Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie Homolka a Tobolka je závěrem trilogie o slastech a strastech rodiny Homolků. Tentokrát se s pražskou rodinou setkáváme na zimní rekreaci v Krkonoších, kterou si sem přijeli (s předsevzetím, že na sebe budou po celou dobu hodní) za své peníze jaksepatří užít. A jak už titul nasvědčuje, peníze se jim na dovolené stanou hybnou pákou veškerého jejich počínání, o němž tvůrci vyprávějí se satirickým, až sarkastickým akcentem. (Ateliéry Bonton Zlín)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (302)

Šmoula 

všechny recenze uživatele

Rodina Homolkových se dočkala i barevného zfilmování. Třetí díl je z prostředí hor, což mě velice potěšilo, protože na hory jezdím lyžovat každý rok. Film mě pozitivně naladil, protože jsem si uvědomil, že v dnešní době máme mnohé ulehčené a vůbec jsem jim nezáviděl šlapání do kopců namísto vleků. Říká se do třetice vše nejlepší a tento film to jen potvrzuje. ()

DAPDO 

všechny recenze uživatele

Každej civilizovanej člověk přece ví, že když tluče a někdo na něj zatluče, tak na něj tluče proto, aby netlouk. Tomu přece rozumí každej magor a Vám jako extramagorovi to extra říkám, ale naposledy.Závěrečný díl povedené trilogie. Známé postavy z Homolkovic familie doplňuje kulturní referent alias "to bude horor" , kterého hraje Hrzán. A bude na co koukat ! ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Smutný doklad toho, jak destruktivní vliv na český film měl nástup normalizace - tenhle film neměl nikdy vzniknout a představuje v podstatě zpronevěru vůči všemu tomu, co představoval původní snímek ECCE HOMO HOMOLKA. Oproti předchozím dvěma filmům o osudech klanu Homolků zde Papoušek své satirické ostří otupil na minimum, přibylo naopak postav a politiky - ze všech těch soudruhů a soudružek a povinného optimismu kolektivní rekreace mi je na blití, stejně jako z postavy vedoucího zotavovny (v hereckém podání Stanislava Dytricha), který nechá ostříhat "kulturního referenta" (Jiří Hrzán), protože ho irituje jeho "chuligánský" účes. Scéna, v níž ti dva přihlížejí bavícímu se davu a vedoucí vysvětluje svůj přístup k jejich práci, je symptomaticky příznačná pro ducha nejen této komedie, ale v podstatě i celé normalizační filmografie: "Lidi se chtěj' smát. Starostí maj' dost doma. My jim musíme tady dát zábavu, i kdybysme u toho měli krev potit, člověče." Bože, to je tak dokonalý boží čůrák, že postava fotříka Šebka (Miroslav Donutil) z filmu PELÍŠKY je proti němu doslova sympatickej chlápek odvedle! Na filmu rovněž zamrzí použití barevné kamery, už to prostě není ono, a ačkoli je Miroslav Petříček mistr svého řemesla, barevný film zde jednoduše nemá žádné opodstatnění. Při sledování tohoto pokleslého dílka si nelze nevzpomenout na to, co o Papouškovi píše Jan Žalman ve své knize UMLČENÝ FILM: "Žádný z filmů, který natočí poté, kdy po Formanově a Passerově odchodu přestane působit tlak jejich příkladu, nesnese srovnání s jeho předchozími pracemi. I když odečteme to, co tu bude spadat na vrub znormalizované kulturní politiky, zbude pořád dost důvodů pro názor, že to byla hlavně absence těch dvou, co způsobilo, že Papouškovy filmy ztratily srdce i ducha a utonuly v šedi běžné produkce." (s. 146). ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Oproti prvním a druhým Homolkům si tenhle třetí díl hodně pomohl barvami, radikálním rozšířením hereckého ansámblu a v neposlední řadě zasněženými Krkonošemi. Tím se ovšem Homolka a tobolka značně odchyluje od prvního dílu, který naopak značně vybočoval z tehdejší produkce. Tohle už spadá do řádu normalizačních komedií, nicméně nadprůměrných, nutno dodat. Stejně jako u Anděla s Jaroslavem Marvanem mě děsí rekreační organizovanost. Děj (stejně jako u předchozích Homolků) nehraje zas tak velkou roli, protože postavit film na dohadování o výměně pokojů si může dovolit jenom kvalitní scénář. A ten tu je, protože dokonalé hlášky ani po čtyřiceti letech nestárnou. ()

spiritus 

všechny recenze uživatele

O krapítko lepší než druhý díl a o dost slabší než první. Zatímco první díly obsahovali notnou dávku originality, třetí díl se veze vyloženě na vlně komediální průměrnosti a plně odpovídá nové normalizační linii aplikovaných do komedií po roce 1970. Aneb co může být lepšího, než dovolená s ROH. Přesto se pořád na film dá koukat, má několik vyloženě dobrých scén a hlavně pořád tu přítomno to staré dobré herecké obsazení, doplněné o nové atraktivní tváře, jako je Jiří Hrzán, či Eugen Jegorov. Lepší 3* ()

Galerie (23)

Zajímavosti (15)

  • Zotavovna Radost se nachází ve Špindlerově Mlýně, č. p. 16. (M.B)
  • Výtvarné artefakty kulturního referenta Bradáčka (Jiří Hrzán) pocházejí z ateliéru Jindřicha Hegra – malíře, grafika a ilustrátora. (sator)

Reklama

Reklama