Režie:
Barry LevinsonScénář:
Paul AttanasioKamera:
Tony Pierce-RobertsHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Michael Douglas, Demi Moore, Donald Sutherland, Caroline Goodall, Roma Maffia, Dylan Baker, Rosemary Forsyth, Michael Chieffo, Trevor Einhorn (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Hlavní postavou dramatického příběhu je Tom Sanders, spořádaný otec rodiny, odborník na počítače a vedoucí pracovník renomované počítačové firmy DigiCom. Stejně jako ostatní očekává, že bude při fůzi firmy povýšen na viceprezidenta. Překvapeně však zjistí, že jeho šéf Bob Garvin nabídl místo atraktivní a ambiciózní Meredith Johnsonové. Tom s ní před deseti lety prožil vášnivý milostný vztah, který však nyní považuje za mrtvou minulost. Meredith se jej pokusí svést, a když se jí to nepodaří, obviní ho ze sexuálního obtěžování. Současně začne podkopávat jeho postavení ve firmě. Způsobí, že Bob přijde pozdě na důležitou poradu, a navíc jej před Garvinem i spolupracovníky znemožní. Přestože jej všichni zrazují, najme si Tom zkušenou advokátku a na její radu se rozhodne kolegyni zažalovat. Vedení podniku nemá na veřejném projednávání skandálu zájem, protože by to mohlo před důležitou fůzí ohrozit pověst firmy. Tom však odmítne řešit situaci interně. Navíc dostane anonymní vzkaz, který jej upozorňuje, že ve hře jde Meredith o mnohem víc, než je patrné. Přestože se mu podaří spor vyhrát, díky náhodně vyslechnutému hovoru zjistí, že je v mnohem větším nebezpečí, než se zdálo. (TV Nova)
(více)Recenze (188)
Chvíľami zbytočne zamotaný režisérsky štýl Barryho Levinsona veľmi nemusím a ešte viac mi prekážal v Spáčoch. V tomto filme prekombinovaným dejom na jednej strane vyvyšuje klasickú zápletku hollywoodskych thrilerov z 90tych rokoch nad ostatné predpotopné klišé, na tej druhej občas nudí a divák túži po tom, aby sa snímka viac ,,rozhýbala". Disclosure je solídny inteligentný film, ktorého najväčšie čaro spočíva vo výbere jednej z najlepších dvojíc - Douglas, Demi Moore a ich "sexuálna hra" zaručene pobaví a s využitím nadštandardnej Morriconeho hudby spôsobí príjemné dvojhodinové mrazenie. ()
,,PRED 48 HODINAMI BOL PENIS MÔJHO MUŽA V ÚSTACH INEJ ŽENY. OBÁVAM SA, ŽE ŽIADEN ZÁKON MI NEPOMÔŽE SA S TÝM VYROVNAŤ." __ ,,Škandalózne odhalenie" ako posledné z trojice ,,sexuálnych trilerov" (,,Osudová príťažlivosť" a ,,Základný inštinkt"), ktoré Douglas nakrútil, je najmenej erotické, príbehovo však pôsobí najuveriteľnejšie, hoci z médií poznáme tieto prípady inak. Do úvodných titulkov som netušil, že autorom predlohy bol Chrichton, ktorého je poznať skôr z vedľajšej technologickej línie. Morricone sa tu, podobne ako v iných amerických produkciách toho obdobia, držal skôr v úzadí a svojimi sotva zapamätateľnými melódiami sa zameriaval čisto na dotvorenie atmosféry. Tú sa podarilo zapamätateľne zvládnuť prirodzen(i)e v inkriminovanej sexuálnej scéne a ešte lepšie v scéne v hotelovej izbe. Príde mi vtipné koľkým tunajším užívateľom by Demi Moore vedela splniť ich sexuálne túžby. (5580. hodnotenie, 166. komentár k filmu) ()
Kýčovitý strašný, i když svým způsobem, klasický devadesátkový bullshit. Snímek jsem viděl již hodně dávno, ovšem nevím, co by se mi muselo stát, abych se něj podíval znovu. Šílený a uchylný Douglas a ještě hroznější Demi Moore. Vím, že hrát v podobných typech amerických kýčů oněch devadesátých let a ještě k tomu s Douglasem jistým způsobem znamená stát se vždy karikaturou. Přesto Demi Moore je mi extrémně nesympatická ve všech těchto filmech. Sharon Stone v Basic instinct a jiných filmech přeci jen takto odstrašivě nepůsobila. Douglase uznávám, ale štve mě, že jeho imidž je dodnes vybudována na těhle, alespoň pro můj vkus až nechutných thrillerech z devadesátých let, a to mám jinak devadesátá léta rád. V tomto provedení spíš ale radši přemýšlím o návratu do středověku. ()
Tenhle film by potřeboval oprostit od všech těch hrátek s výkoností chipů a virtuální realitou, zaměřit se pouze na spor mezi hlavními představiteli a trochu odvážnější režii. Ne že by odvážná nebyla, ta sexuální scéna byla výborně natočená a odvážná celkem taky, ale krom této scény se všechno pohybuje v zaběhnutých kolejích a je to velká škoda. Michael Douglas je skvostný, Demi Moore byla sexuálním symbolem v devadesátých letech, ale teď už by jí asi podobnou roli nenabídli. Tím však nechci říct, že by se na roli nehodila. Naopak, zvládla ji bravurně a nikdo jiný než Sharon Stone by to nezvládl lépe, ale s odstupem času už to trochu ztrácí šmrnc. Celkově za tři a je velká škoda toho, že se děj roztříštil na ty dvě dějové linie, mohlo to být o stupýnek lepší. [únor 2006] ()
Nevím, proč byl v jednom období Michael Douglas obsazován do rolí erotomanů. Skandální odhalení slibovalo víc, než nakonec poskytlo. Demi Moore je slušný úlovek, ale té erotiky je tam pomálu, Douglas je chcípák, co ojede každou. Nakonec co zajímavě začalo, končí o to nezajímavěji. Nuda a šeď v plné své kráse si zde dala dostaveníčko. ()
Galerie (27)
Photo © Warner Bros. UK
Zajímavosti (10)
- Poté, co od projektu Forman upustil, zvažovalo se na pozici režiséra mezi Alanem J. Pakulou a Barry Levinsonem. (don corleone)
- Při psaní postavy Marka Lewyna měl Michael Crichton v hlavě herce Dennise Millera, který se nakonec do projektu vůbec nezapojil. (don corleone)
- Film měl režírovat Miloš Forman, ale neshodl se na některých zásadních věcech s Crichtonem. (don corleone)
Reklama