Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdysi byla manželkou významného muže, žila v krásném domě na Hradčanech a přátelila se se slavnou automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Dnes ale žije kdesi na periferii Prahy v přízemním bytě s výhledem do dvora a na ulici, sama a opuštěná prakticky všemi. Manžel zemřel už kdysi dávno a náplní jejího života tak zůstávají jen pravidelná setkání s pošťačkou (A. Elsnerová), která jí nosí důchod a její oblíbené motoristické časopisy, a také pravidelná výpomoc na faře a v místním kostele. Pro otce Jana (V. Preiss) občas uvaří a něco upeče, s ochotou sobě vlastní mu i pere a žehlí. Jedna z posledních jistot jejího života se ale zhroutí nečekaně rychle – otec Jan je přeložen kamsi do Hradce Králové a místo něj přichází mladý pan farář (D. Švehlík), který je zvyklý všechno si dělat sám. Právě v tu chvíli vstupuje do života Květy Galové (J. Bohdalová) usměvavý mladík (K. Hádek) s tmavými brýlemi na očích a květinou v ruce. Říká, že pochází ze Zučic, že se jmenuje Jeník Sekora a že je jejím prapravnukem přes koleno. Květa Galová zažívá po dlouhé době opravdu příjemné odpoledne. Debata o společných známých i mladíkova pozornost a gentlemanství jí na chvíli rozjasní život. Jenže potom paní Galová pozná, že tu něco nehraje. Jenže co a proč? Začíná hra kočky s myší, u níž si nemůžete být jistí, kdo je vlastně kočka a kdo myš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (262)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Hádek ako dvorný preskakovač plotov u Vondráčkovej ukázal, že je aj dobrý herec. A to nie prvýkrát. Na celom filme ma zaujala najviac myšlienka vyslovená Bohdalovou: "Nikdy nedělejte to, co v živote nechcete." Aká krásna rada, ku ktorej sa len vrelo pripájam. Ale inak ma ten psychologický rádoby thriller až tak nedostal. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Klec je snímek, který je nejsilnější v komornosti, každý vedlejší motiv je zbytečně rozbředlý a celkovou strukturu narušuje. Marek Epstein bohužel nedokáže spoustu situací řešit elegantně a zbytečně se pouští do odboček a otoček, které dílo jako celek oslabují. Překvapilo mě režijní vedení Jiřího Stracha, který naprosto ctí onu komorní atmosféru. Soustředí se na jeden byt, konfrontaci dvou lidí a dává prostor diegetickým zvukům, jednoduchý hudební doprovod se ozve jen občas. Vizuální stránka bez problému, takhle by měl televizní film vypadat. Extrémně problematický je ale závěr, který sází spíše než na logiku na efekt. Celému snímku ale vráží kudlu do zad a ukazuje slabost scénáře v celé jeho nahotě. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Som rád prekvapovaný. A pokiaľ má to prekvapenie názov Klec, som ešte radšej. Herectvo pani Bohdalovej je mi dostatočne známe, o Kryštofovi Hádkovi som toho dosť čítal a režisérsku dráhu Jiřího Stracha sledujem prakticky od jeho začiatkov. Takže papierové predpoklady boli veľmi sľubné. A diváci vo väčšine prípadov neboli sklamaní. Nespomínam si na prípad, kedyJiřina Bohdalová podala lepší herecký výkon. Kryštof Hádek jej zdatne sekundoval. Dá sa mudrovať nad niektorými nelogickými detailami, nad stavbou príbehu, nič to však nemení na fakte, že ide o počin, u ktorého nie je dôvod šetriť s hviezdičkami. Ako divákovi v seniorskom veku mi Klec v závere trochu pripomenula Mallov Výťah na popravisko. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Klec je na české poměry solidně natočený psychologický thriller, který má sice pomalejší rozjezd a delší expozici, avšak v polovině se to celé zlomí, atmosféra začíná nepříjemně houstnout a divák sleduje skvěle a zároveň trýznivě vypointovanou hru na kočku a myš. Celý film stojí zejména na vynikajících hereckých výkonech - Jiřina Bohdalová je Paní herečka, která to má stále v sobě, a roli osamělé a důvěřivé důchodkyně svedla na výbornou, zatímco Kryštof Hádek mísil výraz neviňátka s démonickými úmysly neméně přesvědčivým způsobem. Chvílemi mi to připomínalo film Čekej do tmy s Audrey Hepburn. Myslím, že mi ještě nějakou dobu bude znít v uších cvrččí bzukot. ()

LenkaAK 

všechny recenze uživatele

Strhující drama, kdy jsem neustále napjatě čekala, co bude dál. Bohdalová je žena velkých rolí a v charakterních nekomediálních postavách nechává o to víc rozehrát svůj talent. Hádkovy přechody mezi milým chlapcem a grázlem jsou strhující, musela jsem tajit dech a chvílemi jsem se ho i bála. Aktuální téma reflektuje současnou dobu a problém dnešní společnosti. Víc takových českých filmů! Byl to opravdu zážitek. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (12)

Reklama

Reklama