Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Rodině Novákových vládne pevnou rukou pedantický otec, který ji zatížil povinností včasných příchodů a vybavil řadou všemožných zákazů a příkazů. Zatímco manželka, redaktorka hádankářského časopisu, poslušně dodržuje režim, dcera Míša začíná přerůstat otci přes hlavu. Je tu ještě energická babička, deptající paní Novákovou zmatkem, který do rodinného života vnáší svými návštěvami. Není divu, že poté, co otec odjede do lázní, nastane pro všechny doma ráj. Zákazy mohou být porušeny, příkazy nevykonány a věci neuklizeny. Jenže jen do chvíle, kdy zvědavá manželka otevře dopis pro manžela a zjistí, že vzorný pedant má nemanželské dítě. Ráj se okamžitě mění v chaos. Přítelkyně paní Novákové radí oplatit nevěru nevěrou, babička začne podnikat rázná opatření směřující k jedinému možnému řešení, a to rozvodu. Navíc nic netušící pan Novák se z pravidelných telefonátů domnívá, že dítě, o kterém je neustále řeč, čeká Míša. Všemu nasadí korunu nejprve babička, která zahlédne Míšu s jejím chlapcem Tomášem, a poté Tomáš, který pojme vynucené seznámení s rodinou Novákových svérázným způsobem. A to ještě není všem překvapením konec. (TV Nova)

(více)

Recenze (156)

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československá komedie plná nedorozumění o rodině Novákových, jejichž rodinné soužití je narušeno dopisem, v němž stojí informace o otcově nemanželském dítěti. Manželskou dvojici si zahráli osvědčení komici P. Nárožný a I. Janžurová, přičemž pan Nárožný zde předvedl své komediální umění na maximum. Jeho postavy se obvykle vyznačují puntičkářským až pedantickým stylem, avšak v tomto případě nabyly tyto jeho charakterové vlastnosti extrému. Nejzábavnější scéna je na počátku snímku, kdy dává své nezkušené manželce pokyny, jak uvést vozidlo do chodu, avšak v podstatě každé jeho objevení se na plátně a každá jeho replika je lahůdková. Do rodiny Novákových náleží také dospívající dcera Míša v podání Z. Bydžovské, jež má potíže přimět svého rebelského přítele M. Vladyku se jít představit rodičům, a také babička S. Zázvorková, aktivní a dominantní seniorka s mnoha moudrými zkušenostmi o vztazích mezi mužem a ženou, jež se nezdráhá dle svých potřeb uplatňovat na svém nesmělém manželovi Z. Řehořovi. Mnoho komických situací též vychází z jejich netradičního uspořádání domácnosti dané malým bytem, v němž jsou štafle, podivný patrový rozkládací stůl či sklápěcí manželské lože nezbytnostmi. Mám dojem, že zhruba v polovině dochází komedii Z. Míky dech, což je do značné míry dáno tím, že konzervativní pan Novák odjíždí do lázní a ztrácí se tak z hlavní linie snímku. Avšak díky P. Nárožnému v jeho oblíbené poloze, kterou dovedl k dokonalosti a také paní Zázvorkové, jejíž temperament a energie vyplnil hluchá místa bez Nárožného, nemohu hodnotit pouze průměrně. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Filmové zpracování divadelní hry, které si s sebou přineslo nevšední dramatické kvality a divadelně prokreslené postavy, počínaje opravdu skvělou Ivou Janžurovou trávící většinu času na štaflích, rozumující nad vším a nechápající už vůbec nic. Do páru ji přihrává tradičně kultivovaný Petr Nárožný a v dominantní, matriarchální, pro sebe tak příhodné postavě proti mužům zaujeté tchýni, popř. maminky či babičky exceluje Stella Zázvorková. Ivě Janžurové jako by z oka vypadla Zuzana Bydžovská, která se svou nerozhodností a labilitou skvěle doplňuje s poněkud namyšleným Miroslavem Vladykem. Snad jen sukničkářská postava Jiřího Krampola do celkové atmosféry trochu nezapadá. Těmito všemi servírovaný humor je povětšinou nesmírně inteligentní, jemný a vytříbený a místy až nečekaně absurdní (Rozmluva Ivy Janžurové s Zuzanou Bydžovskou o novém bratříčku). ()

Reklama

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Janžurka měla pravdu, ten svetr si Bydžovská určitě svlíkat neměla.. Neboť vyšívaný ubrus, co pod ním nosila, by přes svou červenou barvu nenadchnul ani toho nejbujnějšího býka, a to je co říct. Film táhnou zejména dialogy mezi Nárožným a Janžurovou v první půli, poté, co otec Novák odkvačí do lázní, úroveň poněkud upadá, neb nastává přehlídka méně uvěřitelných nedorozumění a ošívacích scén, ve kterých hraje hlavní roli zejména Bydžovská (na druhou stranu plus za to, že se za celou dobu snad jen dvakrát zasmála svým typickým zdravým koňským smíchem). ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Ale jo, zasmál jsem se. Tady větší kvalitu způsobilo obsazení Ivy Janžurové, Petra Nárožného a Z. Bydžovské. Bez nich by byl film poloviční. Tím, že jsem ale věděl, že se jedná o původní divadelní hru, měl jsem v hlavě právě to, jak by se jednotlivé scény odehrávaly na divadle. Myslím, že na prknech, která znamenají svět, musí být příběh ještě zábavnější. Ale i tak se jedná o dobrou podívanou. A dobrý je za tři. ()

wayne99 

všechny recenze uživatele

I z jednoduché zápletky se dá udělat skvělá komedie, hlavní zásluhu na tom mají samozřejmě herci, jen škoda, že dnes už se takové pohodové filmy netočí. Petr Nárožný jako perfekcionista zde vlastně hraje sám sebe, v komediích vždy perfektní Iva Janžurová a ještě v plné síle energická Stella Zázvorková. Plno parádních hlášek, např.: "Z tý Tvý známosti nekoukalo vůbec nic dobrý". "Za to z těch Tvejch telefonátů jo..." ()

Galerie (8)

Zajímavosti (11)

  • Hlavní mužskou roli mohl hrát i Jiří Kodet„Vsadit na Nárožného byl trochu risk, ale režisérovi se velice líbil ve filmu Páni kluci (1975), kde hrál ředitele školy. Ukázalo se, že volba byla správná. Petr byl vynikající,“ uvedl pamětník natáčení. [Zdroj: ahaonline.cz] (SONY_)
  • Iva Janžurová (matka), Zuzana Bydžovská (babička) a Karolina Slunéčková (Alena) hrály své role už v divadelním představení „Domov v havárii“, které mělo premiéru v sezóně 1978–1979 v Divadle na Vinohradech. Jednalo se o první uvedení této hry na českém jevišti. (sator)

Reklama

Reklama