podobě se organizátoři rozhodli, že letošní ročník uspořádají on-line. Bude se konat ve dnech 23.–29. listopadu.… (více)

Nominace na Ceny české filmové kritiky 2018

Nominace na Ceny české filmové kritiky 2018

03.01.2019

Rok se s rokem sešel a přichází na řadu rozhodování o nejlepších filmech roku. Tentokrát je řeč o ryze domácích filmech a ke slovu se dostanou pro změnu kritici, dnes byly totiž čerstvě oznámeny… (více)

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

Vary přivítají šestici domácích režisérů

Vary přivítají šestici domácích režisérů

02.06.2018

53. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary uvede v soutěžním programu rovnou šestici českých snímků. V každé ze soutěžních sekcí se představí dva domácí režiséři. V Hlavní soutěži se o… (více)

Reklama

Reklama