Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Adelaide Wilsonová (Lupita Nyong'o) přijíždí s manželem a dvěma dětmi na prázdninový pobyt na chatu na kalifornském pobřeží, kde jako malá trávila léto. Na první pohled vyrovnaná a spokojená žena v sobě skrývá velké trauma z dětství a hned po příjezdu v ní řetězec zdánlivě nevinných událostí vyvolává silnou paranoiu a pocit, že rodinná idyla brzy skončí. Předtucha se promění v realitu, když se uprostřed noci na příjezdové cestě k domu objeví čtveřice podivínů, kteří na rodinu záhy zaútočí. Děsivá noční můra je o to strašlivější, že ti útočníci vypadají úplně stejně jako Wilsonovi. Jen mají v rukou zbraně. A neváhají je použít. (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (498)

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Bezesporu talentovaný Jordan Peele neponechal nic náhodě a vytvořil ambicióznější pokračování Uteč, které se (minimálně ze zámořských pozic) velmi těžko strhává. Černošská rodina se silnou hlavní hrdinkou plus třídní sociální rovina navrch, kdyby to nestačilo – a není vlastně možné film odsoudit. Tím si Peele vytvořil výbornou pozici pro tepání do americké společnosti, čehož využívá naplno. Jeho alegorické zobrazení současných světových problémů je však natolik rozmáchlé a scenáristicky nevypiplané, až spoustu lidí rozhodně naštve a, co hůř, neuspokojí. Tepající hudba a atraktivní kamera využívající nápaditých průletů a pečlivých kompozic nenechají nikoho na pochybách, že technickou stránku si Peele pohlídal, a tak vizuál dokáže udržet pozornost i během těch několika těžko pochopitelných momentů, které jsou prostě absolutně nelogické – i když o přísnou realističnost tu jistě nešlo. Namísto toho nás Peele zavaluje dostatkem symboliky, dobře načasovaných zvratů a žánrového mixu, který ortodoxní fandy hororů ani tentokrát neuspokojí. Jakkoli tohle všechno ale zní podivně negativně, odcházel jsem spokojený, Peelovi fandím a podobně nestandardním produkcím dvojnásob. Ale v podstatě se nedá říct, nakolik vám zrovna tenhle kousek sedne a nakolik vás spíš naštve… ()

castor 

všechny recenze uživatele

Můžu, respektive mám na to dva pohledy: druhý snímek (zbytečně) opěvovaného tvůrce můžu vnímat jako solidní filmařinu, která je kupříkladu v prvních minutách a ještě na několika místech skutečně působivá, ale to musím vypnout mozek a neřešit tu neuvěřitelnou nevěrohodnost. A tím se dostáváme k druhému pohledu, kdy jde dle mého o nabubřelé a ambiciózní nic, respektive něco, což ovšem při bližším zkoumání absolutně nedává smysl. A odkrytí karet žádné trumfy nenabízí. Malá dívenka navštíví s rodiči zábavní park v kalifornském Santa Cruz, zaujme ji jedna z atrakcí a cosi ji tam bez přítomnosti rodičů vyděsí k smrti. Až z toho nějakou dobu nemluví. Nyní je dospělá, sama má rodinu a vrací se na stejné místo zrelaxovat. Ač je patrné, že se na chatu vrací nerada. V noci se pak na příjezdové cestě k objektu objeví rodinka oděná do červených mundúrů. Postupně se dozvídáme, co se v zrcadlové atrakci odehrálo. Po slibném úvodu platí to, co u Peeleova debutu. Není to o vyskakování bubáků ze dveří, je to o mísení žánrů a slušných hereckých výkonech. Něco tady nehraje, má to velmi dobrou atmosféru, je to fajn v detailech a diváka jednoduše zajímá, co nabídnou další minuty. Jenže zatímco tehdy u Get Out to ještě slušně fungovalo, tady si tvůrci ukousli příliš velké sousto. Můžeme konstruovat nejrůznější scénáře, možná v tom filmoví všeználci vidí intelektuální podobenství, já ale něco zcela jiného. Cosi jako krizi identity. Výsledek má být asi něco ve stylu „zase si za to můžeme sami“, jenže tenhle sociální komentář rovněž nefunguje. Žertíky otce, který se jinak ukazuje spíš jako strašpytel, také. Vůbec ne silné tři hvězdy. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Chtě nechtě to působí, že to měl Peele v šuplíku připraveno jako pilotní epizodu jím zanedlouho reinkarnované Sterlingovy kultovní (a pro "okrajové" žánry zásadní) The Twilight Zone. A bývalo by šlo o fantastický pilot, který by dokázal, že Peele umí skládat pocty předobrazům, zachovat ducha i myšlenky originálu a přesto být svůj i aktuální. Jenže by to byl pilot s hodinovou stopáží a ne snímek na dvě hodiny. Peele je sice natolik dobrý režisér, má k ruce natolik dobré herce, jádro je natolik kvalitní (funguje to jako odlehčená žánrovka i jako satira) a navíc má k dispozici geniálního Abelse, kterého se nebojí náležitě použít, že to ani chvíli nenudí. Naopak. Ovšem pachuti "vynikající povídka - horší celovečerák" se ne a ne zbavit. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Další Peeleing of US. Obrušovaní zdánlivě odumřelých částí americké pokožky jako jsou deziluze, strach z neznámého, kastování či sociální napětí a do toho dualita člověka. Ten sociální komentář je ale v kombinaci se způsobem vysvětlení původu doppelgängerů tentokrát slaboučký. Možná nebylo nutné zase vyjet alegorickým vozem a vystačila by jen ta prostá černohumorná home invasion s Abelsovými děsivými tóny. Uměl by to ale vůbec Peele bez přesahu? ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Peele nadobudol po jednom jemne nadpiemernom filme dojem, ze je filmarsky a socialno kriticky genius. No...nie je. Us je ako horor nudny, ako film hlupy ako pribeh sialene roztriesteny a ako alegoria malo podnetny. Ostalo tak ambiciozne becko s vynikajucim hudobnym motivom, zaujimavym nametom a niekolkymi fajn scenami. 5/10 ()

Galerie (50)

Zajímavosti (21)

  • Ústřední rodina se jmenuje Wilsonovi. Spisovatel Edgar Allan Poe napsal v roce 1839 povídku „William Wilson“, kde titulní postavu pronásleduje jeho dvojník. (Amras)

Související novinky

Kolik si vydělají hollywoodští herci?

Kolik si vydělají hollywoodští herci?

01.05.2019

Magazín Variety vydal čerstvě článek o platech hollywoodských herců a jak se tak zdá, fanoušci streamovacích služeb nejsou jediní, komu dělá Netflix radost. Streamovací gigant totiž razantně navyšuje… (více)

Horor My je obří hit

Horor My je obří hit

24.03.2019

Režisér Jordan Peele (Uteč) se po dvou letech vrací do kin se svým teprve druhým celovečerním filmem a už teď je jasné, že z toho bude další obří hit. Snímek My má totiž po víkendové premiéře v… (více)

Reklama

Reklama